mama takviyesi

ceydaaaa35 soruyor: 6

merhaba anneler kızım henüz 23 günlük ve benim sütüm yetmiyor bunu nerden biliyorsun diyeceksiniz sabahtan akşam 4'e kadar güzelce emziriyorum ama o saatten sonra sütüm iyice azalıyor ve mama takviyesi yapmak zorunda kalıyoruz herkes emzir diyor ama bebeğim sürekli ağlıyor uyumuyor açlıktan. Mamayı çok vermiyorum günde 2 veya 3 defa 60 cc falan veriyorum. Bu mama takviyesi az mı sizce birde sütüm çoğalırmı ne yaptıysam çoğalmadı herşeyi yedim içtim. Başka ne yapabilirim??? 


16 Cevap


yasemin_ekin

cemile, mamaların o kadar da tüh kaka olduğunu düşünmüyorum ben. şu açıdan bakın lütfen "iyi ki mamalar var ve bebeğim aç kalmıyor."

İnternette okuduğunuz herşeye de inanmayın. sadece güvelinir kaynakları takip edin.


cevriye

Benim doğum yaptıktan 2 gün sonra gelmeye başladı sütüm, o da damla damla çok az. Hastanede mama ile doyurdular kızımı, hastaneden çıkarken de doktor sütün artana kadar mama takviyesi yapmaya devam et sütün yetmeye başlayınca bırak dedi. 3. gün topuk kanı aldırmaya sağlık ocağına gittiğimde sağlık ocağındaki doktor ve ebeler kesinlikle mama verme mamayı unut sütün gelmez mama verirsen dediler, bol bol emzir ki sütün artsın. Ben de korkudan mamayı kestim sürekli emzirdim. Sonra 1. hafta kontrolüne götürdük kızımı, sarılığı yükselmiş 1 gece ışık tedavisi gördü, doktor iyi beslenemediği için olmuş dedi. 1 hafta uyusa bile uykudan uyandırdık ve 2 saatte bir hem emzirdim hem de üstüne mama verdim, sarılığı atlatana kadar. O günden beridir hep böyle besleniyoruz, önce emiyor üstüne mama içiyor. İlk zamanlarda 2 saatte birdi şimdi artık 3 saatte bir mama içiyor. Ama sürekli emiyor, uyumak için, uykudan uyandığında keyif yapmak için, ağladığında sakinleşmek için, hatta oyun oynamak için her daim emiyor. Ben neler yaptım sütüm artsın diye, artmadı neler çektim anlatamam. Ne duysam süt arttıran yaptım, ne söyledilerse yedim, sağma makinesi aldım sürekli sağdım, ne çok ağladım yavrumu doyuramıyorum ona yetmiyorum diye. Sarılık oldu diye kendimi suçladım bunalımlara girdim. Milletin ağzı torba değil büzemiyosun, neler duydum neler işittim neleri yuttum bir bilsen. Herkes karışmaya hakkı varmış gibi davranır, biberonu elimde gören "aaa emzirsene neden biberon veriyosun" der, üzüntümden ağzıma lokma alamazken "sen hiç birşey yiyip içmiyosun ama, tabi sütün gelmez kilo almaktan mı korkuyosun yoksa"diye senin anneliğini sorgular, arkamı döner dönmez memesini kızımın ağzına tıkan sütü olan anneler mi istersin mama takviyeli gidiyoruz dediğimde kızıma acıyarak bakanı mı. Neler neler, sanki acınacak durumda aç bitap düşmüş kızım bana sormadan benim kızımı emziriyor. Başımdan aşağı kaynar sular döküldü anlatamam, nasıl kötü hissettim kendimi yetersiz anneydim ben, o da sütü bol gelen mükemmel anne. Hala ne zaman görsem süt sağıp vermeyi teklif eder. Açlıktan ölecek sanki sen sütünü vermesen.
Diyeceğim şu ki, bana şunu ye şunu iç süt yapar demeleri bile canımı sıkıyor artık. Olmayınca olmuyor, ne yaparsan yap bu vücut az süt üretiyor. Ben de isterdim doya doya içsin kızım şöyle göğüslerimden taşsın sütler ama yok. YOK YOK!
Sakın mama veriyorum diye üzülmeyin, maşallahı var benim kızımın, hiçbir sağlık problemi yok, gayet sağlıklı ve mutlu bir bebek. 3,5 aylık ve biberonla mama verirsen seni emmeyi bırakır diyenlere inat hala inanılmaz memeye düşkün. Sütüm yetmiyor ve mama veriyorum, bunu gayet rahat söylüyorum artık, kim ne derse desin, artık umrumda değil, anne sütü az da olsa alıyor hala, damla bile gelse ilaç niyetine içiyor onu, ama doymadığı sürece üstüne mama vermeye devam ediyorum ve artık hiç üzülmüyorum, sana şöyle kocaman bir gülücük atmaya başladığında, oyunlar oynamaya maymunluk yapmaya başladığında herşeyi unutuyorsun, yeterki sağlıklı ve mutlu olsunlar bunun için de  doymaları gerekiyor. O yüzden üzülme doktor kontrolünde mama vermeye devam bir süre sonra kendisi miktarını ve zamanını ayarlıyor zaten, her şey yoluna giriyor.


eurynome

Cevriye hanim hislerime tercuman olmussunuz yalniz olmadigimi bilmek guzel bir duygu ;)


Betul_Emre

merhabalar.. oğlumun doğum kilosu 3630 gr..

