işaret etmiyor :(

asksin_sen soruyor: 10


 


12 Cevap


nurcanafis

kızımda 1 gün sonra 15 aylık olucak dediğiniz gibi bişeyleri işaret ediyor örneğin kitaplardaki resimleri duvardaki bi nesneyi ama yemek ve suyu işaret etmiyor yani istediğini şaret etmiyor öyle rastgele etraftakileri gösteriyo bak diye...isteklerini ağlayarak belirtiyo, artık ben tahmin etmek zorundayım ne olduğunu işaret edip göstermiyo yani ..


asksin_sen

izlenimlerini aktardığın için çok teşekkür ederim nurcanafis.


Meteankara

Merhabalar bahsettiğiniz evrelerden bizde geçtik, siz neye bağlıyorsunuz bu durumu, ben kendimi çok suçluyorum acaba "iyi bakamadım mı diye" oğlumdan daha küçük çocukları görüyorum oğlum niye zamanında tapmadı gibisinden kompleks yapıyorum. Kendine çok kızıyorum.


asksin_sen

Duygusavran,

Bu durumun gelişim geriliğinden kaynaklanabileceğinden korkuyordum o zamanlar. Etrafta da bildiğim güvendiğim bir dr olmadığı için dr'a gitmekten de çekinmiştim açıkçası. Yine de 2 yaşında bir uzman ile görüştüm. 2 yaşında konuşmuyordu da aynı zamanda. Çocuğun kendi gelişimi ile ilgili olduğunu söylediler, bir gerilik ya da eksiklik olarak düşünmeyin dediler. 

Oğlum şuan 5 yaşını dolduruyor. Anaokulunda öğretmeni algısının çok açık olduğunu söylüyor. Gerçekten de gösterilerini izledik tüm gösterilerde yaşıtlarından daha iyi performanslar gösterdi. Bir üst sınıfın piyesinde oynadı, ingilizce rolü, ezberi vardı falan. 

Diyeceğim o ki bu durumlar genellikle çocuğun kendi gelişimi ile ilgili, kendinizi hiç suçlamayın. Ancak bazen bu göstergelerin çocuktaki ciddi sorunları işaret ettiği de bir gerçek. O yüzden yolunda gitmeyen bir şeylerin olduğunu düşünüyorsanız mutlaka ama mutlaka bir uzmana danışın. Çocuğu ile bu kadar yakından ilgilenen, gözlemleyen, yardıma ihtiyacı olduğunu düşünüp ona yardım etmek için araştırmalar yapan bir anne çocuğuna en iyi şekilde bakan annedir.


aysegul_cinar

merhaba,

sizin yaşadığınız sorunları biz de yaşıyoruz. Oğlum 2 yaşında, hala anlamlı bir kelimesi yok, bay bay yapmıyor, isteklerini işaret ederek göstermiyor. Bir şey istediğinde uzanabileceği yerde ise uzanıp kendisi almaya çalışıyor eğer ulaşamayacağı yerde ise mızırdanıyor. Yaklaşık bir yıldır doktor kontrolünde, doktorlar gelişim geriliği diyorlar. Baş çevresi de yaşıtlarından küçük. O yüzden MR da çekildi, sonucunu bekliyoruz.

Doktordan doktorada çok fark ediyor. Kimisi sizi rahatlatacak konuşmalar yapıyor, kimisi de endişelendiriyor. Çınar üç aylıkken gittiğimiz bir doktor; baş çevresi küçüklüğünden dolayı "acaba beyin kisti olabilir mi?" diye yanımda sesli düşünmüştü. Bu lafın üzerine aylarca ağlamıştım. Son iki sene de sanırım en az 10 yıl yaşlandım.

Kreşdeki öğretmenleri Çınar'da herhangi bir sorun olmadığını düşünüyor. Sadece yaşıtlarına göre geç öğrenecek diyorlar. Eşimde herhangi bir sorun olmadığını düşünüyor. Ama ben hiç rahat değilim, içim içimi yiyor. Ne olduğunu bilememek çok kötü bir duygu. Bazen ben de kendimi suçluyorum. Acaba hamileyken ya da doğumdan sonra yanlış bir şey mi yaptım diye.

Umarım oğlum sağlıkla büyür de yıllar sonra bu zor günleri gülümseyerek anarım.

Tüm çocukların sağlıkla büyümesi dileğiyle...



asksin_sen

Merhaba Ayşegül,

Yaşadıkların bana o kadar tanıdık ki. Son iki senede en az 10 yıl yaşlandım sözü bana aitti bu arada :) Bazı doktorlar da ne yazık ki bir annenin hislerini düşünmeden hareket edebilecek nitelikteler. Hepimizin yavrularının sağlıklı, mutlu, uzun ömürleri olsun. 

