4.ayda mama veren annelere sorum var

aysel_rabia soruyor: 10

Gunaydin. ben kızıma 20gün anne sütü verdim. malesef sonra sütüm kedildi ve ben bilincsizlikten artiramadım. dün 4 aylık oldu kızım. yedikten sonra bazen agladıgı icin mamasını 210cc su + 7 ölcek mama olarak veriyorum. nerdeyse 230cc süt veriyorum. Ben baküde yaşadigim için türkiyede nasil bilemiycem ama benim kullandıgım mamanın üzerinde günde 4kere verilmesi gerektigi yaziliyo. günluk 4 saat aralikla acikiyo bebişim. gecede emzikle10 saata kadar oyalaya bildim. gece aciktiginda süt vereyim mi? ama o zamanda günnlük 4 kere olmuyo daha fazla oluyo. fazla olunca sorun olur mu? lütfen yardım edin


19 Cevap


basakboran

merhaba 4 aylık kızınız masalalh 230 cc ıcebılıyor  120 cc verıp 3 saatte bır vermeyı denesenız


nilsafak

merhaba,bende 20. gün devam sütüyle takviye yapmak durumunda kaldım,3 aylıkken 3 saatte 1, 120 cc devam sütü veriyordum, ki buda anne sütüyle beraber günde 1000ml i geciyordu,burada mama kutularının üzerinde önerilen beslenme miktar ve sıklıklarının olduğu bir tablo var ama ilaveten ,istediğiniz sıklıkta verebilirsiniz ibaresi de var,doktorumuzda acıktıgını anladıgında verebilirsin demişti,sizin ki de eger özel bir mama değilse verilebilir bence


aysel_rabia

basakboran, evet canim hiç anne sütü vermiyorum. belki ondandir.. bi kac gün oncesi 180cc veriyodum. ama bazen agliyo diye artirdim. kecen doktor kontrolunde 300qr atmiştı...


smmm06

o tamamen bebeğinin içtiği süte bağlı saate bağlı kalma derim 120 cc içtiyse 3 saat sonra bidaha ver 180-200 cc içerse 4 saat sonra yada daha az içer 100 cc mesela 2-2.5 saat sonra bidaha ver hatta yavaş yavaş ek gıdayada geçebilirsin elma suyu yoğurt gibi mama aldığına göre ek gıdaya erken geçebilirsin tabi doyumluk değil tadımlık


tedsgirl

merhaba bende kızımı sütüm yetersiz olduğu için mamayla besledim.5,5 aydan sonra sırf mama kullandık ama sizin miktar bana çok geldi ben her ay 30 cc arttırarak mama verdim şuanda 150 180 cc anca içiyor kilosu gayet iyi hatta dr.bir ara kilosunun fazla olduğunu bile söylemişti.ben kutu üzerinde yazan günlük miktarlara hiç uymadım sonuçta sırf mama alan bi bebek için en fazla 4 yada 3 buna uymak zor bi zararı olacağını sanmıyorum çünkü ben ne zaman acıkırsa veriyorum şuanda yemekte iyi kötü yiyor.



Gamze_Fatih

acaba sen 230 değilde 130 weriyosunda yannışmı görüyosun kız obez olur o kadar werilirmi hiç belki ağlaması aclıktan değildir genişletme midesini o kadar ayy yawrum beniim benmkide bi öğün mama bi öğün anne sütü alıyo yetmiyo ölçtğüm kadaryla anne sütünü 70 ile 90  cc arasında anca werebiliyorm çünki mamada yaklaşık 100 cc ye yakın içiyo baze az az çoğaltıcam daha çok minik oldgu için


Gamze_Fatih

walla 230 içiyosa heralde yarım saate bi bez değiştiriyosundur çünki foşur foşur işemesi lazım :D


ottobottorobotto

Hangi mamayı kullanıyorsunuz bilmiyorum ama 4 aylık bir bebek için 210 cc çok fazla.Oğlum kutucukta görüldüğü gibi 5 aylık ve çok az anne sütü alıyor.Ben Aptamil 1 kullanıyorum.2-2,5 saatte bir 120 cc suya 4 ölçek mama veriyorum.Kutunun üstünde 5 aylık bebek için önerilen miktardan az.Hatta 2 aylıklar için önerilen miktar.Birkaç kez bir ölçek fazla yapayım dedim,fazlasını hep çıkardı.Zaten midesi ne kadar ki.4 saat ara da çok değil mi?Uzun süreli aç kalıp da birden  o kadar mamayı içmesi pek doğru gibi gelmedi bana.Yine de bir doktora danışın bu konuyu.

Ağlamasına gelince açlıktan olmayabilir.Benimki de mama bitince basıyor yaygarayı.Emziğini verip kucağıma alıp sallıyor,avutuyorum.3-5 dakika sonra susuyor.Midesi şiş bir hâlde boş boş bakmaya başlıyor,sonra normale dönüyoruz.

Gece uykusuna da 8 civarı yatar.Sabah 5 gibi de kalkar.3 aylıktan beri böyle uyuduğundan düzenini bozmamak için gece beslemiyorum.


aysel_rabia

bilmiyorum ki benim kiz qayet normal iciyo o kadar sütü.ama bazen 15cc kalıyo şişede. kendisi oyle istiyo yani ben zorlamiyorum. hatta demin az verdim 180cc su +6olcek mama verdim cok agladi ama 30cc su +1ölcek mama yaptim sakinleşti az bir az kaıldı biberonun  içinde10cc falan.

boyle cok beslendigi icin uzun sure ac kalabiliyo sanirsam... yani ben hic zorlamiyorum.

ben baküdeyim bizim mama NUTRİLON diye bi şey. aynen aptamilin başka versiyonu. nasil prima ve pampers var o misal yani..


ottobottorobotto

Şimdi baktım da Nutrilon'a,evet,Aptamil'in aynısı.Muhtemelen ölçüler de aynıdır.Buna göre 210 ml suya 7 ölçek mama 6.ay için önerilmiş.Siz de tekrar bir bakın isterseniz.Başka bir soruya verdiğim cevapta da yazmıştım.Bana kutuların üstündeki ölçüler biraz fazlaymış gibi geliyor.(Çabuk bitsin,çok satılsın.) Hem kızınız daha yeni 4 aylık olmuş.Naçizane tavsiyem,ileride doymama,yeme problemleriyle karşılaşmamanız için daha az ölçülerle daha kısa sürelerle beslemeniz.Benimkine de versem damacanayla içecek gibi geliyor bazen.Maşallah diyeyim kızınıza da ağlamalarını kesmek için biberon bitince dikkatini  oyunla,şarkı,türküyle dağıtmayı deneseniz,oyalanmıyor mu?



Cevaplamak için Üye ol