Annanemi kresmi?

asyanin_annesi soruyor: 10

1 yasinda bir kizim var. Esimden ayriyim maddi yonden simdilik bir sıkıntim yok. Yani babam butun masraflarimizi karsiliyor. Esimle henuz bosanmadigimiz icin nafakadir flndir bilmiyorum. Kisacasi ailemede cok yuk olmak istemiorum ayni zamanda esimede ayaklarimin ustunde durabildigimi ve ona muhtac olmadigimi gostermek adina ise girmek istiyorum.

Annem calisiyor, 24 senedir ayni is yerinde ve iyi bir maas aliyor ben yeni bir ise girersem annemden daha az bir maasla ise girecegim. Ama annemde artik yoruldugunu ve evde oturmak istedigini soyluyor. Ben ise baslarsam asyaya annem bakicak. Ama maddi yonden biraz zorlanacaklar. Sonucta tek babamin emekli maasi ve hala devam ettigi isinden aldigi maasla gecinecekler. Herhangi bir borcumuz yok. Benimde annemlerinde kendi evlerimiz var. Yinede annemi isten cikmasi icin bahane olmak istemiyorum. O her nekadar ben torunuma bakarim desede zorlanacaklarini dusunuyorum. Ben calisirsam her ay belirli bir odemesi var (300) onu odicemi ve anneme harclik babinda para verebilecegimi soyledim. Annemin boyle bir talebi yok ama en azindan biraz yukunu hafifletmek istiyorum.

Diger yonden kizimi krese verirsem annem calismaya devam edebilir, bende calisabilirim. Krese en az 600 tl odendigini duydum. İyi bir krese 1000 tl yi gozden cikartmam lazim. Sorum su;

Asyaya annemmi baksin, yoksa kresemi vereyim? Babasinin tarafindan kimse bakmaz zaten baktirmamda ama benim yuzumden zor durumda kalinmasini istemiorum. O kadar kafam karisik ki:/

Simdiden tesekkurler...


17 Cevap


sevcanvet

bence ikiside mantıksız canım nedenmi? annen işden çıkıp sosyal bir ortamdan evde çocuk bakmaya döndüğünde ister istemez depresyona girecektir, ayrıca yaşıda olduğundan sağlık sorunları olabilir 1 yaşında yeni yürüyen bi çocuğun peşinden koşmak oldukça zorlu olsa gerek,  1 yaşındaki bi çocuk annesine ihitiyaç duyar maddi sıkıntılar yüzünden ve bakıcı bulamadığından kreşe vermek zorunda olan anneler elbetteki vardır ama maddi yönden sıkıntın yok ise kreşin düşünülmemesi gerek...
ayrıca bende boşanma arefesinde olduğum için rahatlıkla söyleyebilirim ki böyle bir dönemde işe girmek sana kafa dağıtmak, kendine güveninin artması gibi pozitif yönleriyle beraber şu dönemde hiçde uğraşmak istemediğin  birçok sıkıntıda getirebilir.. (aklının bebeğinde olması vb.)
bilemedim şimdi biraz daha düşünüp alternatif yollar düşünmek gerekiyor


adaada

bende boşanma arifesindeyim babasından 1 yıldır hiç destek yok ama ben her zaman çalıştım kızıma annem baktı ve hala çalışıyorum ve kızımada annem bakmaya devam ediyor çalışmak sana çok iyi gelecektir eğer kafanda evliliğini bitirdiysen direkt mahkemeni açki açtığın gün itibari ile çocuğuna nafaka bağlansın eğer sende çalışmayacaksan otomatikman sanada bağlanıcak eğer eşinin maddi durumu iyi üzerine ev araba vs varsa işe girme dışardan part time işlere gir kusura bakma sanada eşşek gibi nafaka versin versin ki sırtında bir kanbur olsun neden ayrıldığınızı bilmiyorum ama bu yaştaki çocuğunu gözü görmüyorsa başka bir kadın vardır bırak yoluna gitsin hatta anlaşmalı boşan derim . hiç ukonuşmak istersen her zaman bana yazabilirsin senin durumundan en iyi senin durumunda olanlar anlar.zatma çok geçmiş olsun eğer


asyanin_annesi

Buarada belirtiyim; annem 47 yasinda cok sukur simdikik bi saglik sorunu yok, asyanin pesinden 24 saat kossa gikini cikarmaz. Eski iside cocuklarla alakali oldugu icin zorlanmaz gibi dusunuyorum. Kafam coook karisik, adaada seninle konusmak isterim tabi, attigin msji okumustum ama geri donus yapamamisim uzgunum

