çocuk ve sanat eğitimi

ekim_ soruyor: 10

Çocuğunuza resim  yapma konusunda nasıl destek oluyorsunuz? Hiç örnek göstermeyip kendi çizim yeteneğini geliştirmesini sağlamak mı; yoksa basit çizimler yapmak mı? Hangisi doğru?

Ben resim yapmıyorum.Resim defteri ve boya kalemleri hep ortada ve kendi kendine karalamalar yapıyor.Ama bu doğru mu?


35 Cevap


ekim_

Doruk masası dışında boyama yapmıyor,başlarda biraz duvarlara yöneldi ama sonra biraz bizim yönlendirmemiz, biraz da kendi tercihi ile defteri ve masası dışına taşmamaya başladı.sınır koydu.

şu an yaş itibariyle yapması gerektiği şekilde karalamaları var;bazen isim veriyor onlara;uçak;üçgen vs. sizind e dediğiniz gibi yorum yapmıyorum.

çarşaf ve belli bir duvar fikri hoşuma gitti.

yalnız biz de saat uygulaması yok,canı istediğinde gidp birşeyler karalasın diye masanın üzerinde hep boyaları ve defteri.. bu yanlış mı acaba?önerileriniz?

örnek resim ben çizmiyorum,ben yokken çizildiğinde de hemen anlıyorum;çünkü doruk kalemi elime tutuşturup,çiz diyor:))

kreş veya okullarda resim eğitimi nasıl acaba?merak ettim doğrusu?


CiciAnne

Ada genellikle bana çizdirdiği için ona karşı nasıl bir tavır sergilemem gerektiğine henüz karar veremedim.

Kağıtla kalemi bir arada gördüğü anda "aydede çiz", "miyav çiz","kuş çiz"... bana çizdirip çizdirip odasına yapıştırıyor. işin dekorasyon kısmına daha meraklı anladığım kadarıyla :))


jildando

Benim de bildiğim kadarı ile kendi haline bırakmak gerekiyor, bizim mutfakta ( en çok zaman geçen yer bizde) folyodan yapılmış bir kara tahta var, üzerine tebeşirle çiziyoruz. Maya küçükken o tahta üzerinde oyun oynardık, ona nasıl çizildiğini göstermek amaçlı değildi ama. ben bir şey çizmeye başlardım o da ben bitirmeden tahmin etmeye çalışırdı. Ama karalama yapmak istedigi zaman hep kendi haline bırakıyorum ben, ve bir şey çizip mesela bak araba yaptım derse ne kadar benzemese de cok guzel olmuş diyorum sadece, doğrusunu göstermiyorum.
Oyun alanı olarakta biz odasını serbest bıraktık, bir de mutfaktaki kara tahta serbest. Yaptıklarını da istediği yere asabiliyor. Bazen salonda sulu boya yapmak istiyor o zamanda altına kocaman bir muşamba örtü seriyorum onun dışına çıkmıyor.Bir kaç yeri serbest bırakınca evin kalanını kurtarmış oluyorsunuz.
Maya şimdi okula başladı. Orda sıklıkla basılı bir resim veya kesili bir şekil ( elma vb.)üzerine  boyama, yapıştırma yapıyorlar. Farklı malzemler kullanıyorlar. Mesela kağıt tabaktan tavşan yapmışlar, hamurla sık sık oynuyorlar vb.


gamze_

http://www.kitapyurdu.com/kitap/default.asp?id=98033 Linkteki kitabı tavsiye ederim. Çok güzel öneriler ve karalamanın çocuklar için ne denli önemli olduğuna dair bilgiler ve nasıl bir yol izlememize dair notlar yer alıyor.

Ben kesinlikle müdahale etmiyorum. Nasıl isterse öyle yapıyor. Sadece boya yapmayı çok sevdiği için boya çeşitlerimizi artırdık. Her bir boya türünün malzemeleri farklı renk sepetlerde duruyor. İstemeden önce soruyorum. hangini isterse o sepeti alıyor masasında boyuyor.Kuru boyaları ve kağıtları masasının yanında daima duruyor. Yapmak istediği zamanı ve süreyi herşeyde kendi belirliyor. Şu aşamada serbest çalışmadan şekilllere geçti. Ve ben sadece "ne yaptın? peki bu çizdiğini hangi renge boyamak istersin" gibi sorular soruyorum. Benim çiz demiyorum çünkü belki ben güneş yapalım derken O çok güzel bir ağaç yapacak onun yaratıcılık alanına girmek istemiyorum.
Geçen gün evde şekillerin olduğu bir şablon buluk. Onunla çok eğlendi. Büyük şekiller çizdi. Değişik geldi:)

