bebeğimin tv izlemesi, baby tv

ecem10 soruyor: 10

arkadaşlar çalışan bir anneyim ve bazen malesef bebeğim tvnin esiri oluyor. bir eğitimci olarak yanlış olduğunu biliyorum ama yoğun tempo bebeğimi bu yönden etkiliyor. baby tv bizimkinin arkadaşı oldu. birçok programdaki karakterlere tepkiler veriyor.

bu konuda deneeyimleri olan var mı ? tvnin zararını gerçekten gördüm diyen arkadaşlar var mı ?


34 Cevap


ozguranne

Tv konusu bu platformda çok tartışıldı. Konu hakkında çok sayıda bilimsel makale ve araştırma var. İsterseniz tv diye aratıp eski yazıları okuyabilir, eski araştırmaları görebilirsiniz.


selencem

TV tabi ki otizm yapmaz. Sekonder otizmi tetikler. Yani cocuk otistik olmadigi halde bu belirtileri gosterir ve bu tedavi edilebilir bi sendromdur. Ustelik bu da gunde 5-6 saatle olur demisti psikyatristim. Turkiyede vu hastalarda iki donem artis olmus. Ilki kral tv acildikta sonraki seneler ikincisi ise bebek kanallarindan sonra. Cunku aileler zararli olmadigini dusunup cocuklarini uzun sureler bu kanallarin karsisinda tek basina birakmis. Bence cok enteresan.


nilaylilayla

bütün bu konuşulanları ben de defalarca okudum...çok enteresan ama:geçen ay lilanın kafasındaki asimetri için memet özek hocaya ( avrupa pediatrik beyin cerrahisi başkanı) gittik..muayeneden sonra başka sorunuz var mı dediğinde,işte tam da bu konuştuklarınızı sordum...yani hareketli görüntülerin ve uzun süre tv izlemesinin zararı var mı otizmi tetikler mi dedim?
bana hayır alakası yok...sadece ,sürekli karşılıklı oyun oynanan bir bebeğe-çocuğa göre daha geç öğrenir dedi..


nilaylilayla

keşke sabiha hocayla memet hoca biraraya gelse ve  bu soruyu sorsak ve izlesek?


ecem10

aslında sabiha hocanın telefon nosu elimizde olsa da her an arayaıp aklımıza takılan şeyleri sorsak :)
 çocuk büyütmek yemek yapmak gibi. içine ne kadar güzel şeyler katarsan sonuç o kadar güzel olur galiba. tv de biras acı biber gibi sanırım arada katılıyor ve fazlası ağız yakıyor :)



orangetree

henna, konuyla alakası yok ama bebeğinin başındaki asimetri için doktora gittiğini yazmışsın merak ettim doktorunuz ne dedi. benim bebeğimin de başında asimetri var ama 6 aydan sonra kemik yapıları sertleştiği için düzelme ihtimali düşük dediler.. cevabını merakla bekliyorum.


nilaylilayla

biz 5 aylıkken gittik,alnının sağ tarafında şişlik vardı ve önden bakınca bir kulağı diğerinden 1 cm daha öndeydi..tek tedavisi yüzükoyun yatırmak dedi...1.5 aydır öyle yatıyoruz..9.ay sonundadüzeleceğini umduğunu söyledi ve kontrole çağırdı..asimetrinin nedeni de lilayı doğduğundna beri yan veya sırtüstü yatırmamızmış..aslında ben çok dikkat ettim yatırma şekline,hep destek yastığıyla yan yatırdık kusma ihtimaline karşı da...ama sabah uyandığımda onu sırtüstü buluyordum....sizinkinde asimetri hangi tarafta ?


selencem

Bizimkinin de sağ ayağı dışa dönük. Hep yüzükoyun yattığı için veya anne karnındaku duruştan olabilirmiş.


nilaylilayla

aa hep yüzükoyun yatırınca da demekki öyle bir asimetri oluşuyor..bizim beyinci kafası için sorduğumda anne karnında asimetri oluşmaz, zaten çok sıkışık yerde duruyo bütün bebekler demişti...ama belki sadece kafa asimetrisi için söylemiştir..


selencem

"bizim beyinci" ahahahah çok beğendim bu tanımı.



Cevaplamak için Üye ol