terlemede üst değiştirme

nurcan_eymen_efe soruyor: 10

merhaba arkadaşlar,
bebeğim ara ara terliyor,terlediği zaman;
sırtına havlu mu koymalıyım?
üstünü mü değiştirmeliyim?
terini mi silmeliyim?
yelek mi giydirmeliyim?

sırtına havlu koyanlar alıştırma nasıl başlarsa öyle gider diyorlar.çocukları 10
yaşına gelmiş hala havlu koyanlar var.üstünü değiştirsem,değiştirene kadar hemen
üşüyor.sırtını havluyla silmek yeterlimi bilmiyorum.yelek giydirdiğim zamanda teri üzerinde kurumuş oluyor.Engin tecrübelerinize dayanarak en iyisi hangisi seçmeme yardımcı olursanız
çok sevinirim.şimdiden teşekürler...


12 Cevap


buryav

ben buyuk oglumda evdeyse uzerini degistiriyorum. disaridaysak yine degistiriyorum ama bir kuytuda, esinti olmayan bir yerde. eger disarida degistirmek istemezse o zaman kumas mendil (tukuruk bezi diye satilan bezlerden) koyuyorum sirtina gogsune.


pinar16

büyük oğlumda dışarıda terlediğinde havlu evde terlediğinde üstünü değiştirirdim ama yinede çok hasta olurdu.küçük oğlumda aynı ısı ortamında terliyorsa ne havlu koydum ne değiştirdim kendi kendine kurudu,oynarkende uyurkende bıraktım kendi haline.sadece dikkat ettiğim kat kat giydirmemek çocuk herşekilde hareketli olduğu için ona göre giydirmek.uyandığındada mutlaka yelek:)


Fundaaa

bence de her terlediğinde sırtına birşey koyarsan o öyle alışıp gidiyo ve ufak bi ihmalde hemen hastalanıyo,çok çok aşırı terli değilse bırakın kendi kendine kurusun.


cassiopeia

terlemekle ya da üşümekle hasta olmaz dedi doktor.hastalıklar mikrobiktir.terlerse ve teri üzerinde kurursa tıpkı bizler gibi kas ağrısı yaparmış.tercih sizin.kasları ağrıdığında huzursuzlanacağı için ben değiştiriyorum üstünü uyuyorsa terini siliyorum ve bez koyuyorum sırtına yavaşça


Sinem_Beren

bende mutlaka o ince mendillerden koyuyorum teri üstünde kurursa sırtı buz gibi oluyor... özellikle yattıktan sonraki ilk 1/2 saat te çocuklar mutlaka terler onu takip ediyor ve ter bezini koyuyorum. uyandıktan sonrada terlı olsun olmasın yelek gıydırıyorum...



ekim_

çamaşırı nemleniyorsa değiştiriyorum ben.oğlum çok terler ve benim için değiştirmek tek çözüm oluyor çoğu kez

aslına bakarsanız bunun alıştırmayla ilgisi yok.kimileri çok terler ve terlemek hastalıkları da beraberinde getirir.bu ıslak çamaşırları giyip dolaşmak gibi birşey.eğer kişide terleme problemi varsa önlemini almalı bence.yani havlu koymak ve çamaşır değiştirmek bence yanlış değil.


cadsiz

geçen sene ne üstünü değiştirdim, ne de havlu koydum, yani sizinki gibi minik bebekken.. hic de hasta olmadı.. şimdiyse, bronşiyolit atlattığı için biraz daha ihtimam gösteriyorum.. az terliyse yine bişey yapmıyorum.. ama mesela arabadan inip eve gidecegiz sırtı çok terlemiş oluyor genelde, o zaman bir havlu koyuyorum.. çok koşturup su gibi olunca da değiştiriyorum.. gece hç ellemiyorum uykusunda, biri de beni rahatsız edip sırtıma havlu koymaya çalışsa uykumun en tatlı yerinde sinir olurdum.. bu arada ben terli terli kara yatsam hastalanmam, banyo yapıp bu havada balkona çıksam bana mısın demem, eşimse tam tersi, çok hassastır, bir günde 5-6 kez atlet değişir yine de hep boğazı ağrır vb.. oglan da benim gibi olsun diye mümkün olduğunca rahatım bu konuda..


nurcan_eymen_efe

CEVAPLARINIZ İÇİN ÇOK TEŞEKÜRLER ARKADAŞLAR .ÇOK TERLEMEYE BAŞLADI ÖZELLİKLE SABAHA KARŞI.HAVLU KOYUYORUM,ÜZERİNİ DEĞİŞTİRMİYORUM UYKUSUNU AÇMAMAK İÇİN.YETERLİ OLUR UMARIM.


balim

benim kızımda çok terliyo bende sırt bezi koyuyorum ama haddinden fazla trerlemişse üstünü değiştiriyorum gecede kaç defa sırt bezi değiştiriyoruz belli değil çok aşırı terlemesi var


nurcan_eymen_efe

sabaha karşı terliyıo bizimki nedense.gündüzleri falan terlemiyor ama sabah çok terliyor



Cevaplamak için Üye ol