Yaptığı resimleri duvarda ipimiz var oraya mandallarla sergiliyoruz. Sulu boya yaparken de su için dökülmez kap(mürekkep kabı) kullanıyoruz


Neslihan

Aslinda keske  evlerimizde sanat odasi diye bir sey olsa. yerlere koccaaman kagitlar yaysak. her turlu malzemeyle hatta el ayaklariyla resim filan yapabilseler. duvarlari boyayabilseler. pek cok malzemeyi bir arada kullansalar. yaraticilik ne kadar ozgur birakirsaniz o kadar gelisecek bir sey.
bir sey gostermek konusuna gelince bence cocuklarimiz cok iyi birer gozlemci. onlara kedi gostermezsek onlar yapamaz diye bir sey yok. gordukleri bir sey bu zaten. Ama Doruk'ta araba ciz, ay dede ciz filan diye bana soyluyo surekli. Ama Doruk normalde de yanliz bir sey yapmadigi icin garipsemiyorum. Bu hamurda da boyle, legoda da boyle.
Sonuc olarak birakin ne, ya da nasil yapiyorlarsa yapsinlar bence.



ikicocukannesi

murekkeb kabı nasıl bir sey acaba?
ben kavanoz mamanın kabını kullanıyorum, ama oglus icmeye kalkıyor genelde:)



ikicocukannesi

benimkiler bana cizdirmiyor yahu, keske cizdirseler, illa kendileri cizecekler. benim yaptıklarıma bakıyorlar ama anne sunu ciz anne bunu ciz diye talep etmezler. nehirt:)))

kreste sanat aktivitesi oluyordu uod, bahsettigim gibi ogretmen esliginde gerceklesiyordu. mesela fahriye ogretmen sayıları tanıtıyor diyelim: tombul bir iki ciziyor her cocuga icini boyamasını rica ediyordu. ya da sonbahar mevsiminde agac cizip bahceden topladıkları kurumus yaprakları cizdigi agaclara yapıstıyorlardı vs. vs...yani baslarında bir yonlendirici ile.

simdi hepiniz birden yazınca kendimi sorguladım yanlıs mı yapıyorum diye lakin demem o ki yanlıs/dogru' dan ziyade cocukların farklılıgı ile alakalı sanırım durum. bizimkiler benimle calısmayı tercih ediyorlar. benim cizimlerime bakmayı seviyorlar. ogretici oldugunu dusunuyorum, yaratıcılıklarına ket vurdugumu sanmıyorum. daha cok onlerini actıgıma inanıyorum. 

neden ortada bırakmıyorum: sıkılmalarını istemiyorum. haftada iki uc gece resim/ kesme-yapıstırma/ mercimek dokuma yaparız. boylece ozlerler talep ederler. diger aksamlara baska aktivite koyarım. mesela bedensel aktiviteler: saklambaç, kovalamaca, dıgıdık dıgıdıklamaca, baska bir aksam drama: doktorculuk/kızılderili cadırı/ misafircilik. baska bir aksam: puzzlelar, ciftik kurmaca, baska bir aksam: sarkı soylemece, karaoke vs. vs....

bunları donusumlu yaparım.


ekim_

Ah işte aradığım kitap;hemen edineceğim bir tane..

sergi işi çok mantıklı geldi.. artık bunları değerlendirebilecek durumdalar..

kitabı okuduktan sonra buguloga notlar yazarım..

ben de bir gözlemimi anlatayım.. başlarda çok zayıf karalamalarla başladı resim çalışmaları. bir gün teyzesi ona rakamlar, şekiller vs. çizmiş.Akşam işden geldiğimde baktım sürekli kalemi uzatıyor ben tepki vermeyince de ağlıyor.o gün karalama yapmak istemedi ve takibeden birkaç gün. unuttuktan sonra tekrar özgün çalışmalarına döndü.:)). sanırım yapamıyorum hissine kapılmıştı ;ve buna çok üzülmüştüm..


ikicocukannesi

egeninannesi,

bende operim:)

hey gidi,
orta okul yılları,
edebiyat dersleri,
hatırladım.

super fikir:))



Cevaplamak için Üye ol