hiperaktiviteli kızım

badem1985 soruyor: 10

arkadaşlar 3 yaşını bitiren bir kızım var ve eminim ki hiperaktif çünkü internette araştırdım tamamına uyuyo. bir uzmandan yardım almam gerekiyor istanbul anadolu yakasında bunu konuda yardımcı olabilirmisiniz.


26 Cevap


sevfurkereym

bu dönemleri bende geçirdim.hiç bi yere çıkamuyodum.ne bi arkadaş ziyareti ne gezme.çıktığımdada burnumdan geliyodu.hele arkadaş ortamında benim oğlum hemen göze batıyodu hareketli olduğundan.insanın öyle zoruna gidiyoki birinin iyi niyetle söylediği tek bi söz bile((((eve geldiğimdede ağlardım sinirimde.annecim söz bida yapmıcam deyip boynuma sarıldığında o kara gözleri dolduğunda bu sefer oğluma haksızlıkmı ediyorum diede üzülürdüm.bu sene kreşe verdim.öyle rahatladımki.etrafımdaki herkes ailemde dahil okulda tutmazlar durmaz okulda bakalım ne kadar dayanacaklar dediler.şükürki 3 ay oldu.oğlum öyle değiştiki eski halinden eser yok.huyu suyu iyi yönde değişti.şimdi o bize akıl veriyo:))))sizde kreşe vermeyi düşünebilirsiniz  bence.başka çare yok.çocuklar evde sıkıntıdan böyle yapıyolar.allah yardımcınız olsun........


badem1985

sağol bende düşünüyorum aslın da kreşe vermeyi iyimi kötümü olur bilemiyorum ama denemenin bizararı olmaz heralde


sevfurkereym

hiç bi zararı olmaz kızınızada sizede çok faydası olacaktır eminim.sizde biraz nefes alırsınız


bernakaya

evet haklısınız 9 bekledik dogmalarını hayatımın anlamı ama bunları yazarken ben kendimide sorguluyorum.acaba nerde yanlış yapıyorum diye.eksiklerimi bulmaya çalışıyorum.ne kadar kızsamda o canımdan can benim için.beni yanlış anladınız sanırım.hevesle birşey alıyorum oynaması için beraber yapalım diye ne yaparsam yapayım oturtamıyorum onunla ilgilenmesi için ya atıyor yada parçalıyo.o zamanda ben kendimi tutamıyorum sinirlerimi tavana zıplatıyo.bende sabırsızım.kızımda benim gibi.


CiciAnne

Çocuğunuza seçtirmeyi, sizin heves ettiğiniz bir şey yerine onun istediğini almayı deneyin...

Bu yaşlar keşif yaşları. Bir kutu içine koyacağınız kum en az 2,5 saat oyalar mesela; küçük şişelere doldurur, oradan başka şişelere kutulara boşaltır... Kumla oynayarak hem beyin gelişimleri desteklenir hem de sizin istediğiniz gibi sakince oturmuş olurlar. Aynı şekilde su; aynı şekilde bildiğiniz hamur, bunların dikkatini çekmeyeceği çocuk yoktur.

Eğer çok enerjik olduğunu düşünüyorsanız - ki kış dönemi evde ne yapsın garibanlar- AVM'lerin top havuzlarında geçirecekleri 45 dakika inanılmaz sonuçlar yaratabilir. Evet, çocukların enerjisi çok fazla, ama doğru yönlendirilmezse hem size hem kendine zarar verir.

http://aktivitelerimiz.blogspot.com/



badem1985

bu dediklerinizi yapmıyor değilim kum su her pazartesi avm ye gitmekten bana bile sıkıntı geldi artık ama durmuyor oynamıyor oyun okulu var bizim burdaki avm de normalde 1 saat bizimki için 20 dk sonra arıyorlar gelin alın diye hamur alıyorum evin bütün odalarına dağıtıyor suyla oynasındiye uğraşıyorum bütün koltuklar ıslak geçen oyalansın diye sulu boyo falan aldım resim yapmayı seviyor diye kendi istedi bütün duvarlarım boya oldu gerçekten bazen dayanılmaz bir hal alıyor yoksa bende uğraşmıyo değilim


