9 aylık bebek haftalık menüsünde neler olmalı?

sadeceanne soruyor: 2

Can artık 9 aylık ve birçok şeyi sanırım yiyebilecek durumda. Ben haftalık menü hazırlarken çeşitli olsun diye uğraşıp, biraz da tatları ayırabileceği lezzette yemekler hazırlamaya çalışıyorum. Et, kıyma, balık, mevsim sebzeleri ve tahıllardan kombinasyon yapıyorum. Ama kendi tabirimle "uydur-kaydır"  menümüz var gibi geliyor. Bir de ara sıra "Miniklerin yemek keyfi" kitabına bakıyorum. Siz nasıl hazırlıyorsunuz? Nelere dikkat ediyorsunuz?


2 Cevap


Damla

ashes, bildiğim kadarı ile kırmızı et önemli bir demir kaynağı. Eti diyetten çıkartınca demir gereksinimini hangi gıdalardan karşılıyorsunuz?

sadeceannde, o zamanlarda Ilgaz sütlü muhallebilerden bıktığını ve meyveli pelteler yapmaya başladığımı hatırlıyorum.  Kuru erik, kuru kayısı gibi meyveleri az su ile haşlayıp, ezip, pirinç unu ya da karışık tahıllı unlarla pişiriyordum. Tatsız gelirse pekmez eklenebilir.

Bunun dışında yemekleri ezerek, ya da ona özel püreler yese de zaman zaman, daha çok eliyle tutup yiyebileceği şeyleri seviyordu diye hatırlıyorum. Minik gözlemeler, köfte, ince tavuk veya et dilimleri, buharda haşlanmış parmak sebzeler gibi.


Damla

ashes, pardon yanlış anlamışım, sen babanın diyetinden çıkardığınızdan söz ediyormuşsun. Ben sanki bebeğinkinden çıkartmışsınız gibi anlamışım.

Biz de hergün kırmızı et tüketmiyoruz sanırım. Sanırım diyorum çünkü evdeki herkes evin dışında da yediği için kimin tam olarak neler yediğini takip etmek zor. Ilgaz küçükken de her gün vermiyorduk kırmızı et. Alışkanlık olarak sebze yemeklerine ya da kurubaklagillere de et koyuyoruz gerçi ama bunların miktarları lezzet verecek kadar.

Ben de doğumdan önce Amerikan hastanesinin doğum öncesi eğitimlerine katılmıştım. Orada hamilelik beslenmesi üzerine diyetisyen bilgi verirken, günlük et ihtiyacını herkesin kendi avuç içi kadar olarak belirtmişti. Demirin de insan bünyesinde kullanılmaya en uygun ve en iyi emilen formunun kırmızı et ve yumurta sarısında olduğunu söylemişti. Yumurta sarısının demirinden tam yararlanmak için çok uzun süre kaynatmamak gerekiyormuş (10 dakika demişti, sarının üzerinde gri halkalar oluşması eksilmesi anlamına gelirmiş).

Tahıl ve baklagiller de lif ve B grubu vitaminleri açısından önemli diye biliyorum. Ilgaz o yaşlarda ekmek hastasıydı, artık o kadar yemiyor. Bütün çocuklar ekmek ve makarna delisi olduğuna göre onlara lazım bir şeyler olabilir içinde diye düşünüyorum. Salata suyuna banılmış ekşi ekmekleri şapır şupur yerdi.

Yalnız çocuklar siz ne tür besin hesapları yaparsanız yapın kendilerine göre tercihleri oluyor. Ve siz ona yararlı olduğunu düşündüklerinizi daha hevesle sundukça onu onlardan uzaklaştırıyorsunuz. Bu yüzden artık oğlumun yediklerini takip etmeyi bırakmaya çalışıyorum. Bu ona abur cubur vermek anlamında değil elbette ama nasıl ben dün ne yediğimi hatırlamıyorsam, belki onunkini de hatırlamamalı ve onun sevdiklerine yönelmeli, ihtiyaçlarını anlamak için onun içgüdülerine daha fazla güvenmeliyim diye düşünüyorum. Bunu başarabilmek için de, onun beslenmesinin sorumluluğunu babasına devretmeye çalışıyorum :)



Cevaplamak için Üye ol