yeni doğan bebeğinizi nerde yatırdınız?

mayaberry soruyor: 10

Şimdiye kadar bebeği hep kendi odasında yatırız diye düşünmüştük. Ama sona doğru yaklaştıkça nasıl bırakıcam ben ayrı odada acaba bi sepetmi alsakda yanımıza koysak ben çok merak ederim endişesi başladı bende.. bebeğini ayrı oda da ilk doğduğu günden itibaren yatıran var mı? nasıl yaptınız ayrı yatırdığınız da ?.. sürekli bebeği gözetlemek mi gerekiyor. Bi arkadaşımda beni endişelendirdi. 40 gün yanlız oda da yatmaz bebek melek daha ne olcağı belli olmaz dedi. ben bu hurafe ne olucak .. bişeyolcaksa aynı oda da yatsanızda olur dedim ama bi yandan da içim bi tuaf oldu :(  ne yapsam acaba yatak odamıza park yatak yada ona benzer bişey sokmam çok zor. sadece sepet olabilir. ama onda da ancak 1 ay yatar sonra eli kolu çarpmaya başlar. ama 40 gün meselesi epey bi aklımı karıştırdı.. siz naptınız?


42 Cevap


aytude

yenidoğan bebeği yalnız yatırmamanız gerektiğini düşünüyorum. Sık sık emzirmeniz gerekecek, gazı olacak ağlayacak, ağzına kusmuğu gelecek yutmaya çalışacak, pışpışlayacaksınız vs. vs. Hatta onun kendisini iyi hissetmesi için koyun koyuna yatagınızda birlikte yatabilirsiniz.

Doğum bebekler için bir travma. Bİlmedikleri, sadece karaltılar gördükleri, soğuk ve korunmasız bir yere geliyorlar. Tanıdıkları tek koku anne kokusu, ve siz onu bu kokudan mahrum bırakarak dünyayı daha da korunmasız bir yer haline getirmiş olursunuz... Bebekler herşeyi anlıyorlar, sizin odada olmadığınızı, yanında olmadığınızı hepsini anlar.

Bebek annesiyle birlikte yattığında nefes alışverişinin bile düzenli oldugunu söylüyor uzmanlar (Sabiha Paktuna, Dr Sears benim bildiklerim).

İlk 40 gün kesinlikle hurafe değil. Aynı odada yattık doğumdan itibaren. Mothercare Moses Basket kullandım ilk 2 ay. Bu aya kadar kendi yer yatağında yatıyordu ama dişi çıkacağı için cok mutsuz, o yüzden yanımızda yatırıyoruz ara ara, cok mutlu oluyor.


lugesya

Kızım 2 yaşına yeni girdi halen aynı odada uyuyoruz ..Kızımın kendine ait oda takımı bilem yok henüz :)) almadık şimdi şimdi minik bir yatak almakla işe başlayacağız , bize yeni heyecan oldu

Ben ayrı odada yatırma fikrine karşı olan görüşte bir anneyim hele hele ik 3 ay ya da 6 ay. Aynı odada kendine ait beşiğinde ( yaklaşık 6 ay yattı ) ya da biraz daha büyüdüğünde park yatağında bazen de bizim yatakta koynumda uyuttum.

Benim odamda yer olmasaydı muhtemelen ben onun odasında kendime yer yapardım galiba..

Umarım,dilerim bebeğiniz hayırlısı ile sağlıkla gelir ve sizde bebeğinizi emzirebilirsiniz. Eger ki emzirebilirseniz bu durumda zaten bebeği 3 -4 saatte bir emzirmeniz gerekecek..ayrı odada oldugu zaman sürekli uyanıp uyanıp yanına gitmeniz gerekecek - altını değiştirme , vs vs
Ayrıca bebeğin annenin nefes alışverişini duyması gerektiğine de inanıyorum.


senayc

Biz de çok uzun süre aynı oda da kaldık,bakıcımız işe başlamasa aynı odada kalmaya devam ederdik.

Beşiğinde yatrdık,gündüz ana kucağında uyuduğu da oluyordu.

Ama nacizane önerim beraber uyumayın,en azından 2-3 ay. Annem beni uyarmıştı sakın yanında uyutma,faarketemz dönüveririsin üstüne diye. (çok kabus gördüm ben de bu konuda sonra ama neyse)

Yukarıda aynı odada kalmanın avantajları çok güzel yazılmış zaten,tekrar olmasın.


Damla

Biz 7 haftada ayırdık, göbeği biraz geç düştüğü için ilk 2-3 hafta gece altını da değiştirdiğimiz için eşim de kalkıyordu gece. Sonra ben sadece emzirip yatırır hale gelince geceleri (istisna dönemler hariç), doktorumuz da 1 aylıkken artık gece uyandırmanıza gerek yok emzirmek için (hiç o kadar uzun süre uymamış olsa da) deyince, ne zaman ayırmalıyım diye sormuştum. O da hemen ayırın şeklinde cevap verdi. Odasını hazırlamamıştık, odasına geçirmemiz 7 haftayı buldu.

Odamızda bir beşikte yatıyordu, irice bir beşikti, çok rahat olmuyordu alıp koyması.

