Bu neyin isyanı oğluuum?!

kayaveannesi soruyor: 7

oğluşka 11.aydan itibaren bir asabileşti, huysuzlaştı bir asileşti ki sormayın.. 14 şubat doğumlu bebiş, yaşına girdikten sonra iyice tuhaf davranmaya başladı..sürekli bir şeylere bağırıp çağırıyor, çığlık atıyor hep bir isyan halinde... 12yaşındaki kedimiz melek bile hayatından bezdi, hayvana bi rahat uyku uyutmuyor.. hep yanında olsun dokunsun istiyor..melek önde kaya arkada..biri miyaklar biri sinirlenip çığlığı basar!...1 aydır falan doğru dürüst emekliyor kaya, koltuklar arası sıralama şampiyonu ama yürüyüşe geçemedi henüz...bıcır bıcır yerde bi oraya bi buraya.....neredeyse doğduğundan beri günde 2 defa uyku uyurdu, öğle öncesi ve akşamüstü.. şimdi sadece öğle uykusu kaldı, sabah 6:30 da güne başlıyor akşam da 20:30 civarı uyuyor.. ama max. 40-45 dk. aralıklarla sürekli uyanıyor.. gündüz hepi topu 1,5 saat uyusa 40dk.dan sonra neredeyse 15dk.da bir uyanıyor hem de çığlık çığlığa! yani normal midir böyle uyanmalar, önce onu sorayım..uzun zamandır vardı bu problem, yani kesintisiz 1,5-2 saat uyuması hayal gibi bir şeydi..a bir de şu var; İzmire ananeye gidince günüz neredeyse kesintisiz uyku ve geceleri de hiç emmeden 21-07:30 arası uyku uyuyabiliyor bu çocuk..Ank. havası mı yaramıyor neden böyle anlamıyorum...yanından 1dk. olsun ayrılmamı istemiyor, aynı odadayken bile hep dibinde olacağım,üstüme çıkacak mıncıracak vs...işim gereği evden çalışmam gerekiyor, gündüz hiç bir iş yapamıyorum...ev işlerini hallettikten sonra, gece  tam çalışmaya başlıyorum o uyanıyor..haydii kucakta pışpışla bütün gece... tam yatıyorum sabaha karşı 3-4, birkaç saat sonra o uyanıyor... zaten bu uyku sorunları vs oldukça zorluyor beni, bir de bu isyankar olma durumu!....baba yoğun çalışıyor, aileler uzak, eş-dost-akraba-komşu yok bırakabileceğim...iyice bunalmış durumdayım...herşeye yetişme, mükemmel anneyi oynama durumu varken bir de bu isyankar bebiş hakkımdan geliyor benim.. geçeceğini söyleyin bana ne olur! bu da böyle bir dönem deyin.. bunları duymaya ihtiyacım var...sağlığına huzuruna her zaman şükrediyorum ama, bi yandan da böyle bezgin tavırlar takındığım için kendimi suçluyorum...iyice karman çormanım ben!


7 Cevap


dilek80

Canım bu kadar olur. Tamamen aynı süreçlerden geçiyoruz. Bak bende burada sormuştum. Merak etme geçiyor hatta Curcunada konuşmuştuk benimki sabaha kadar kalkıyor demiştim yaa şimdi maşallah 1 kere kalkıyor en çok. Sanırım yürümekle ilgili. Korkular mı oluşuyor bilemiyorum ama bizimki yürüyünce geçti bir çok huysuzluğu. Artık oturup şakalar yapabiliyoruz. Tabiii mızırtıları oluyor ara ara ama 1 yaştakiyle mukayese bile edilmez. Bence 1 yaş sendromu diye birşey var ama kısa sürüyor. Yani yine bir çok şey isteyecek, veremeyince ağlayacak ama yürüyünce bağımsızlaşıyor biraz ve daha kolay atlatıyorsunuz. Kaya çok sakin bir bebekti ben en son gördüğümde yani bence sakin mizaçlı olacak, şu yürüme meselesini bir atlattsın tadından yenmeyecek yine:-))))

http://www.nurturia.com.tr/questions/283bf78c-4e28-4a6f-9504-a11f00bbe8c6/1/lutfen-yardim-1-yass


kayaveannesi

off Dilek evet ya, aynısıymış hakkaten :/ Kaya normalde sakin, huzurlu,güleç ve şakacı komik bi bebek aslında...ama uyku düzensizlikleri falan da çocuğu bozuyor sanırım, uykuyu alıp karnı da toksa, tadından yenmiyor...ama şu sıralar sabrım sınanıyor sanki, ve ben her şeye daha çabuk öfkeleniyorum..aman sesim yükselmesin çocuğu ürkütmeyim falan derken her ağladığında istediğini veren bi hale bürünüyorum bu seferde... dengeyi yakalamak zor yani...hayırlısıyla yürüme işini halletse, düzelecek demek ki... haydi bakalım bunu duymak bile iyi geldi Dilek valla, teşekkürler:)


