14 aylik bebeginiz kac kelime soyleyebiliyor?

beatrix soruyor: 10

Kizim 14 aylik..

Baba dede anne meme mama bunlarin hic birini soyleyemiyor..

Anlamli soyleyebildigi tek bir kelime bile yok

Ben onunla surekli konusan bir anneyim. Hadi banyoya gidelim hadi altimizi degistirelim vb olalari anlatirim masallar tekerlemeler sarkilar..

İsitme testi yapildi ismini duyunca donup bakiyor sevdigi sarkilarda ellerini salliyor yani duyuyor

Su ana kadar anlamli tek bir kelime edebilmesi geekmezmiydi sizce de?


16 Cevap


blacknight82

BEATRİX OĞLUMDA ŞUAN 14 AYLIK YAKLAŞIK 10 KELİME KADAR SÖYLÜYOR HEMDE ÇOK NET BİR ŞEKİLDE BABA,DEDE,ANNE,ANNEANNE,ÇİŞ,MAMA,BUUU,EEE DER ERKEK ÇOCUKLARI BİRAZ GEÇ KONUŞUR ALDIRMA DİYCEM AMA SENİNKİ KIZ SANIRIM AİLE HEKİMİNE YADA KENDİ DOKTORUNUZ VARSA SORDUNMU HİÇ NORMALMİDİR DEĞİLMİDİR DİYE


Bona

beatrix merhaba , konuşma her çocuğa göre değişiyor.
Bunu daha önce de başka bir soruda dile getirmiştim , ay ay gelişim tablosunda çocuğun kaç kelime söylemesi gerektiğiyle ilgili bilgiler bulabilirsin nette yada doktoruna danışabilirsin..

Bize gittiğimiz pedagog şunu söylemişti ( Batu o zaman 2 yaşındaydı) 2 yaşındaki bir çocuk normalde 40 kelime söyleyebilir ama söylemiyorsa da hiç önemli değil , çocuğun etrafıyla kurduğu iletişime bakarız demişti.. Eğer çocukta iletişim problemi yoksa , derdini anlatabiliyorsa kullandığı kelime sayısı önemli değil demişti..

Batu 22 aylıkken anne dedi , ben üzülür durudum ama pedagog sonrası çok rahatlamıştım.. şimdi gayet güzel cümleler kuruyor , onlar ne zaman isterlerse o zaman konuşuyorlar :)

İçin rahat edecekse kendi doktorunla ya da işin ehli bir pedagog ile görüşebilirsin sen de..


lopikcim

benim kızım da sadece babee(baba),teeze(teyze) diyor, seslenmek amacıyla değil zaten biz tekrarlatınca söylüyor ( çok nadiren baba odaya girdiğinde baba dediği oluyor ama çok nadir)..gelişim geriliği olduğunu düşünmüyorum ama yine de, her söyleneni anlıyor, el,ayak, parmak, burun, kulak vs vs her organını gösterebiliyor, hayvanları tanıyor, kitaplarda şu ne dediğimizde gösteriyor..evet konuşması geç olabilir ama yine de gelişiminin normal olduğunu düşüünüyorum ben..sizin kızınızda bu anlamda durum nasıl?


asli_arda

bizde 14 aylığız hatta bitiyo bikaç gün sonra ..annii baba aradabir dede ama çok net değil ,meme arada bir yani öle çoknet sölediği bi kaç kelime ama su getr oğlum gel oplum babanı çağır oğlum gibi cümlelere tepki veriyo ve dediğimizi yapıyo anlıyo yanii ve kendince de kendini ifade ediyo adına bakıyoo şuan için az kelime farkındayım arda için yani ama daha erken bence biraz daha beklemek gerek bence dert etmeyn :)iki yaşında bile hala 3-5 kileme konuşan çocukalr varki onlara bile zamnla gelişecektr acele etmeyn deniyosa bence biz daha yolun başındayız 

sadece su istiyosa su mu bak su gibi tekrarlamaya çalşyıorum çok konuşuyorum başka da şu an içn bişey yapamayız öle dimi 


aytude

7 kelimesi var bizimkinin şu anda.. halbuki ben ilk kelimelerimi 18 aylıkken söylemişim, ama sonrasında da cok net konuşmuşum. annem de herşeyi konuşup anlatıyormuş üstelik, üzülecek bir durum yok bence. 



Fundaaa

oğlum 22 aylığa kadar hiç konuşmamıştı,şuanda 4.5 yaşında hala bazı harfleri söyleyemiyo ama çok şükür konuşuyo artık merak etmeyin daha çok erken (bende oğlum hiç konuşmayacak diye çok korkmuştum )


babu

Bir pediatric norolog bize dil gelisiminde onemli olanin anlama oldugunu, anliyorsa konusmanin da arkadan mutlaka gelecegini soylemisti. Basit komutlari yerine getiriyor mu, ismini bildigi ve goster deyince gosterdigi seyler var mi vb, bunlar onemli.


beatrix

Hani gozun hani burnun belki bin defa calistik gostermiyor.. Alkis dersek aferin dersek alkis yapiyor. Bir de hoscakal dersek el salliyor.. İsmine donup bakiyor. Cay gorunce ufff uff diye sicak oldugunu hatirliyor hani vuuuu dersek supurgeye bakiyor ama mama baba dede hic biri yok. Kizimin iki dedesiyle de arasi super onlarin fotograflarini bile gorunce heyecanlanir buna ragmen dede demiyor.. Anlamli tek kelimeye raziyim ama yok


merve_furkan

oğlumda daha 3 kelime söyluyor dede gel,baba başka anlaşılır bişi söylemıyor.ama bu aralar organları tanımada atak gösterdı nerde dedğimde gösterıyor.oğlumda el sallamamakta ısrar edıyor öpücük atıyor ama el sallamıyor biraz inatlık edıyor sanki.biraz daha bekleyın derım daha erken eminim kendılıgınden yavaş yavaş söyleyecek.


jildando

Benim oğlumunda kelimeleri henuz cok az, kedi, karga, gitti, baba , muz ve Maya ( ablası)
Gordugunuz gibi içerik farklı olsada kelime haznesi az olabiliyor:) Ama anlıyor, burnunu falan gosteriyor.
Biraz merak ve ilgide bence. Kızımın bu yasta cok kelimesi vardı, oğlanda yok ama o da bu yaşta merdiven çıkıp inebiliyor, her yere tırmanıyor, geri geri yuruyor, kamış kullanıyor, küçük kutu süte kamışı kendi takabiliyor vb. ilgi ve buna bağlı gelişimde daha cok hareketsel.
Benim en buyuk ağbim 4 yasındayken konuşmuş, şimdi anadili gibi hem ingilizce hemde almanca konuşuyor, Bence 14 ay konuşmayı dert etmek için çok erken. Eğer az çok sizi anlıyorsa, istediğini gosteriyorsa, ya da bir turlu ifade edebiliyorsa, eninde sonunda konuşurda merak etmeyin.



Cevaplamak için Üye ol