bebeğe su vermek

handey soruyor: 10

merhaba arkadaşlar
kızım 4.5 aylık ve doğduğundan beri anne sütü ve mama ile gidiyoruz. henüz doktorumuz su vermedi.annem de ısrarla susuz kaldı diye ısrar ediyor.su vermeye ne zaman başladınız??
tavsiyeleriniz için teşekkürler


17 Cevap


ADA

merhaba,

anne sütü suyun yerine geçiyor + sadece anne sütü alan bebeklerde su vermenin anne sütünün koruyucu etkisini azalttığını okumuştum.

Biz katı gıdalara başladıktan sonra ( 7.ayda ) su vermeye başladık,doktorumuz da öyle yönlendirmişti zaten.


denizinannesi

Merhaba,


Bizim annelerin zamaninda bebege su vermek normalmis. Ben de ayni seyleri annemden duymustum. Ama anne sutunun ya da mamanin su ihtiyacini karsiladigini sonunda anlatmayi basarmistik o zamanlar. Simdi Deniz 8,5 aylik. Biz de 6 aylikken cok az suyla (30 ml falan) baslamistik, simdilerde yanimizda su kabi tasiyoruz artik. Geceleri acikmadan uyandiginda suyla sakinlesiyor bazen.



anneyazar

7. ayda


zeyneb

Sadece anne sütü veriyor olsaydınız ek gıdalara başladığınızda su vermeniz de gerekirdi. Anne sütünü dolapta gördünüz mü bilmem, bir kısmı tamamen bulanık su, bir kısmı kaymak gibidir. Bu nedenle anne sütü verdiğiniz dönemde suya gerek yok. (Bu halde dahi, yazları çok sıcak bir yerde geçiriyorsanız doktorunuza sormak şartıyla su verebiliyorsunuz. Çok sıcakta anne sütü içindeki su yetersiz gelebiliyor-muş.)

Ancak mama da verdiğiniz için bebeğin suya ihtiyacı olabilir mi acaba? Doktorunuza sorabilirsiniz bence, çünkü herkes kendi durumuna göre cevap verecektir. Ben de ilk altı ayı dolduğunda ek gıdalar ile başlamıştım su vermeye.


Damla

Bence susadığında da emzirebilirsiniz, çünkü anne sütünün %80'i su ve emzirmek sizin sütünüzü arttıracağından bebek için daha iyi olacaktır. Doktorunuz önermediyse su ile midesini şişirmeyin derim. Katı gıdalara geçildiğinde zaten veriliyor su.



burcubrsn

mama takviyesi varsa su verilmesi gerekiyodiye tavsiye etmişti dr umuuz. sonuçta midesini sisircek kadar bardak dolusu içmicek tabi yalnızca  ağzını temizlemek ve suyun tadına alıştırıp sevdirmek amaçlı bi kaç tatlı kaşığı ve mamalardan sonra..zaten mama su ile hazırlanıyo..üzerine bi tatlı kaşığı ilave suyun ne zararı olabilirki..
ben 4. ayda mama takviyesine başlayınca suya da basladım..ve su an oğlum suyu acyip severek içiyo suyu..
yinede senin kararın tabi..


esraozlem

Ben sağlık sebepleri yüzünden emziremedim ve Ada ilk günlerden itibaren mama ile beslendi ancak su takviyesine 6.ayında geçtik. Anne sütü alan bebeklerde su katı gıdalardan önce verilmediği gibi mama ile beslenen bebeklerde de bu farklı değil. Bebekte su kaybı olmadığı müddetçe ve doktorunuz da önermediyse ekstra su takviyesine gerek yok diye düşünüyorum.


gulsum

6.ayda


yesims

kati gidaya basladigimizda yani 6.ayda


pratikanne

Anne sutu icinde butun suyu, yagi, proteini icinde bulunduran tam kapsamli bi besindir. Sutun on kismi zaten cok suludur, geri kalani protein ve yagdir. o yuzden bebekler 2-3 saatte bir anne sutu aliyorlarsa "susuz" kalma gibi bir durum olmaz. Cooook sicak olup da buharlasmadan vucudun su kaybettigi durumlar haric.

Bunun disinda yenidoganlarin kati gidalara gecene kadar mideleri tam gelismesin itamamlamadigindan suyun ozellikle ilk 3 ayda bagirsagin florasina zarar vermesi soz konusudur.

6 aydan sonra kati gidalara gecince, agzin temizlenmesi acisindan bir cay kasigi veya tatli kasigi ile su vererek agizi temizlemek amaci ile su vermeye baslanilir, sonra yavas yavas artirilir.



Cevaplamak için Üye ol