Kizim cokmu kilolu?

serra77 soruyor: 10

Merhaba,

Kizim tam 2 yasinda ve 92 cm/14.6 kg.

Yemek problemi yok,sadece etli sebze yemegi yer aralarda yogurt haftada 3 gun meyva,yatarken 150ml sut icer.

Hic abur cubur veya sekerli gida vemem,pilav makarna hamur isi yemez,pilav isterse bulgur pisiririz.

Gayet hareketli fakat neden bu kadar kilolu anlam veremiyorum,dr. dikkat et diyor,cocuk zaten normal

Besleniyor neye dikkat edeyimki?

Sizin ayni yas cocuklariniz kac kg/cm?

Cok takildim bu aralar kilo isine:-(

Bu soruyu cevapla

26 Cevap


serra77

Sagolun cocuk endokrinologuna goturmeyi dusunuyorum,o kadar kafam takildi bu aralar.


tubavekizlari

anladığım kadarıyla kızınız en üst persentilden gidiyor. belki porsiyonları biraz küçültmeli ya da yemeklere koyduğunuz yağ miktarını azaltmalısınız. bir de kaç kilo doğmuştu, sonuçta iri bebektiyse bu da şimdi şişman görünmesine neden olur. 

doktorunuz tiroit hormaonlarını kontrol etti mi? etmediyse belki bir takibe alıp aynı zamanda tiroit hormonlarına bakılabilir. 


neretva

Siz anne-baba olarak nasılsınız? Siz minyonsanız ya da ailede kızınızın çektiğini düşünüdüğünüz yapılı birileri yoksa test yaptırabilirsiniz. Yedirdikleriniz son derece sağlıklı şeyler, sürekli makarna-börek yiyip kilo almayan çocuklar da var. Yani ya genetiği böyle, sistemi yavaş çalışıyor ya da hormonlarda birşey olabilir. Hareketi nasıldır? İnşallah birşey çıkmaz, her halükarda şimdiden spora yönlendirip gelecek için önlem alabilirsiniz.


serra77

Kizim 36 haftalik 2500kg dogdu,ikimizde normal kilolu insanlariz,sadece annanem boyledi ondan korkuyorum.

Hic hormon testi yapilmadi dogdugundan beri,yemeginede pisirirken sadece 1 corba k.zeytinyagi koyuyoruz.

Her ogunde 1 kase yiyor billdigimiz seffaf orta boy kaselerden...

Sitede oturuyoruz butun gun sokakta oynuyor yani evde hareketsiz degil.


neretva

O zaman anneannenize çekmiş olabilir. Siz yine tiroit ve şeker hormonlarına bir baktırın, içiniz rahatlasın. İnşallah birşey yoksa jimnastiğe yönlendirebilirsiniz veya yüzmeye. Eğer iri bir çocuk olursa da lütfen insanların onun yanında kurdukları cümlelere dikkat etmelerini sağlayın. Kız çocuklarının beden imajları sarsılınca sonu psikolojik sorunlara gidiyor. Her zaman güçlü ve güzel hissetsin kendisini inşallah.



serra77

Cok saolun


domer

Görüntü olarak kilolu mu duruyo? Bence normal, boyuda kilosunda gayet iyi. Benim kızımda aynı boy ve kiloda idi o zamanlar. Oğlumda 93 cm,15.3 idi ve kilolu bi görüntüsü yok.zaten 2 yaş sonrası kilo alımı dahada azalıyo.meyveyi arttırabilirsiniz, hergüne meyve verebilirsiniz. Çorbalarını biraz koyu kıvamlı ve ekmeksiz verebilirsiniz. Aklıma gelenler bunlar, bence teste filan gerek yok


ipekkusgoz

Boyu da uzun.Böyle olunca kilolu demek çok doğru gelmedi bana.Görüntü olarak bilemiyorum ama iri yapılı olacak gibi:).Tabii tavsiye edilen testleri yaptırmanız içinizi rahatlatacaktır.


dilammm

 Beslenmesi gayet güzel, katkılı fast food veya şekerli beslenmediği sürece kilosu sağlıksız gıdaya bağlı olamaz. Tabi içiniz rahat etsin diye testlerini yaptırın ama çocuğu da fazla hırpalamaya gerek yok bence çünkü boyuna göre orantılı bir kilo. Yapılı bir çocuk olacak o belli. Benim kızım da 13.5 kilo ve aynı boyda sizinkiyle. Hiç mi hiç kilolu durmuyor hatta görenler eskiye göre zayıfladı bu çocuk falan diyorlar çok bildikleri için:) aralarında 1 kilo olduğunu düşünürsek abartı derecede kilolu göründüğünü de sanmıyorum kızınızın.


dincelay

Büyük kızımın 2 yaş ölçülerine baktım, boyu 92.5 kilosu 12 imiş. Kilo 50 persentil, boy 90 imiş. aten her zaman ve hala da kilosu boyuna göre azdır. Bu nedenle 92 cm boyu olan kızınızın kilosu bence normal. Boyu ile kilosu aynı persentilde. Boşuna endişeleniyorsunuz gibi geldi. Eğer aniden aşırı kilo alma gibi bir durumu varsa endişelenin bence, ama aynı büyüme eğrisini sürdürüyorsa normaldir.



Cevaplamak için Üye ol