Osmolak, kabızlık

minigim_sare soruyor: 10

merhaba arkadaşlar. kızım 2 haftadır kakasını yapmakta zorlanıyor. bir süre zorlansa da yapabildi  kayısı vererek falan.ama artık hiç yapamıyor. fitil de denedik. 4 gün önce gece acile götürdük. dr. lavman ve osmolak diye bir şurup verdi. lavmandan sonra 2 gün normaldi. 2 gündür yine hiç yapamadı. osmolak kullanan var mı aranızda? alışkanlık yapar mı? bugün şurup vericem. yarın akşama kadar beklicem olmazsa yine mecburen lavman yapıcam. ama niye böyle oluyor anlamadım. yardımınızı bekliyorum.


12 Cevap


Balkopugum

 


ketrin

kulak çöpünü zeytinyağına batırıp hafif değdirirseniz o bölgeye ilaçsızda hallediliyor. ama ben daha küçükken yapardım 5-6 gün yapmazsa kakasını. sizinki büyümüş belkide yaptırmaz zor olur ama deneyin derim.


_yasemen_

siyah kuru erik deneyin lütfen(haşlayıp rondodan geçirin)balkabağınıda ihmaletmeyin haşlayıp içine ne dilerseniz ekleyin bebe bisk. ceviz.pekmez tahin süper oluyor hatta.(4ay oğlunun kabızlığından çok çekmiş bi anne)kabızlığın en etkili silahları bunlar bence yani bnm oğluma da dr. osmolak verdi hiç çözüm değil. yemeklerinden z.yağını eksik etmeyin.bolboooooooolllllsuuuuu bide


becanim

aç karnına ılık ballı su yapıp yedirmek, fiziksel aktivite,incir, kabak  etkili oluyor, birde bizde kefir işe yaradı,


minigim_sare

çok teşekkür ederim. tavsiyelerinizi deneyeceğim. inşallah işe yarar. o kıvrandıkça ben de eziyet çekiyorum.



gesnur

aynı aydayız ve kabızlık bizim de kabusumuz. neyin iyi geldiğini bir türlü bulamadım ben. iki gün üstüste aynı şeyleri yedirdim, bir gün kabızdı ertesi gün 3 kez kaka yaptı. duphalac 10ccye kadar verdik işe yaramadı. evde devamlı lavman var, 3 güne bir yapıyoruz, ben uzmanlaştım artık o kadar yani. ıkınmaktan popoda çatlak bile oluştu. iki gündür aç karnına bir kaç kaşık incir kayısı marmelatı yedirdim sanki işe yaradı gibi ama bilemedim, geçmiş olsun size de.

babam der ki, 10 kilo altın bulunur, 10 gram b.k bulunmaz, ve bunu anne- baba olan anlar..

ne doğru lafmış:)


iflah_olmaz

BALKÖPÜĞÜM ilk defa duyuyorum ne gibi bi cinsel sıkıntı yaşıyorlarmış yahu?biz böyle büyüdük:-PPbugün bi çok anne bu yöntemi zaman zaman kullanır.bende çok küçükken denemiştim oğlumda.


ketrin

ben kızıma çok mecbur kaldığımda bunu uyguladım dediğim gibi ama böyle bir problem yarattığını duymadım. yapıp yapmamak size kalmış. bana gittiğim bir uzman doktor ve bir prof bunu önermişti. tabiiki iyice kurcalamak değil ve herzman yapmak değil ama buda bir yol...


minigim_sare

poposunu uyarmak da bir çözüm tabi,ama fitille bile çözemediğimiz bir durum bu. o yüzden kulak çubuğunun işe yarayacağını düşünmüyorum. ben de bir yol buldum galiba. kuru kayısıyı biraz suda bekletip eline veriyorum. oyun oynarken bir taraftan onu kemiriyor :) günde 2-3 tane falan öyle yiyor. bugün biraz daha rahat. gün içinde de elma armut püresi yapıp yediriyorum. bir de sebze çorbası yaptım. patates havuç, fasülye, pırasa koydum içine. zorla olsa da dün ve bugün yedi ve rahat yaptı kakasını. gaz da çıkarmaya başladı bağırsakları yumuşadı herhalde.

gesnur acile götürdüğümde dr kortos diye bir merhem verdi. prospektüsünü okudum hemoroid için de kullanılır yazıyodu. poposuna küçücük sürüyorsun. uyuşturup acımasını engelliyor ve çocuk da acıyacak diye korkmuyor daha rahat yapıyor yırtık da olmuyor.


ema

Verdiğiniz ilaçların içinde sinameki otunun olmamasına dikkat edin sinameki otu alışkanlık yapıyor çünkü. 6 ay kadar gastroentorolojide çalıştım doktorum osmalak ve duphalac en zararsız kabızlık ilacı olduğunu söylerdi hastalarına.

Bazı hastalar sinameki otu içeren ilaçları isterdiler ama hasta 70 yaşına gelmemişse yazmazdı.Doktorluğuna çok güvenirim öyle parayı seven bir doktor değil işini seven bir doktordu.

 



Cevaplamak için Üye ol