Bu soruna bir başlık bulamadım

moremi soruyor: 10

Merhaba arkadaşlar sizlere anlatacağım sorun aslında bir sorumu yoksa içimi mi dökmek istiyorum bilmiyorum.Sorun genel anlamda hijyenle alakalı,herkesin temizlik anlayışı evindeki düzeni farklı,benim de bazı noktalarda belki takıntı noktasında olabilecek kadar rahatsız olduğum şeyler olabiliyor.Ha öyle hergün temizlik diye delirip silip süpüren biri değilim.Normal temizliğini yapıyorum evimin,mutfak özellikle önemlidir benim için,yemek yediğim kap kacak neyse kesinlikle hijyen olması gerekir ve başkalarının evine gittiğim zaman ben evin temizliği,düzeninden çok bunu düşünürüm..Böyle bir kısa tanıtımdan sonra nasıl gireceğimi hala bilemediğim soruna paldır küldür gireyim ama gerçekten bundan okadar rahatsızım ki artık öfke nöbetlerine bile giriyorum.Benim evimde küçücük bir bebeğim var herşeyden önce onun sağlığını düşünüyorum yani eşimde bende.Biz böyleyken evimize gelen bazı insanlar hadi söyleyeyim eşimin ablası ve ailesi,görüştüğümüz ailemizden biri gibi olan bir teyzemiz var,sorun bunlarla alakalı.Normalde eve girerken nasıl yapıyoruz,ayakkabımızı çıkarıp direk evin içine ayak basıyoruz değil mi? Yok onlar öyle yapmıyorlar,ayakkabı neyse işte giydikleri terlik vs.onu çıkarıyorlar ve kapının önüne basıp basıp eve giriyorlar.Hani küçük çocuklar bilemezler bazen ve basarlar kapının önüne ya da yan komşundur çocuğu te kendi kapılarından sizin evin içine kadar öyle gelir,annesi kızar çocuğa ayağının altını şöyle bir ovar tozu atar,kir yine aynı kirdir çocuk büyük farketmezde hani sizde hoşgörmeye çalışır gülümsersiniz.Kimsenin kalbini kırmak istemezsiniz çünkü..Ama bu dediğim insanlar yani koskaca insan ne diyeyim bunlara ki daha önce nazikçe dedimki"abla oraya basmayın direk buraya basın,efe emekliyo ya"(kapı eşiğini gösteriyorum) Yani benim bunu onlara söylemem kadar tuhaf bişey olamaz,bunu onların düşünmesi gerekmez mi.Kaldıki evde küçük bir çocuğun olması gerekmez,abi kapını önü kapı önüdür oraya ayağınla bir güzel basıp evin içine nasıl giriyosun ya.Yani kimse onları telaşa düşürmüyor,hadi çabuk çabuk girin içeri hemen kapıyı kapatıcam demiyorum,rahat rahat çıkar ayakkabını teker teker girin içeri.O dediğim teyzede aynı şimdi ben ona ne diyeyim teyzem niye oraya basıyosun mu diyeyim,geçen bizdelerdi bide o ayakları kanepede otururken kıvırıp kanepeyede bastı.Tabi ben onlar gittikten sonra artık örtüleri yıkıyorum,halıları siliyorum.Ama ben mecbur muyum canım her gelip gittikten sonra evin altını üstüne getireyim ki dedğim insanlar en az haftada birkez geliyolar nerdeyse.Benim vaktim mi var her seferinde halıları silmeye,sürekli bi temizlik derdine düşmeye,benim yavrum özellikle bu dönemde sürekli kucak istiyor,hem de sürekli yerlerde emekliyor.Yani bu hijyen konusunu düşünmekten deliricem,yavrumun bu mikroplara tozlara maruz kaldığını düşündükçe böyle sürekli bir tedirginlik içindeyim..Bide demezler mi çocuğun mikrobada ihtiyacı var diye,çocuk bu dönemde herşeyi ağzına sokuyo yerde geziniyo,ilk başlarda silip silp verirdim mesela düşen şeyleri ama baktım artık engelleyemiyorum mümkün olduğunca dikkat edip çokda karışmıyorum.Evet engel olamadığımız yerde bizde diyoruz çocuğun mikroba da ihtiyacı var diye ama bu mikroplar o kapı önü,ayakkabı mikrobu olmamalı heralde değil mi?Ne yapsam nasıl desm de bu insanları bu alışkanlıklarında vazgeçirsem.Bitane buharlı paspas mı alsam işimi görür mü,görür heralde.Neyse işte böyle ne kadar yazsam okadar hırslanıyorum ve üzülüyorum,zaten bikaç gündür çok üzgünüm çünkü olan oldu ve yavrum virüsü kaptı bile.Ha buraya kadar yazdıklarımdan sonra direk onları suçlamış gibi mi oldum belki evet.Rota virüsü tespit edildi yavrumda ishal kusma.dr.a gittik serum yedi yavrum ilaçları var şimdilik düzeldi gibi çok şükür.Ama şu an ben kendimede kızıyorum bunun aşısıda varmış ve biz aşı zamanını kaçıralı çok olmuş.Ne desm boş yavrum doğduğundan beri sözde hep özele gittik neden bizi uyarmadı dr.muz,bizde yaptırırdık.Nurtiyide 10.ayımızda keşfettik burdan öğrenebilirdim,yeni öğreniyorum bu virüsü ki sağlık konularında dikkatliyimdir genelde.Belki benim hatam,artık sulardan mı bi sürü bulaşma sebebi varmış bu mikrobun.Bundan sonrası için tek dileğim inşallah kronikleşmez yavrum bundan tamamen kurtulur...Buraya kadar okuyup sabır gösterenlere teşekkürler yorumlarınızı da bekliyorum...

