Hastalık gunlerinde..

beatrix soruyor: 7

Diyelim ki yavrunu hasta grıb yada ust solunum yolu enfeksiyonu yada üşütmüş

Ana okuluna yuvaya gonderıyormusunuz

İyileşene kadar dısarı çıkarıyormusunuz avm ye parka ya da ev oturmasına götürmek gibi..

Hanı bu cocukların sensörleri var ya bir yere plan yaparsınız ayrlarsınız haftalar aylar evvel bu bebe sezer sanki deli gibi istedıgınızı oraya gıtmeyı evvelsi akşam hasta olur illaki.. bırakıp gıdersenız aklınız burda boşver tatili geziyi yavruma bakayım dersiniz 24 saat gecmeden toparlanır hatta yrmazlıga baslar keske de gıdeydım yaa dersiniz...

Bu ve benzeri durumlarda napıyorsunuz merak ettim?


7 Cevap


nilsafak

Kres vb bir yere henüz göndermiyorum o yüzden bilmediğim bir durum için yorum yapmıyım,ama hastayken avm ye götürmüyorum,hatta cok elzem bir durum olmadıysa sağlıklıyken de avmlere hiç götürmemeye çalışıyorum,kapalı,kalabalık herkesin iç içe olduğu ortamlar sağlıklı bi çocuğuda hasta edebilir diye düşünüyorum,ev oturmasına da götürmüyorum,hastalıgı atlatması için bol bol dinlenmesi gerekli diye düşünüyorum en yakınınızın evi dahi olsa üstünü giy çıkar,yürüt kucagına al vs vs derken hırpalanıyor e tabi birde hastalıgımızı gittiğimiz eve bulastırmak ihtimali var o yüzden bu seceneğide eliyorum,keşke gitseydim diyede düşünmüyorum onun ilaç kullanması gerekmesindense günü evde gecirmek daha iyi geliyor,öbür türlü gitsemde içime sinmez eminim...
 
Amaaaa eger atesi yoksa ,sokaga mutlaka cıkartırım,üstünü güzel giydirdikten sonra yağmurda yağsa biraz dolasmak iyi bile gelebilir diye düşünüyorum


neretva

Hastalık var, hastalık var. Görüştüğüm kreşler (henüz başlamadı) doktor tavsiyesine göre hareket ettiklerini söylediler. Yani çocuğun doktoru gitsin derse alıyorlar, evde dinlensin derse gitmiyor. Hatta bir kreşin girişinde özel defter vardı, çocuğu hasta olan anne ilaçlarla ilgili notları vs. yazıyor, ilaçları bırakıyor. Sanırım 38,5 üzeri ateş ve bulaşıcı, döküntülü birşey olmadığı sürece okula gidebilir. Dışarı çıkarmakta da aynı durum söz konusu. Hava çok ayaz değilse dışarı çıkarmakta, temiz hava almasında fayda olabilir. Bizim doktorumuz avmye gidebilirsiniz ama asla çocuk oyun alanlarına, özellikle top havuzlarına girmeyin dedi. Bana da mantıklı geliyor. Yani çok sıkıldıysanız gidin ama çocuğu oyun alanına sokmamak lazım. Diğer yandan ateşli hastalıklarda zaten uyuyamıyorlar, mızırdak oluyorlar, insan hiç zevk almaz ki gezmeden. Evde kalıp dinlendirmek daha iyi o zaman.


asyaperi

şuan bizde kreşe gitmiyoruz ama oyun gurubuna katılıyoruz orda gördüğüm çalışan bir çok anne çok agır bir hastalığı yüksek ateşi olmadıkça doktordan çıkarıp ilaçlarınıda bırakıp geri işlerine dönüyorlar ben olsamda bende öyle yapardım heralde,avm 'ye bende çok mecbur kalmadıkça hasta değilkende götürmüyorum 2 yaşında kızım ve sadece 2 kere gitmiştir avm ye kapalı,kalabalık bir sürü insanın olduğu bir yerde sağlıklı bir çocuk bile hasta olabilir,üstelik ben avm lerde özellikle 1.5 yaş üstü çocuklar için çok fazla uyaran olduğunu düşünüyorum ve bu tür büyük avmlerde elektirik kabloları yer altından geçer yani ayağımızın altından bununda hem çocuklara hemde bizlere gereksiz yere negatih elektrik yüklediğine inanıyorum ben :) hastalığımız gripse ateşimiz yoksa öyle çok mızmız ve halsiz değilse ben dışarı cıkarıyorum açık hava iyi geliyor ,ama ev gezmesine mümkün olduğuna gitmem o evdeki insanlarada hastalık bulaştırmasın diye hatta bize gelmek isteyen misafirlerimiz olursada kızımın grip olduğunu belirtirim tercihi onları bırakırım , keske herkez banada bunu yapsa diye düşünürüm çünkü bazen kızım oynasın diye gezmeye gittimiz çocuklu arkadaşımızın evinde bir bakıyorum çocuk hasta salya sümük e bikerede gitmişte oluyorsun yüksek ihtimalle eve giderken hastalığıda alıp gidiyoruz


ElfAna

Burun akintisi, soguk alginligi ve dahi ateste krese gelirler. Cok kucuk bir azinlik bu durumlarda cocugu evde tutar. Onlarin da buyuk yuzdesi tetikleyecek baska bir hastaligi vardir; dinlensin diye gondermez. Daha buyuk yuzdesi, okula burnu akarken gonderilen cocuktan sikayet eder:) Sinif sık havalandiriliyorsa ve acik alanda daha fazla vakit geciriliyorsa; sinifin genelini pek etkilemez. 

Ev gezmesine ise gitmemeyi tercih ederim. 


opposition

Zaten genelde kreşten kaptığı için, yolluyorum ben de :) Zaten öğretmeni, hastalığın bulaşma evresi belirtiler çıkmada öncedir, bunu anlayamayacağımıza göre, gönderin diyor :) Ama tabi çok ateşli ve halsizse yollamam. Ev gezmesinde ise gideceğim yerdekilerin tutumu önemli, çocuğu varsa ve kreş gibi ortamlara girmiyor, annesi de endişeliyse götürmem tabi. Ben kapalı mekanda uzun kalındığında daha beter olduklarını düşünüyorum, açık hava iyidir :)


silky

Atesi yok ise krese gonderiyorum. Hasta iken yuksek ates dısında mutlaka dısarı cıkarıyoruz.


tuntibo

Kreşe göndermek doğru değil aslında ama  bakacak kimse olmadığı için çok ateşli değilse gönderiyorum. Birçok velinin de böyle yaptığını düşünüyorum. O yüzden de çocuklarımız hep hasta. Tam iyileşiyor, okulda biri hasta olunca o da tekrardan oluyor. Ya da bizimki hasta olunca, başkalarına geçiyor. Ama yapacak başka bir şey de yok. Okulda iletişim defterleri var, geceden ilacını yazıyoruz, öğretmenleri ona göre veriyor.

Alışveriş merkezleri daha keyfi olduğu için, hastayken götürmemek de fayda var. Sonuçta zaten çocuğun da keyfi olmuyor, onu o kargaşaya sokmanın anlamı yok. Ama hafif burun akıntılarında gidiyoruz, ben artık onları hastalıktan saymıyorum.



Cevaplamak için Üye ol