doğum sonrası saç dökülmesi sorunu

Tunam10 soruyor: 10

hamilelik ve doğum sonrası ilk 2 ay ne de güzeldi saçlar. pırıl pırıl, gürleşmiş, canlı, tek bir tel dökülmüyor. bu arada annem " bebek yüzüne gülmeye başlayınca dökülmelerde olacak" demişti. " öff anne ne alaka" demiş bu güzel günler hep devam edecek sanmıştım. ama aynen 2. ay sonu tuna bize gülmeye başladığı dönemlerde saçlarım dökülmeye başladı. şimdi ise her taraf saç. tunanın bile elinde,üstünde hep saçım oluyor. bu ne zamana kadar sürer? var mı bu derdi benim gibi yaşamış ya da yaşamakta olan? veee ne tavsiye edersiniz??


59 Cevap


ekim_

kanca gebeliğinde bir sorun yaşamamışmıydın?


kuzununannesi

pınarcım endokrinoloji polikliniğine gideceksin.. eşim seyahate gidiyo yarıın, seyahatten dönsün, haftaya bende gidicem mutlaka

kelleştim ya iyice, yanlardan epey acıldı :((((((((((((((


ekim_

ben şöyle yapmıştım:novocrin'in placenta şampuanını kullandım, en azından süreci biraz hızlandırıyor. bitkisel placenta içerikli.. halen de kullanıyorum. yalnız biraz kurutuyor saçı;bu nedenle mutlaka krem kullanıyorum.. bir de doğum sonrası 2. ay civarı rutin baktırdım.sorun olmadığı için vitamin vs. takviyesi yapmadım


safir

Aynı dönemlerde aynı şekilde sorunu yaşadım. Zaten ince telli ve az olan saçım yer yer açılmaya başladı. Oğlum 6 aylıkken kuaförüme danıştım ve kuaförüm Lorealin hacim şampuanı ve en önemlisi dökülmelere karşı iki kür Loreal amilexil tavsiye etti. Dediği gibi gün aşırı saçımı yıkadım ve kürü kullandım ve boşalan yerler dolmaya başladı. Zaten bu sorun düzelecek miydi yoksa aminexil sayesinde mi oldu tabi bilemiyorum ama ben faydasını gördüm. Tabi uzun saçlar ile çıkanlar eşitleninceye kadar saçım hala az ama en azından seyrelmeler kapanmış oldu.


maydemir

merhaba,

bende aynı şikayet ile doktora gittim. çünkü artık her elimi attığımda öbek öbek saç geliyordu ve açılmalar olmuştu saçlarımda. Doktor ilk önce testler yaptı ve test sonucunda biotinde eksiklik olduğu ortaya çıktı. Doğum sonrası normal olduğunu söyledi bu durumun.
3 aylık bir tedaviye başladık, henüz 1 ay dolmadı ama dökülmelerim durdu, açılan yerlerde yeniden saçlar çıkmaya başladı ve saçlarımın o asiliği gidip söz dinler hale geldiler :)

süte geçmeyen bir hap kullanıyorum (pantogar-günde 3 tane)
birde her hafta 2 bepanthen ampul, 2 evigen ampul, 2 bemik ampul ve badem yağını karıştırıp en az 4 saat bu karışımı saçımda tutup yıkıyorum.
birde şampuan verdi doktorum (dermalute) sadece bu şampuan ile yıkıyorum saçlarımı.

sevgiler...



mavisu

Herkes ne güzel özetlemiş benim de derdimi. Aynen 3.ayın başlarımda saçlarım dökülmeye başladı ve çoştu resmen. Her yer saç, tabi kızımın üstü başı da sürekli saç oluyor. Ben de ne zaman bitecek diye bekliyordum ki, anlaşılan baya bi uzun sürüyor.
Maydemir sen ne doktoruna gittin? Sanırım bir doktora görünsek iyi olacak.
Teşekkürler


maydemir

medicalpark'ta cilt doktoruna gittim. Eda Hanım. oldukça da ilgili ve emzirme döneminde olmamız nedeniyle de oldukça özenli davranıyor.


mavisu

Tamamdır Maydemir, teşekkürler.


Tunam10

maydemir süpersin. bende eda hanımı bir ziyaret edeyim.
anlaşılan bu sorun illaki yaşanacak.ama ne kadar kısa sürerse o kadar iyi.
tiroid olayıda aklımda. onu da kontrol ettireceğim.
çok saolun.


Tunam10

bu arada hangi medikal park hastanesi?



Cevaplamak için Üye ol