 


45 Cevap


MCA

Bende sizin gibiyim hele emekleme döneminde... Bazı gidenin ardından az koltuk halı silmedim. Şimdi yürüyor koşuyor sokakta ellemediği şey yok, kendimi hep telkin ettim artık ellerini de silmiyorum dışarda. Bağışıklığını düşünerek kendinizi telkin edin, kafanıza takmayın demeyeceğim biliyorum hiç işe yaramaz. Buharlı süpürge tavdiye ederim hem pratik hemde yapması çok zevkli. Arkadaşkarın paspas önerisi çok mantıklı.


kuzum

Evet rahat olmak lazım. Ben her yerde sirke kullanıyorum deterjan yerine. Kedilerim de disari girip cikiyor. Bebeklik döneminde daha fazla dert eder insan. Benim asıl kızdığım sormadan ayakkabiyla girmeleriydi. Hala da öyledir. Sormamalari. İnce olmamaları. Ama aslında cogu insan kedinin köpeğin patilerine laf eder, antrede ayakkabı çıkarmak sorun olmaz. O coraplarla butun ev dolasiliyor sonuçta. Temizlikse yani. Yoksa cogunlugun dediği gibi rahat olmali. Ama en güzeli benim yaptıgım gibi disarida çıkarıp, antrede portmantonun ayakkabı bölümüne koymak. Biz oturduğumuz evlerin antresine mutlaka ayakkabilik, portmanto vb yaptırırız. Hem görüntü kirliliği de önemli benim icin.


kle

bende ayakkabısı ile yada,ayakkabılarla basılan yerlere çıplak ayakla basılarak içeri girilmesinden hoşlanmıyorum.Bizim sokaklar köpek pisliği ile dolu,insan görmeden üzerine basabiliyor,Geçen yaz karşı apartmanımızın kanalizasyonu tıkandı,Sonra vidanjör gelmiş sanırım su basmış bütün sokak ve cadde, pis su ve müthiş bir koku ile doldu.Defalarca belediyeyi aradım ama sokağın yıkanmasını sağlayamadım.İçeriye giren pis kokuya engel olmak için o sıcakta kapıları pencereleri kapattık.Sokak ve cadde hiç yıkanmadı.Kış gelince yağmurlar yıkadı.Kardeşim ingilterede yaşıyor,onlarda eve ayakkabıları ile giriyorlar ancak tüm sokakların hergün deterjanlı su ile yıkandığını söylüyorlar.Bizim gibi yağmurun yağmasını beklemiyorlar.