O dönemde çok araştırma yapmıştım. İlk çocukları çok sorunlu olan nice arkadaşım vardı, ikinci çocuklarında hiçbir sorun yok. Hamileliği, sonrasında yaşadıkları her şey aynı. Ama kardeşler birbirinden çok farklı. Başınıza gelen her neyse (belki de hiçbir şey yok bu arada) hamilelikte elinizde olmayan sebeplerden, çevresel faktörlerden, genlerden başınıza gelmiş olabilir. Siz bir anne olarak çocuğunuzun zorluk çekmesini ister misiniz? Bilerek isteyerek ona zarar verir misiniz? Bildiğim tek şey tıbbın inanılmaz geliştiği ve müdahale edilmesi gereken bir durum varsa 1-2 yaşlarındaki bir çocuk için şansın çok büyük olduğudur. Siz de benim gibi çok ilgili bir anne olduğunuz için onun bu günleri atlatmak konusundaki en büyük şanssınız.

Babasının rahatlığı beni bazen çileden çıkarsa da bunun bir denge olduğunu unutmayın, babalar iyi ki var :) Daha sakin olunması gereken zamanlarda eşinizin rahatlığı size destek olacak. Bize iyi haberler vermeniz için dua edeceğim. Sevgiler,


aslgn

Bu okuduklarım bana cok tanıdık geliyor cok üzülüyorum askdın sen siz bebeginiz öyleyken hiç psikiyatri doktoruna götürdünüzmü benim oğlumda suan 17 aylık işaret etmiyor dedğiniz gibi ıh ıh gibi ağlayark istiyor birseyi ona yönelerek ve cevresindeki şeyleride göstermiyor baybay yapıldığında ağlıyot yafa bana yaptırıyor elimden tutup alkışı yeni öğrendi oda artık kendi canı isterse yada gelip benim ellerime alkış yaptırıyor


arda_15

Merhaba anneler, Bebekleriniz büyümüş ilkokul çağına gelmişler, herbirinizin deneyimlerini alabilir miyim? Su anda sonuç nedir? Hepsi normal şekilde ilerliyor mu? Tşkrler


asksin_sen

Merhabalar,


Buradaki soruları görmemişim bana nedense mesaj olarak gelmemiş. Geç cevapladığım için üzgünüm. Bunları yazdıktan sonra bir pedagog ile görüştüm. Konuşması geri, zamanla düzelir dediler. Ben de ikna olup dert edinmeyi bıraktım. Sonra her şey değişmeye başladı. Kelimeler cümleler arka arkaya geldi. Pedagog şunu demişti bazı çocukların dili bazılarının hareketleri daha önce gelişir. Oğlum çok hareketli bir çocuktu doğduğundan beri. Konuşması o nedenle geriden gelmiş. şimdi okul çağında dediğiniz gibi. Çok hareketli bir çocuk öğretmenini çileden çıkarıyor. Kırılmadık şişmedik yeri kalmadı vücudunda haşarılıktan. Sınıfta onun gibi 3 çocuk daha var. Öğretmeni algısının çok açık olduğunu söylüyor. bize karşı halen vurdumduymaz ancak öğretmenin söylediklerini kabul ediyor. çok zeki, çok meraklı. diğer çocuklarla toplumla uyum konusunda hiçbir sorunu yok. girdiği her grupta lider oluyor. Keşke diyorum şimdi herşeyi okuyup kendime boşu boşuna dert edinmeseymişim. ama elinde olmadan yaşıyor işte insan. benim size önerim bir farklılık olduğunu hissediyorsanız bir uzmana danışmanız, diğer çocuklarla kıyaslama yapmamanız. dr'lar bir sıkıntı yok derlerse de inanıp hayatın tadını çıkarmanız. 

Hepimizin çocuklarının sağlıklı, mutlu ve huzur dolu çok çok uzun ömürleri olur inşallah. sevgiler.


arda_15

Aksin_sen cok cok tesekkurler içime su serptiniz, oğlumu İstanbul un sayılı uzman dr larına götürdüm sorun yok dediler, pedagog a acıkcası götürmek istemedim , daha cok erken geldi , yapılan testler kesin cozum veriyor mu vermiyor mu o da belli degil, evt dediginiz gbi oglum da cok hareketli olmasına ragmen hala yurumuyo ( 1 yasında) emekliyo kalkıyo vs , işaret etmiyor, el cırpmıyor ama algıları açık , tembellik ediyor kanımca , ilginize cok tesekkurler, inşallah bende ilkokul cagına saglıkla geldigini görürüm, varsın yaramaz olsun :) razıyım yeter ki saglıklı olsunlar



Cevaplamak için Üye ol