1.5 yaşında beraber yatma....

iflah_olmaz soruyor: 10

1.5 yaşına kadar oğlum geceleri hiç uyumadı.burda defalarca soru sormuşluğum var:-Pmemeyi kesme gece beslenmesini kesme,erken yatırma,geç yatırma,tıka basa yedirerek yatırma vs.vs.denemediğim hiçbişey kalmadı..

sonra babamız askere gitti geçen ay .1 gece yanımda yatırdım bi baktım sabaha kadar uyuyor.sarmaş dolaş bi haldeyiz.koynuma sokulup sarılıyor. sabaha karşı biraz mızırdanıyor 5-6 dk.içinde geri dalıyor.22:30-07:30 arası 9 saat uyku uyuyor nerdeyse kesintisiz.aylardır bunu bekliyodum ama beraber yatma işi canımı sıkıyor.hadi 6 ay iyi.sonra babamız gelicek...

nasıl olcak o zaman?artık başa sarıp uyku eğitimi falan dermanımız kalmadı:-((tekrar odasına,yatağına alışma süreci zor mu olur?fikirlerinizi bekliyorum...


22 Cevap


emp

kızım ilk 3 ay uyumadı, uyutmadı. sonra birlikte uyumaya başladık. hepimizin hoşuna gitti bu durum. bunu tavsiye eden pedagogları daha çok sevdim,benimsedim. 2.5 yaşında (bezini çıkardğımız zaman) onun yatağına yeni bir nevresim takımı aldım çok beğendi ve yatağında yatmaya başladı. şimdi bazen bizimle yatıyor, bazen hayvanlarım (çarşafı bol hayvan figürlü) beni özlemiştir deyip kendi yatağında yatıyor.şimdilik sorun yok.


emp

çokbilmiş bizim evde onu eşim söylüyor. babası istiyor birlikte yatmayı:)


osssem

bende bu konuda soru sormak istiyordum.kızımın diş çıkarnmalarıyla misafir bi araya gelince benim beden dayanamadı..gece kızımı aglayıp kucagıma alınca susmuş yatagımızın cok tehlıkelı bı yerıne koyup uyuya kalmısım ogun bu surecı atlatana kadar yanımıza alalım dedık.o gun bugundur yanımızda.1,5 -2 yaşına gelince odasını ayırmak ıstıyordum.bu surecı nasıl etkıler yok mu acaba beraber yatıpta odasını ayırmak.tecrübeli anneler aranıyor:)pedagog adem güneşe göre 2 yaşına kadar koyun koyuna 2 den 4 e kadar yatağın yanındaki yatakta diye bi yazısını okumuştum.her annenin kendi tercihi, kendi doğrusu tabi.


PRENSESIMMM_2010

kızım hala bizim odamızda yatıyor doğduğundna beri yatağımıza bitişik kendi yatağında yatıyor ...ama bir dönem illa bana sarılarak uyurdu,sarılır,koklar,öprerdi ve o aralarda uykuya dalardı daldıktan sonra uyur uyanık bir vaziyette yatağına atlardı...(yatağının bizim yatağımız tarafındaki korkulauklarını çıkardığımızdan düşmesi ya da bizim yanımıza geçmesinde zorluk gibi bir durumu olmuyor haliyle) ....ama ne zaman isterse yanıma gelir uyur uyanık vaziyetlerde de olsa sarılır öper kucakllar  isterse koynumda dalar...hatta bazen ben teklif ediyorum gitme sarılarak uyuyalım diye ama maalesef kendi yatağına geçiyo:)bende düşünüyorum da istesemde bundan 2-3 yıl sonra benimle yatmayacak ! şimdi bile istememeleri başladı rahat edemiyorum falan demeleri başladı eminim 1 yıl sonra odasını ayrı isteyecek:D rahat olun bence ve tadını çıkarın derim nacizane ...bence ayrı yatmasının doğru olduğunu savunanlar kadar birlikte yatmanın da doğruluğunu savunanlar var ...çocuk yetiştirmek biraz da içgüdüsel bir olgu...bazen içimizden gerçekten ne yapmak geliyorsa öyle davranmalıyız diye düşünüyorum...bana ve çocuğuma doğru gelen benim şartlarıma ,uyan bir başkasına ve çocuğuna   uymayabilir tek bir doğru yok çocuk konusunda... belkide uzun süredir beklediği şey budur bebeğinizin bulmuş olmanız ne güzel:)


ElfAna

İflaholmaz, Alpi 5 yaşlına kadar bizimle uyudu. sonrasında kendi isteğiyle yatagina gecti. Bebekler birlikte; kendini dislanmis hissetmesin diye, yine yanimizi teklif ettik. Arada geliyor şimdilerde. Bir keresinde kendimize yeni yatak alamamızı bile önerdi:p yani bir süre sonra odayi kendisinin belleyebiliyor:)



iflah_olmaz

anneler hepinize cavaplar için teşekkür ederim:-))sanırım en doğrusu kendi haline bırakmak olucak ve keyfini çıkarmak...napalım uyusun da illaki yatıcak bigün yatağında dimiii:-))))


Windy

Beraber yatmak ne güzel. Bence duyduğumuz, modern çocuk yetiştirme yöntemlerine çok takıyoruz. Halbuki bebek bu daha, anne ile beraber uyumasından daha değerli bir şey var mı?

Hem bebeklikleri hemen bitiveriyor, nasılsa ayrılacaklar bizden. Beraber yatmak onu kötü bir insan da yapmayacak. E bir de daha iyi oyuyorsa endişelenmeye ne gerek var diye düşünüyorum :)
Ben de yatağın yanına yeni bir yatak bitiştirenlerdenim. Öteki türlü zor olurdu sığmak onu da kabul ediyorum :)


Pasazdm

Bende yanıma alıyorum gece üstünü çok açıyor diye .. Birlikte sarmaş dolaş uyuyoruz.. Bizde alıştık..babasıda bende o yanımızda olmadan uyuyamıyoruz.. Boşver tadını çıkarın.. Sizde 6 ay sonra ayırın uyuyamayacaksınız emin olun..


Emine_ArasJan

oğlum 6 aylıktı yanıma yatırdım, şimdi ne o bensiz, ne ben onsuz yatamıyoruz. tabi boyun omuz ağrılarım başladı o ayrı. fiziktedaviye bile gittim. bana azıcık bir yer kalıyor, sağlıksız biliyorum ama gece uyanıp uyanıp onu koklamak öpmek istiyorum :)


ipekkusgoz

cevapları okumadım ama ben yaşından sonra 14-15 aylıkken yanıma almaya başladım ufak ufak.Ondan öncesinde ilk günden beri kendi yatağında yatardı. Fakat tam da sizin kadarken gece uyanmaları tavan yapınca ben daha sık yanıma almaya başladım ve aynı şekilde o kadar da çok uyanmamaya başladığını farkettim sizin gibi.Bir süre öyle geçti 6 ay kadardı sanırım. Şu anda kendi yatağında yatıyor. Bazen hatta belki de çoğu zaman işleri onların istediği gibi yapmak işe yarıyor. Ara ara deneyin ama kendi yatağında yatırmayı.



Cevaplamak için Üye ol