 


nadia

Açıkçası ben de ayakkabımı evde çıkarıyorum. Hatta apartmanda dışarıda ayakkabı bulunması yasak bizde. Rahat olun biraz diyorum ben de :)


moremi

Cevaplar için herkese teşekkür ederim arkadaşlar.ilk önce sevindirici haber olarak bebeğimin durumunun iyiye gittiğini söyliim,ishal ve kusması kesildi çok şükür.inşallah tekrarlamaz,tabi çocuk, olacak bunlar ama yavrum biraz zayıf,hastalıkla dahada zayıflıyor endişem birazda bundan.Bebeğimi tamamen steril ve tamamen mikroplardan arınmış bir dünyada yaşatamayacağımın farkındayım tabi.Öyle bir niyetimde yok micheal jackson misali.Ama anlattığım konuda ki fikrim aynı,cevaplarda dışarıda oynayacağı zaman yerlerde sürüneceği zaman ne yapacaksınız denmiş,o zaman yapacağım şey en fazla ellerini siler eve gelincede üstünü değişirim.Dışarda yerde görüp eline alacağı şeyler düşüncesi beni düşündürmüyor,korkutmuyor.Hem evde oynadığı eline alıp kemirdiği herşey temiz mi değil tabi.Mesela benim terliklere takmış durumda altını yalamak istiyor,eline almasına takmıyorum ama dibinide yalattırmam yani.Ha bide eve girerken onlara terlik veresiye kadar zaten girmiş oluyolar çoğunlukla.Aslında daha önce onları bu konuda uyarmış olmama rağmen hala bu davranışa devam etmeleri birazda beni kızdırıyor,tuhafıma gidiyor açıkcası.Mesela görümcem,hastaneye beraber giitiğimiz bi zaman,bebeğim ağlaması dursun diye emzirme odasında yere oturdu ve ayağında sallamaya başladı.Ee ondan sonra tekrar eve geldik ve yere oturduğu o giysiyle evde oturdu filan,başka bi etek vereyim dedğimde ben silkeledim filan dedi,buda rahatsız eden bişey oldu beni yani..neyse örnek çok ama bende kendimi sakin tutmaya çalışıyorum,şu emekleme ve herşeyi ağzına sokma dönemi bittikten sonra bende rahatlayacağıma inanıyorum.



tarantababu

arkadaşım anlamadım ben mevzuyu,  çocuğunuzun mikrop almadan steril bir ortamda bağışıklığını nasıl kuvvetlendirmeyi düşünüyorsunuz onu anlamadım, tatil dönüşü benim kızımda kaptı rota virusu bir güzel ishalini oldu yaptık tedavisini kurtuldu, sonuçta vücudu bu mikroplada tanıştı ve uygun antikorunu geliştirdi diye düşündüm ben niye tatile çıktım, niye çocuğumun gelişimine katkı sağlasın diye rahat rahat oynamasına izin verdim diye kendime kızmadım, doktorumuzun dediğini aynen aktarıyorum ona steril bir dünya sunamayacağına göre bırak mikropta bağışıklığı kuvvetlensin, benim inancım bu, düşünmeye kalksan o eve gelip ayakkabısını dışarı çıkarım doğrudan içeri giren insan nereleri elleyerek geliyor evinize burayada vardırıp eve gelene el de yıkatılır, ayakta hatta her geleni top yekün duşa sokmaya kadar gider bu iş, bence biraz salın kendiniz,nedir evinizin önünden kanalizasyon geçmiyor ya, hijyen diyorsanız evinizin önünüde temizliğinize dahil edin, her gün bir kaç kez antibakteriyel sabunlu sularla silin de yazık böyle fena halde yıpranırsınız bence..... 


Sanemm

Bebeğimi parkta sokakta, ağlayarak inmek istediğinde mağazanın içinde emekleten bir anne olarak o tozlarla hasta olunmaz tam tersine bağışıklık güçlenir diyebilirim.


Eskiden köylerde kanalizasyon yok iken banyo suları sokağa akarmış. Çocuklarda her yerde rahatça oynarmış evet ben buna müsaade etmem ama örnek teşkil edecekse geçmiş zamanın insanlarının daha uzun yasadığı ortada.

