bebek arabasına binmeyi reddetme

balbocegim soruyor: 10

arkadaşlar çok sıkıldım artık bu konuda. bir bebek neden arabasına binmeyi istemez.küçükken iyiydi. arabasına biner. titreşimden dolayı olsa gerek bir müddet sonrada uyurdu. şimdi 10 aylık oldu. her deafsında arabasına bindiriyoruz. biraz duruyo. sonra kabus başlıyor. emniyet kemerinden çok sıkılıyor.emniyet kemerini bağlamayalım rahat olsun diyoruz bu seferde ya alt kısmından aşağı kaymaya çalışıyor, ya da arkaya dönüp arabasında ayağa kalkıyor. arabadan beni alın diye binbirtürlü numaralar çeviriyor. normalde de hareketli bir kızım var. hiç durmaz kucakta oturmaktan nefret eder. sürekli hareket halindedir. neden arabasında oturup çevreyi seyrederek gitmez ki! oyalansın diye eline bazen çubuk kraker, bebe bisküvisi veriyorum. ama bir müddet sonra ondan da sıkılıyor. oyuncak verdiğimde zaten direk aşağı atıyor. attıktan sonra da arkasından bakıyor : )
sizinkiler ne durumda? başka bebeklere bakıyorum güzel güzel oturuyorlar. bu huymu? geçici bi süreçmi, bi zaman sonra oturmaya alışırmı? bana önerileriniz var mı?


26 Cevap


ilal

geçici bir süreç....arabanın altında kanguru taşırdım...eve dönüş yolunda kızım kanguruda beraber arabayı iterdik:)
birde tavır önemli...şimdi anlayabilirmi kestiremiyorum ama ağlamayı bir silah olarak kullanıyorlar...ağladıkları zaman dedikleri yapıldığı için...tabi yolda giderken bu sinir bozucu bir durum..helede yoldan geçip halinizi görüp ''al kucağınada ağlatma ''diyen çok bilmişler varken:)

ben katı davrandım bu konuda....yolda iken arabasından inip kucağıma gelemeyeceğini bunun zor olduğunu söyleyip ağlasada almadım..sonrada pes etti zaten..tutarlı davranmak lazım...mesela eşim..ağlıyo ben taşırım der alırdı kucağına...hep beraber çıktığımızda bizimki arıza yapardı..yanlız çıktığımıda yeltenirdi ama hemen keserdi...

bunu sağlarkende bir poşet yiyecekle çıkıyordum evden..meyve,kraker,çiloklata (yemek sonrası iyi bir gıda olduğuna inanırım ben)kurabiye,kek v.s her ağladığında farklı bir seçenek sunmak için...


iptal_uye

ben de çok imreniyorum arabasında oturmuş uslu uslu gezinen bebişlere. hele uyuyanları görünce :)) bizim ufaklıkta aşağı yukarı aynı durumda, puset boşta geziyoruz çoğu zaman :)


suigeneris

aynı sorunu biz de yaşıyoruz bir kaç haftadır. önceden kuzu kuzu arabasına binen oğlum şimdi arabaya binmek istemiyor. benzeri problemi mama sandalyesi için de yaşıyoruz. ben ısrarcı davranmayı seçiyorum mümkün olduğunca. savaşı bazen o bazen ben kazanıyorum (ortalığı yıkarcasına ağlayınca pes etmek durumunda kalıyorum). umarım geçiçi bir durumdur. 


Ulku

balbocegim, benim kizlar da hic arabaya binmediler. yuruyunceye kadar kucaktaydilar, yuruyunce de hep yollarda. ben de buyuk kizim daha kucukken verdim birine bebek arabamizi.


Neslihan

Balböceğim bu konuda öyle dertliyimki hala daha her gördüğüm pusetinde oturan çocuğa sektirmeden "aferin oturun bakalim pusetlerinizde uslu uslu" derim gayyeeet kiskanç ve sinirli bir ses tonunda. Oğlum 2 yaşını geçti. Hiç oturmaz pusetinde. Annemleyken seyrek görse de paşa paşa oturuyo. Ben bu konuda diretmediğim için hala daha kızarım kendime. Gerçi bazı bebekler oturmamaya programlanmış oluyo. Belki diretsem de başarılı olamayacaktım. Ama dedğim gibi diretmediğim için artık bilemeyeceğim farklımı olurdu diye. Ben çocuğum ağlayınca panik olan annelerden oldum hep. Gerçi ağlatma taraftarı da değilim ama onlar da bizi çok güzel kullanıyorlar. Sen oyalamayı denemişsin. Belki biraz ağlamasına izin verebilirsin diye düşünüyorum. Her ağladığında kaldırırsak bunu kullanıyorlar. Söylemesi kolay ama ilgisini çekebilmek belki o an bir çözüm olabilir. Yemiyolar çoğu zaman tabi. Bir de uykusu geldiğinde oturtmayi da deneyebilirsih. Hem pusette uyuyabilmesi güzel bir şey bence.
Sonuç olarak dedğim gibi bazı çocuklar oturmamaya programlı doğuyorlar. Ama çocuğun daha küçük. İleride içinde kalacağına şimdiden her yöntemi deneyip oturmuyosa da haa bizim çocuk oturmayangillerden demek diyebilirsin.
Kolay gelsin



senayc

Yiğit yürümeye başladığı anda arabyı reddetti ve binmedi. Biz de hep kucakta taşıdık.
tutarlı olup ağlamasına göz yumulabilir miydi,bilmiyorum,ben denemedim. Biz oturtamadık,oyuncak vs de kar etmedi Yiğit e. O kendi gezmek istiyordu.


lugesya

benim kızımında poposunda puset canavarı var galiba ..Oturmuyor !!! gezsin dolaşsın ! o magaza benim bu magaza senin her bir yere burnunu soksun

Balbocegim sana da kolay gelsin şimdiden , eğlenceli günler seni bekliyor :))


ezgik

off çok dertliyim bebek arabasından da oturmayan bebeden de:) abimize 2 araba kullandık, 2. sini yamana da kullanıyorduk ancak yatırırken çok sarstığı ve açıp kapaması zor olduğu için eşim gaza gelip 3. yü aldı, amanin bizimki oturtunca en fazla 5 dk oturup basıyor yaygarayı ağlatayım desem öyle böyle değil katılarak ağlıyor mecbur kucaklanıyor, ve abi cup oturuyor arabay, dur oğlum kırılır in vs diye onla uğraşıyoru bu sefer, inşallah alışır onca para çöpe gitmz umarım:)


senayc

bizim kilerde de 2 tane bebek arabası var. baston puset aldık,gezeriz,heryere kolay götürürüz diye. hayal oldu, gezdik ama pusetsiz. aynen lugesya, avm de ki istediği her dükkana gire gire gezdik,özellikle elektronikler:)


ilknur

10. ay civari saniyorum butun bebeklere oluyor bu. Asagi yukari 2-3 ay gitti bu bizde boyle. Birak 5 dk oturmayi daha puseti gorunce basardi cigligi. Aglata aglata bindirdigim cok olmustu. Sonradan gecti ama hala istemediginde oturtmak olum arabada.



Cevaplamak için Üye ol