Yoğurtta sünme

minigim_sare soruyor: 10

Merhaba arkadaşlar. Ben haftada 1 kere yoğurt mayalıyorum ama başıma hıc böyle birşey gelmemişti.sütü pazardan aldım her zamanki gibi. Maya da kendi mayam hazır yoğurt değil. peki niye sünüyor anlamadım. Aynı sütten çorba falan da yaptım süt bozuk olamaz. Bu yoğurdu yemelimiyiz, dökmelimiyiz acaba ?


16 Cevap


besgi

yoğurt ya inkübasyon sırasında (mayaladıktan sonraki sıcak tutma zamanı) sıcaklık düşmesinden dolayı süner, ya da açıktan aldığınız kontrolsüz sütlerdeki bazı sünmeye yol açan yani polisakkarit üreten mikroorganizmalar varlığı sebebi ile süner. bu m.o. ların sütteki varlığını kantitatif olarak ölçemeyeceğimize göre tüketmememiz daha uygun düşer. 

sizi tenzih ediyorum ama söylemekten de kendimi alamıyorum; 2013 yılında neden hala pazardan süt alındığı ise bizim gibi  gelişmekte olan toplumların önemli gıda sorunsallarından biridir. 
sevgilerimle, bebeğinizi benim içn koklayın:)


babu

Benim yaptigim yogurtlar da hep sunuyor ama pastorize sutle yapiyorm. Bu durumda ilk secenek mi gecerli? Bunu onlemek icin ne yapmak lazim?


Damla

Yoğurt makinesindeki tarife göre soğuk süte mayaladığımda sünüyordu. Artık sütün maya koymadan önce kaplarda ısınmasını bekliyorum biraz, sonra mayalıyorum, bu şekilde sünmüyor.


esra_26

bende probiyotik yoğurdu maya olarak kullanmıştım ondada çok sünmüştü


gesnur

SÜNME NEDİR YAHU?5 DAKİKADIR GÖÜMÜN ÖNÜNNE GETİRMEYE ÇALIŞIYORUM BİLEMEDİM NE OLDUĞUNU



esra_26

ayrıca şimdi okudum yorumları süt mayalarken çok sıcak olmamalı. sıcak olmazsa tutmaz ve süner diye bişey yok herşey maya ile alakalı


hamdusena

süner dediğiniz eğer sütün biraz katı hali ise sıcaklığı az ise ondan olabilir ama başka bir olaydan bahsediyorsanız biilmiyorm


drusella

babymix maya kullandığımda sünmüştü, hem de sakız gibi.


dincelay

ben de baby mix kullandığımda sünüyor. büyük kızıma da kavanozda makinasız mayalardım o da sünerdi. sıkıntı olacağı düşünmüyorum.


bcos

sünmek ne gerçekten?? ben yoğurdu soğuturken unutup gereğinden fazla soğutunca yoğurt katılaşmıyor, ne sıvı ne katı,  yumurta akı gibi uzayan garip birşey oluyr... onu mu kastediyorsunuz?



Cevaplamak için Üye ol