10.gün kontrolü için hastaneye gittiğimizde kilosu çıplak halde 3480 çıktı.. doktor mama takviyesi yapmamız lazım dedi ama bana hiç güven vermedi ölçtüğü kiloyu masasına gidene kadar unuttu falan.. ordan da rutin kontrol ve evrak vs için sağlık ocağına gittik orda da ebe kıyafetiyle tarttı 3680 çıktı. dedik böyle böyle doktor mama diyo falan.. dedi ki saçmalama doğum kilosuna dönmüş çocuk normal şu anda emzirmeye devam et 1 hafta sonra kilosunu tekrar ölçeriz dedi.. neyse 15.gün yani bugün eşim haftabaşı işe başlayacağı için götürelim dedik yüzündeki isilikleri göbeği düştü işte nasıl durumu iyimi falan diye birde kilosuna baktırmış oluruz diye gittik. yine çıplak bir şekilde tartıldı (üzerinde sadece çıtçıtlı body ve bezi vardı).


Betul_Emre

merhabalar.. oğlumun doğum kilosu 3630 gr.. doğum tarihi 12.11.2011

10.gün kontrolü için hastaneye gittiğimizde kilosu çıplak halde 3480 çıktı.. doktor mama takviyesi yapmamız lazım dedi ama bana hiç güven vermedi ölçtüğü kiloyu masasına gidene kadar unuttu falan.. ordan da rutin kontrol ve evrak vs için sağlık ocağına gittik orda da ebe kıyafetiyle tarttı 3680 çıktı. dedik böyle böyle doktor mama diyo falan.. dedi ki saçmalama ne maması doğum kilosuna dönmüş çocuk normal şu anda emzirmeye devam et 1 hafta sonra kilosunu tekrar ölçeriz dedi.. neyse 15.gün yani bugün eşim haftabaşı işe başlayacağı için götürelim dedik yüzündeki isilikleri göbeği düştü işte nasıl durumu iyimi falan diye birde kilosuna baktırmış oluruz diye gittik. yine çıplak bir şekilde tartıldı (üzerinde sadece çıtçıtlı body ve bezi vardı). ve 3600 gr çıktı. doktor dediki hiç kilo almamış hiç boyu uzamamış mama vermeniz lazım dedi.. daha kafama uygun ve sorularıma duraksamadan cevap verebilen bir doktora gidemediğim için bunlara pek güvenemiyorum mama vermek istemiyorum yavruma :(

sütüm fışkırmıyor ama sıktığım zaman damlayarak akıyor mememden ne bilim birini emerken diğerinden damlıyor yavaş yavaş..

1-gerçekten doymuyormu yoksa 15 günde doğum kilosuna yeni yeni mi dönüyor?

2-gazı olduğundan ötürü memede sakinleşiyor ama emmiyor ve dolayısıyla doymuyor
olabilir mi?

3-gaz problemi kilo almasını engeller mi? (tuvaletini gayet güzel yapıyor günde en az 5-6 kez kaka/çiş onun haricinde birçok zamanda çiş)

4-doktor gazı da var dedi zinco diye bi damla verdi kullanayımmı?


eğer bunların sonucunda mama vermelisin diyorsanız ne kadar vermeliyim?


mona_roza

gaz olayında pek tecrübeli değilim ancak zayıf doğan bi bebeğim olduğu için kilo alımı konusunda bilgili sayılırım :) bende 1 hafta sanıodum doğum kilosuna dönme süres olarak doktor 15 gün dedi. ben 1 haftalık götürdüğümde aynen kilo vermişti bile. ilk günler öle fışkırma olmuo zaten. sen aç klasa anlarsın zaten. mama tü kaka değil tabiki ama başvurulacak ilk çare de değil. mamanın negatif yönlerinin anlatan güvenilir kaynaklar. DÜNYA SAĞLIK ÖRGÜTÜ gibi. annenin sütünün yetmemesi durumu %2 miş. %2 nin hepsi burada toplanmış olamaz değil mi. süt artar yöntemler var  "mamaya başladım meğerse yetmiyomuş diyorlar halbuki mama verdikçe bebek daha az emdikçe sütde azalıo. mecbur kalındığında tabiki verilebilir ama ilk çare değil bence. benimde öle aşırı bi sütüm olmadı arttırdık çaba sabır sakinlik olumlu olmak ve beslenmeyle.




Cevaplamak için Üye ol