Tabi ki tüm bunlar sizin bu konudaki hassasiyetinizin önüne geçemez. Madem söz geçiremiyorsunuz o zaman kapı önünüzü düzenli temizleyin, bir nebze işe yarar belki...


asyagezgini

Ben kendimi titiz biri olarak görmemekle beraber ben de tuvalet mikrobuna karşı çok takıntılıyım dolayısıyla dışardan gelen kişinin giriş kapımın iç kısmına ayakkabıyla basmasından rahatsız olurum,çünkü o ayakkabılarla umumi tuvaletlere de giriliyor.Biz ayakkabıları dışarda çıkarıp içerdeki portmantonun ayakkabılık bölümüne koyuyoruz.Dışardan gelen kişinin tuvaletten çıkınca elini yıkayıp yıkamadığını bilmiyorum dolayısıyla bu konuda bi önlemim olamaz (çocuğumu sevmek için yüzüne dokunan insanların çocuğuma grip virüsü ya da bir başka mikrobu çocuğuma taşımaları beni tuvalet mikrobunu taşımaları düşüncesi kadar rahatsız etmez,edemez) ama göz göre göre de ayakkabıyla tuvalet mikrobunu içeri taşımalarına izin veremem, bile bile lades olmaz.Bu hassasiyetim evde bebek var diye değil normalde de böyleydi.Bu konuda evime gelmeye kalkıp da ince düşünmeyenleri uyarırım,aldırış etmezlerse de kendi çapımda bu duruma önlem almaya çalışırım.


umutyigit

diyelim ki kapı önü mikrolpalrından korudunuz, soluduğumuz havadaki kimyasalları napacaksınız? marketlerde satılan paketli paketsiz meyve sebze süt her üründeki bir sürü kanserojen katkı maddesini napacaksınız?

siz eşinizin akrabalarının temiz olmamasına takmışsınız bence.

çocuk bu, parka gidecek bahçeye çıkacak bir sürü mikroplu şeyle temas edecek ki bağışıklığı güçlenecek.

sadece yerlerde değil ki mikroplar. havada asılı kalabilen bir sürü virüs var :)




moremi

Tekrar merhabalar,arkadaşlar daha önceki yazdığım 2 yorumda da bu benim hassasiyetim.Bana ters geliyor algıda seçicilik belkide kapımızın önünü günde bilmem kaç kez silemem, silsemde komşularda geçiyor oralardan.O ayakkabılarla tuvaletlere giriliyor,hastaneye gidiyoruz oranın tuvaletlerine o ayakkabılarla giriyoruz daha önce yazan arkadaşlar gibi.Ben bu konuda kendime yandaş aramadım,ben bu konudan rahatsız oluyorum sizler daha başka konulardan...şimdi örnek vermeyeyim onla bu bir mi türünde tartışmalara girmek istemiyorum.Ama alınganlık yapılmasına da gerek yok aynı şekil ya da ayakkabıyı evde çıkarıp sonra oralara basılmasından rahatsız olup olmamak herkesin kendi düşüncesi.Biliyorum havada,suda gittiğimiz dolaştığımız heryerde mikrop var,dokunduğumuz yerlerde..örnrk asansör düğmeleri en çok mikrop olan yerlermiş.ellerimizi yıkar geçeriz ama evime ekstra olarak girmesini istemiyorm dediğim gibi. yoksa ilerde yavrumu alıp parklara,çarşı pazara, bağlara, kırlara çıkarıcaz hayvanlarala haşır neşir olsun.çamurlarala oynasın topun peşinden koşsun hatta o topu alsın üstünde kurulasın bakın ne kadar rahat yazıyorum hijyen manyağı bi insan olsam şu an kriz geçiriyor olmam lazımdı.Evimizde 7 senedir beslediğimiz muhabbet kuşumuz var onun tüyleri tozu topağı var,ilerde bahçeli bir evimiz olursa bi köpekçik almayı düşünürüz mesela(evde kaka sorunu olmasın diye) yani hayatın içinde birebir herşeyden kaçmadan ama gerekli olan temizliği gözardı etmeden olabildiğince korunmak benim düşüncem:)) sevgiyle..



Cevaplamak için Üye ol