Yine doğum yapsam çok sık uyandığı ilk birkaç hafta en azından yine odamda bir sepetle tutarım herhalde. Hastane bebek yataklarının da kiralanabildiğini duymuştum, çok pratik olabilir.


kuzununannesi

KIYAMAM YAAAAA COK KÜÇÜKLER

ANNESİ ONU YALNIZ BASINA BIRAKMA

DUSUNSENE TYAMAMEN YABANCI OLDUGUN Bİ DUNYADA, TEK BASINA, SAVUNMASIZ KORUMASIZ HİİSEDER KENDİNİ

GUVENSİZ HİSSEDER :((((((((((((((((((

MİNİĞİMİ HASTANEYE YATIRDIGIMDA (1 HAFTALIKTI) SAATİ GEL,NCE BENİ BEKLER BEN YANINA GİDEMEDİĞİM ZAMANLARDADA SAKİNLEŞMESİ MUMKUN OLMAZDI:(((

BEN YANINDAYSAM "YANINDAYIM CANIM" DİYİP ELİNİ TUUTUGUMDA HEMENCECİK SUSAR BENİ Dİ,NLEMEYE BASLARDI:(((

COK ZOR GUNLERDİ AMA

İMKANIM OLSAYDI (HASTANE KURALLARIYLA ALAKALI) YANINDAN AYRILMAZDIM AMA MALESEF HER AN YANINDA OLMA SANSIM YOKTU :((((

HALA UZULURUM:((((((((



Ulku

bir sureligine siz onun yattigi odada yatabilirsiniz?
ayni odadayken, anneyle bebegin uyku evrelerinin, nefes alis verislerine gore, birbirlerine uyumlu olustugunu biliyorum. yani bebeginde bir sIkIntI olursa (allah korusun), ayni odadayken cok daha kolay ve hizli farkedebilirsin. o yuzden ayri odada yatmakla ayni odada yatmak oldukca farkli.


aytude

senayc söylemiş, korkuyordum, kabus görüyordum üstüne yatarım diye..Ben de cok korkardım :) cünkü coook deli yatarım, ama yorgunluktan kıpırdayamıyordum ilk günlerde. uyandığımda kolumu bacağımı oynatamıyordum..Bir de nasıl bişey bilmiyorum ama hissediyor sanırım insan, cok dikkatli davranıyorsunuz..hiç unutmuyorum yorgana sarılmışım bir sefer bebek diye, kucağımda toplamışım top olmuş yorgan, eşim almaya çalışıyor vermiyorum..Bebek yanımızdaymış meğerse.

Yani dönecek, oraya buraya kol bacak atacak haliniz kalmıyor :)


5 günlükken sarılık oldugunda hastanede kaldık, fototerapi için küvöze koydular sürekli olarak, cok cırpındı cok ağladı, ama ben elini tutunca sustu hep. Gece boyu ayakta bekledim elimi tutsun da sakinleşsin diye. Cok kuvvetli hisleri var bebeklerin.


mayaberry

Bizde bebek için ayrı oda hazırladık ve odalarımız bebek odası ile bitişik yataktan kalkıp onun yatağına gitmem 5 yada 6 adım o kadar yakın yani :) eşimde bende ayrı odası olsun temiz ve hijyen olsun diye düşünüyoruz. ve sepetini koyacağımız yerde tam cam önü üşüme olasılığı çok yüksek başkada koycak yer yok.. yatağımda zaten yatırmak istemem ezme ihtimalimiz, yorganın onun yüzüne gelme ihtimali, yada dönerken benim yada babanın elinin bebeğe çarpması çok tedirgin ediyor beni. bu tedirginlikle ne eşim nede ben bebek yanında yatamayız ona bişey olcak diye ..

ama bu bebek yatakları güzel fikirmiş nerden nasıl kiralanıyor acaba bilginiz var mı damla en azından bi ay onda tutarım bebeği...


Damla

Güvenlik kısmı ile ilgili:

* Ani bebek ölümü sendromunu araştırın. Her ne kadar son dönemde genetik bağlantılarına dair bir takım veriler bulunduysa da, ABÖS nedeniyle ölen bebeklerin kendi yataklarındansa daha yüksek oranla anne-baba yatağında ya da başka ortamlarda bunun gerçekleştiğine dair bir araştırma okumuştum. Doktorlar bebeğin beşiğinde yorgan, yastık, gibi şeylerin bulundurulmamasını öneriyor ilk 1 yıl.

* Ben ilk birkaç haftayı bebeğin sık emmesi için yakında bulunması, yeni anne olduğumda için gece tedirgin olduğumda bebeğin nefesini duymanın iyi geleceği vs. düşünceleri ile yazmıştım. Yenidoğanların güvenliğini araştırın, odasında yattığı için başına olumsuz bir şey gelen yenidoğan hiç duymadım. Bu ve bunun gibi anlamsız hurafelere daha rahat kulak tıkayabilmeniz için bir doğum öncesi programına katılmanızı çok öneririm. İstanbul'da yaşıyorsanız bazı hastaneler bunu ücretsiz yapıyor, ayrıca yine özel hastanelerden yenidoğan bakımı ile ilgili kitapçıklar da edinebilirsiniz.

Bebeğinizin ne zaman, nerede yatacağı, yenidoğanın güvenliği sağlandığı sürece anne-babasına, beslenme ihtiyaçlarına, evinizin ortamına, vs bağlıdır.


Damla

Mayaberry, yanıtınızı görmeden yazmışım. Ben İstanbul'da yaşıyorum, bunu Ankara'da bir arkadaşımdan duymuştum. Ben de merak ediyorum, bulursanız yazın :)

Piyasadaki beşiklerin çoğunu kullanışsız ve pahalı buluyorum. Komik ama İkea'ya her gidişimde kediler için satılan sepetlere bakıp, bebekleri buna koysak çok daha rahat ederler diye düşünüyorum :)



Cevaplamak için Üye ol