yutmada zorlanma.. iştahsızlık mı? diş mi? hastalık mı?

Derya_Eymen soruyor: 3

9,5 aylık oğlum zaten yaklaşık son bir aydır hep oyunlarla oyuncaklarla yemek yiyordu.
sevdiği bazı şeyleri daha kolay yiyordu.

1 hafta önce boğazı kızarık ve huzursuz iştahsız olması nedeniyle doktorumuzun ısrarı ile 10 gün antibiyotik (klamoks) kullandık. kulağındada hafif bi kızarıklık varmış..
ilaç biteli 3 gün oldu boğazında hırıltı başladı.doktora tekrar gittik.
göğsünde birşey yok dedi. boğazı kızarık geniz akıntısı var dedi.

mukotik şurup veriyorum 3 gündür.ateş yok. çok ciddi bir huzursuzluk yok.
ama tamamen iştahsızlaştı. verdiğim lokmayı ağzında tutuyor uzun süre ve sonra sanki zorlanır gibi ellerini bile çırpıyor bazen zorla yutuyor? neden böyle anlayamıyorum.

altta 2 dişimiz var. üst dişlerden de ilk 2 si hafif beyazlaşmış çıkmak üzere.
başına benzer bir durum gelen var mı?
sizce dişten dolayı iştahsız ve o yüzden mi yutmakta zorlanıyor?
yoksa boğazında enfeksiyon mu var zorlanıyor yutarken? ama ateş olmadı..
fikirlerinizi bekliyorum tecrübeli anneler..
tüm çocuklarımıza sağlık diliyorum..


3 Cevap


selencem

Bogaz enfeksiyonu da diş de istahsizlik yapabilir. Bence cok zorlamayin, sulu ve sevdiklerinden verin. Bir de soru bu degil ama atesi olmayan hafifi bir bogaz kizarikligi icin 10 gun antibiyotik bana cok agir geldi. Tabi ki doktorunuza guveniyorsaniz sorun yok ama dogal yollar denemenizi oneriririm. Ihlamur gibi :)


Derya_Eymen

canım antibiyotiği kullan diyen doktor aynı zamanda yakın arkadaşım ama haklısın aslında ben de kullanmak istemedim.
 galiba çocuğu sonra hastalanıp da başıma dert olmasın diye bana antibiyotiği kullandırdı. kulağında hahif kızarıklık var falan birşeyler söyledi beni ikna etti.
zaten arkadaşlığımı da onun doktorluğunu da gözden geçirdim yeniden bu olaydan sonra.

umarım diş iştahsızlığıdır. çok zor yiyor oğluşum...


Derya_Eymen

canım antibiyotiği kullan diyen doktor aynı zamanda yakın arkadaşım ama haklısın aslında ben de kullanmak istemedim.
 galiba çocuğu sonra hastalanıp da başıma dert olmasın diye bana antibiyotiği kullandırdı. kulağında hahif kızarıklık var falan birşeyler söyledi beni ikna etti.
zaten arkadaşlığımı da onun doktorluğunu da gözden geçirdim yeniden bu olaydan sonra.

umarım diş



Cevaplamak için Üye ol