Sevcan; oyle bi iki ucu b. Klu durumki ne yapcami bilmiorum valla:(


cansuege

cnm eğer imkan varsa biraz daha bekle asya biraz büyüsün derim kreş için çok erken anneanne en iyisi ama durumları zorlanacak diyorsun her halukarda senden bi mikter para çıkacak her ay. ben beklemen taraftarıyım asyanın sana ihtiyacı var cnm seninde ona. sen kafan dağılsın diye hemen girmek itiyorsun ama daha kötü olmasın asya zaten babadan uzak anne bir süre yanında olursa iyi olur.


scanturk

Bence bir süre daga Asya ya kendin bak düzeniniz değişti eminim bunu hissediyordur arnın yanında olman ona iyi gelecektir biraz daha büyüdükten sonra kreşe vermek daha iyi olabilir diye düşünüyorum

Diğer yansan ayaklarının üstünde durabildigini kimseye kanıtlamak zorunda degilsin bunu sen bil yeter ama aklını dağıtmak üretken olmak adına evden calışma fikri olabilir

Adaada nin söylediklerine de katılıyorum ve seni öpüyorum :)



jildando

Bir süre daha kendin bak diyeceğim bende, evet çalışmak sana iyi gelecektir vs. ama şu an çok küçük gibi görünse de Asya için de zor bir dönem ve bir de üzerine düzen değişikliği getirirsen çok zorlanabilir.
Maddi açıdan bakınca da şu anki durumda zaten annen, baban ve sen ortak keseye aktarıyorsunuz anladığım kadarı ile, en azından 2 yaşına kadar aynı düzeni korusan, sonra kreşe verebilirsin, annende belki çalışmaya devam eder sende çalışıp üzerine katarsın.
Yani demek istediğim bu üçgende mantıklı bakınca daha çok kazananın işte kalması, çocuğun en çok ihtiyaç duyduğunun da çocuğa bakması daha doğru sanki.
Umarım güzel olur ikiniz için de herşey


teknolojikanne

valla Aysum bu iki uclu degil bikac ucu b.k lu degnek gibi.

bence calismak dogru olmayabilir.sirf eski esine kendini kanitlamak amaciyla cocugundan uzaklasman dogru degil gibi geliyo bana..-tabii biyandan da senin psikolojini dusunmek lazim.calisarak cocuguma suan sagladigimdan daha iyi bi paylasim olusturabilirim diyosan..

calismaliyim dersen -kres yerine anneanne olmali 1yasindaki bi kuzu icin..! -ki maddi sıkıntım yok demissin.esin zaten seni yillardir gormus, kanitlanicak bisey kaldigini pek dusunmesemde bu durumun tek cikis yolunun senin kafanda oldugu kanisindayim.

kendini en iyi sen bilirsin.

-eger Asya yi krese yada anneme emanet edebilirim yapisindaysan, karar vermen daha kolay.maddi durumu gec bence, annen bakarim diyosa bakar tabii..anladigim kadariyla zeval bi durum yok.

hicbir sonuca varamadim yazdiklarimda, ama ben olsam kendimi kanitlamaya calismak yerine cocugum ve kendi psikolojimi dusunur ona gore yol alirim Aysum


sunny

bence annen işten çıksın zaten yeterince çalışmış eminim o da bıkmıştır evde çocuğuna baksın ..
kreş bu yaştaki bir çocuk için doğru değil benim fikrime göre, kendisine nasıl davranıldığını bile anlatamaz sana
anane en güvenli yer bence,

sen de biran önce işe girmelisin, hem tek tabanca olacaksın hem de evde oturmayı düşünmen bence doğru değil, bundan sonra var gücünle işe sarılmanda fayda var..

işe başlayınca kendini daha iyi hissedeceksin buna emin olabilirsin. sosyalleşmek sana iyi gelecektir. asya da emin ellerde olacak, herşey yolunda gider umarım...


kle

Bence çocuğunu bırakma,İhtiyacın yoksa 3 yaşına kadar,hatta 4 yaşına kadar kızının yanında ol sonra kreşe verirsin.


seres_esra

bende bir süre daha çocuğunla birlikte vakit geçir derim çocuklar her şeyi hisseder bence onu bu zor zamanlarında yanlız bırakma hem sana da iyi gelecektir çocuğunla geçirdiğin vakit kreş için çok çok erken




Cevaplamak için Üye ol