SelmaOnurEmre

Bence de simarmak icin erken. Ayni seyleri yasadim ben de oglumda. Yalniz ben 1 yasina bastiktan hemen sonra ise baslamistim ve yeni bir eve tasinmistik. Ben bunlara yormustum. Resmen cildirmis gibiydi. Komsulardan utaniyordum, bizi gorunce "oglum sana iskence mi yapiyorlar?" diyorlardi. Sonrasinda katildigim bir seminerin ardindan ben kendime ceki duzen verdim. Hayirlari olabildigince azalttim, hep sevgiyle davranmaya calistim, ne istese yaptim. Semineri veren psikolog 3 yasina kadar terbiye etmeye calismayin krizsiz gun gecirmeye calisin demisti. Aynen uyguladim. Bu arada da cevremden cok tepki aldim tabii "cok simartiyorsun bu cocugu" diye. Inanin bunlari uygulamaya basladiktan bir sure sonra hersey duzene girdi. Su an son derece sakin, kurallara uyan bir oglum var. Biraz sabir diyorum sadece, inanin gececek!!


turkuazz

Gececek :) ama uyku olayını ciddiye alin; yurumek ritmini bozmus olabilirse de az ve kesintili uyku çok huysuzlastiriyor çocuğu. Kendiniz de cok uykusuzsunuz, kontrolu ele almaniz zor . mümkünse Aysun Bal'a danışın derim.

Her istediğini yapma konusunda ben de maalesef konusamiycim çünkü son 1-2 aya kadar "hayir"kelimesi duymadi oğlum. Sınır koymakla ilgili sorunlarım var benim de..


burmeh

bizim evde de yaşanıyor bu anlattıklarınız. ben hep dişe bağlıyordum bu süreçleri. zor çıkıyor çünkü. dişi çıkarken damağını kanata kanata çıkıyor :(( ama sişten değilmiş oğlum orta kulak iltıhabı olmuş. elini kulağına bile götürmüyordu anlayamadım :(( öksürük için gitmiştik kulak muayenesiyle çıktı ortaya. şimdi de alerji olma ihtımalı söz konusu. çünkü çok sık hastalanıyor ve uzun süre iyileşemiyor. ev akarlarına akrşı alerjısı var muhtemelen dedi doktorumuz. kulağındaki iltihabı kurttuktan sonra testler yapılacak.

yani bazen çocuklarımızın derdini anlayamayabiliyoruz. umarım sizinki sadece dişten yada yürümeye yeni başlamasından kaynaklanıyordur. çabuk eski düzeninize dönersiniz umarım


Burcu_Kaan

Oncelikle kendinizi rahatlatmaniz gerekir,1 yas donemi bebekler icin maksimum seviyede tam bir asabiyet ve inatlasma donemi.bu nedenle bunun gecici bir donem oldugunu bilin ve sakinlesmeye calisin.bende aynen sizin gibi isyanlari oynuyordum ama inanin bitiyor.uyku konusunda cokbilmise katiliyorum,az uyuyan cocuklar cok daha hiperaktif ve huzursuz olurlar,zannedersiniz ki uykusu yok,oysaki bu hiperaktifligi uykusuzluktandir.cunku bebekler yorgun olduklarinda kortizol adi verilen stres hormonu salgilarlar ve buda onlarin gerginlesmesine ve uykuya dalamamasina neden olur.uyku ile ilgili ve asabiyet durumuyla ilgili blogumda bir cok yazilar var,tecrubelerim ve faydali yazilar.inaniyorum ki size yol fikir verecektir.

burcu-kaan.blogspot.com/search/label/Uyku%20E%C4%9Fitimi uyku ile ilgili sayfanin sonuna dogru puf noktalarini mutlaka okumanizi oneririm.

burcu-kaan.blogspot.com/search/label/Cocuklarla%20El%20Ele%20Ebeveyn cocuklarla iletisim uzerine okudugum kitaptan cok begendim bolumleri paylastim,gercekten bilmemiz gereken cok faydali bilgiler.ornegin cocuga yapma,etme,dikkatli ol demeyin,modelleyerek ogretin v.s seklinde


kayaveannesi

cevaplarınız için çok teşekkürler..son birkaç gündür biraz rahatladık gibi..3 gün önce odasını ayırdık Kaya nın, sorunsuz bir şekilde kendi odasında yatıyor şimdi...evdeki tadilat ve temizlik işleri sürerken, anlayışlı oğluş 3 gün üst üste akşam 6 da uyuyup da 10da kalktı, sonra 12de tekrar uyudu, sabah 5e kadar..sonra da her zamanki gibi 6:30da güne başladı...bu satırları yazdığım sırada da uyuyor:) aman maşallah diyelim 1,5saat kesintisiz! sanırım belli bi rutin olmadığına ve uyku , yemek gibi ihtiyaçlarının da günden güne değişiklik gösterebileceğine inanmam ve bebişime güvenmem gerek...doğduğundan bu yana zor günler atlattık ama neyse ki büyüyorlar bi şekilde...


sevgili çok bilmiş; "her şey yolunda,çok mutluyuz , anne gergin değil" duygusunu büyütüp içimde, bunu bebişe de aktarmayı deniyorum ve sanırım işe yarıyor..teşekkürler!

ve burcu_kaan size de teşekkürler; yazılarınızı okudum, kendi kendine uyumakla ilgili.. yaşına geldi geç kaldım galiba derken, onu da deneyeceğim.. başarırız umarım:)

çok teşekkürler...sevgiler

a ha uyandı bebiş!



Cevaplamak için Üye ol