ElfAna

Hiperaktivite, bir onceki sayfada dayazildigi gibi ciddi bir durumdur. Asiri hreketli diye tanimlanan cocuklar hiperaktif demek degildirler. Hiperaktif tanisi konmus cocuklar oldu siniflarimda. Hicbirinin direkt baska cocuklara zarar vermek gibi ortak ozellikleri yoktu. Bir anda harekete gectikleri icin, daha cok kendileri zarar gorurdu. Cok hizli kosup, duvara carpmak gibi.
Badem1985, cocugunuz cizgi film izlemek icin oturdugunu yazmissiniz. Gozlemledigim, seminerlerden dinledigim ve arastirdigim kadariyla; hiperaktif bir cocuga 2-3 dk dan fazla cizgi filmi de oturarak izletemezsiniz.
Bir pedagog ile gorusebilirsiniz. Okul oncesi bir kurumla anlasabilirsiniz. Robert J. Mackenzie' nin Cocugunuza sinir koyma kitabini tavsiye ederim.
Kolay gelsin.


badem1985

önerileriniz çok teşekkürler önerdiğiniz kitabıda yarın mutlaka temin edeceğim:)


Aysegul_

bir arkadaşımın 3 yaşındaki kızı da aynı şekilde aşırı hareketli. bu hafta içi kocaeli'de çocuk psikiyatristine götürdüler ancak orada söylenen 6 yaşından önce çocuğa hiperaktivite tanısı konulamayacağı ve herhangi bir ilaç başlanamayacağı oldu. bence zaten ilaçtan çok çocuğa yaklaşım açısından tavsiyelere ihtiyaçları var gibi. ne yapmalı nasıl davranmalı diye. bu açıdan gidebilecekleri anadolu yakasında pedagog tavsiyesi olan var mı?


hulyaydar

merhaba benim de 3 yaşında bir oğlum var oldukça hareketliydi.Bir hayli yoğun araştırmalarım sonucunda edindiğim bilgileri ve çözüm yöntemlerimi paylaşmak isterim.  Hareketliliğin kaynağını nörolojik, psikiyatrik ya da fizyolojik kabul eden farklı ekoller var. Hepsini inceledikten sonra önce fizyolojik yaklaşımı denemeyi uygun buldum. Çünkü fiziksel rahatsızlıkları ve tedavisini başta gözlemek ve kontrol etmek daha kolay ve doğru geldi. Araştırmalarım sonucunda bu konuda çalışan Prof Ahmet Aydın'a ulaştım. Cerrahpaşada beslenme ve metobolizma anabilim dalı başkanı. Yaklaşımını uzun uzadıya anlatmak bir hayli zor olur ama bağırsak hastalıklarının ve ağır metallerin hiperaktiviteye neden olduğuna dair bir yaklaşımı savunuyor. Oğlum iki aydır tedavi görüyor. Gerçekten de sonuç aldık. İsterseniz siz de başvurabilirsiniz. Öncelikle internet sitesini inceliyebilirsiniz:   beslenmebulteni.com            hiperaktiviteyi otizm spekturum içinde değerlendiriyor ama paniğe kapılmayın otistik olduğu anlamına gelmiyor. Sitede otizmle ilgili yazıları okursanız bilgilendirici olabilir. Ayrıca sorununuzu anlatan bir mail atarsanız cevap da veriyor.

Üniversite hastanesinde olduğu için de pahalı bir tedavi olmuyor. 

Ayrıca psikiyatrik yada nörolojik yaklaşımları denemek isterseniz o konuda da yardımcı olabilirim. 

Kolay gelsin Haberleşelim.



Cevaplamak için Üye ol