ara öğünler

mukaddescindemir soruyor: 6

ara öğünlerde herzaman çübük kraker yesem, tuzu zarar verirmi ? yani hamilelikte çok fazl tuz yenirse ödem oluşumu çok fazla ve hızla olduğunu öğrendim. krakerdeki tuz bunu çok etkilermi. mide bulantısına çok ii geliyor ve açlığı çok iyi bastırıyor . o yüzden yemek istiyorumama bir yandan da korkuyorum. teşekkürler


6 Cevap


cadsiz

valla benim doktorum ilk uc ay sana kimse bisey diyemez, ne yersen ya da yiyemezsen sana kalmis demisti.. tabii ki yasaklar var, alkol, sigara basta, sakatat yasaklamisti bana.. bir de teskin edici ozelligi olan caylari, adacayi ve digerini hatirlamiyorum. ben ilk uc ay 4 kilo aldim.. kocam dehsete kapildi.. hicbisey diyemeyiz dedi doktorum kendini nasil hissediyorsa oyle yapsin dedi.. benim bulantilara da en iyi cizi geliyordu :)


ra_she_de

bende ilk aylar çok çubuklu kraker yiyordum ödem olmadı çok sanırım ödem daha çok ilerleyen dönemlerde oluyor


ra_she_de

bende ilk aylar çok çubuklu kraker yiyordum ödem olmadı çok sanırım ödem daha çok ilerleyen dönemlerde oluyor


ediluj

Ödem ve tuz kııstlamasına 6 aydan sonra olmakta..Bulantıların gecinceye kadar ne rahatlatıyorsa onu yiyebilirsin ama sonrasında bebeğinide düşünerek daha besleyici gıdalara yönelmelisin(ben ara öğün yanımda süt&meyve tasıyordum)Bulantı için marul üzerine limon tuz çok rahatlatıyor:))


perihan

Badem, ceviz, fındık, beyaz leblebi, meyve, yoğurt, ayran, yarım simit, tam buğday ekmeğine evde yapılmış sandviçti benim ara öğünlerim. Bir haftadan uzun dayanan pastane ürünlerini yemememi tavsiye etmişti doktorum, hazır kek, bisküvi vs.  Mevsimidir, mideniz alıyorsa balık tercih edin et olarak ama dip balığı olmasın. Bulantılarınız bir aya kadar geçer, o zaman dikkatli yersiniz. Bacaklarda ödem olmaması için egzersiz önemli. Hamile platesi dvd'si var, yüzebilirsiniz, yürüyebilirsiniz vs.


blackcrow

Biraz önce beslenmeyle ilgili başka bir sorunuzu cevaplamıştım.  İlerde başka okuyanlar olursa onlara bir faydası dokunabilir diye buraya da doktorumun bana verdiği listeyi kopyalacağım, tekrar için kusura bakmayın artık. ara öğünler meyve ve kuruyemişten oluşuyor. sürekli çubuk kraker tüketmek doğru gelmedi bana.

Hergün sabah yarım kilo süt, 1 saat sonra beyaz peynir+yumurta+1 dilim alman çavdar ekmeği+bol domates, salatalık…vs yeşillik

Ara öğün 2 ceviz+2 fındık+2 badem+1 kuru kayısı

Öğlenleri haftada 3 gün kırmızı et (el ayası kadar 2 parça) haftada 3 gün balık (mümkünse somon) haftada 1 gün bakliyat ve hepsinin yanında bol salata+1 dilim çavdar ekmeği

2 saat sonra 1 porsiyon meyve

1 saat sonra 2 ceviz+2 fındık+2 badem+1 kuru kayısı

1 saat sonra 1 porsiyon meyve

Akşam zeytinyağlı sebze (sınırsız) +400 gr. yoğurt+1 dilim çavdar ekmeği

2 saat sonra 1 elma

 



Cevaplamak için Üye ol