gece saat başı uyanan ve sadece emerek uyuyan bebekler

urassmommy soruyor: 5

benim bebeğim 6.5 aylık 1.5 aydır geceleri saat başı uyanıyor. bazen aglıyor sadece emerek uykuya dalıyor ve cok kısa süre emip uyuyor yne uyanıyor. bu soruna çözum bulan varmı? tracy hogg yada gece tahıllı muhallebı yedıren bu soruna çözum bulanlar yardımlarınızı beklıyorum.


25 Cevap


glcnmina

benim kızım 2 aylık mama yediği halde geceleri beni emerek uyumak itiyor devamlı uyanıyor,gündüz uykuları hiç yok zaten :(


CokBilmis

Saat başı uyanan bebekte bir şeyler eksiktir, neyin eksik olduğunu siz bulacaksınız:

1. Güven duygusu eksiktir. Gün boyu sık sık kucağınıza alıp, bol bol emzirip, güzel sözler söyleyerek dünyaya ve içinde bulunduğu ortama güven duymasını sağlayabilirisiniz.
2. Doğum tramvasını atmaya çalışıyordur: Sezeryanla doğanlarda ya da tramvatik normal doğumlarda daha sık rastlanıyor sanırım. Ağlamak en iyi ilaç. Ağlamasını kesmeden, dikkatini dağıtmaya çalışmadan destek olmak gerekiyor. 1-2 ay sürebiliyor. Sabır gerekiyor.
3. Fiziksel bir sıkıntısı olabilir: Reflü ya da kolik olabilir, süt alerjisi olabilir. Tüm rahatsızlıkların en iyi ilacı bilinçli anne sütü vermek. Mamalar her türlü hastalığı körükleyebiliyor. Rahatsızlığının ne olduğunu anlayıp, ona uygun koşullarda anne sütü vermek en kolay çözüm.
4. 4 aydan büyük çocuklar açısından: Kendi kendine uyumayı bilmiyor, memede uyumaktan başka bir çözüm bulamıyor ve kendi kaslarını gevşetip uykuya rahat dalabilmek için sizin yardımınızı bekliyor olabilir. Bbeğinize meme emmeden kaslarını gevşetecek bir yöntem bulmalısınız. Ninni söyleyin, pişpişleyin, sırtını sıvazlayın, emzik verin... Sizin bebeğinizin karakterine uygun sakinleştirme ve gevşeme yöntemini en iyi annesi bulabilir.


burcuveduru

çokbilmiş ve diğer arkadaşlar bi konuda fikrinizi sorabilir miyim yeri gelmişken? ninni söyleyin, pışpışlayın falan demişsiniz ya; sizce bunlar kendi kendine uyumaya olarak düşünülebilir mi? ben kızımı ninni söyleyerek uyutuyorum, huzursuzlanınca da pışpışlıyorum bazen. geceleri uyku döngüleri arasında geçiş yapabilirken; gündüzleri 30 dakikada uyanıyor ve sadece 1 uykusunda tekrar devam ettirebiliyorum. bu her seferinde beni yanında aramasından, ninni duymak istediğinden/pışpış istediğinden mi kaynaklanıyor acaba, yoksa benim kızın biyoritmi mi böyle? gerçi bu kendi kendine uyuma sayılmasa bile yine de kızımı bir odada yatırıp uyumasını bekleyebilecek bir yapıda değilim. ninni söylemek bana da iyi geliyor bazen :) bet sesli olsam da :)   


CokBilmis

Sayılır elbette...

İsviçreli bilim adamlarının yaptığı br çalışmaya göre, odasına bırakılıp çıkıldığı halde hiç sesini çıkarmadan uykuya geçebilen bebek oranı binde birmiş :)

Annem bana ninni söylesin, hala tercihimdir :)

Gündüz uykularını ise muhtemelen ışık sabote ediyordur. IKEA'da satılan arkası naylon olan stor perdelerden almıştım ben. KAlın kadife perdeler de iş görebilir. Odayı karartmak, uyku süresini arttırıyor.


nike

tracy nin kitabini aldim okudum ama asla denemedim cunku once kesin kararli ve emin olmak gerekiyor.benim bebegim 5.ayini bitirmek uzere dogdugunda yaklasik 2 ay geceleri kesintisiz 6-7 saat uyumustur.3.ayinda gecede 2-3 kez kalkmaya basladi ama aglamadan sadece sesler cikararak gozu kapali emdi uyudu amaaa son 1 aydir o kadar dengesizki anlatamam..bazen yarim saatte bir uyaniyor bazen 2 saatte bir bazen 4 saat uyuyor falan.yatmadan pirincli kasik mamasi veriyorum ustunede emiyor.drm onerdi bazen ise yariyor bazen yaramiyor.yakinda ek gidaya gececegiz tam olarak bakalim neler olacak.. cok arastirdim onlarca kisiyle dr.la konustum sebebini cozemedim tam olarak aclik mi? susama mi? dis mi? duygusalmi?neden boyle diye?belki benim sansim bebegim aglayan bi bebek degil bende dogdugundan beri aglamasina hic firsat vermedim hik dese kalktim aldim kucagima.apartmandakiler bile aaaa bebeginmi var dediler :)) ben sakin bir tipim belkide ondandir.ben tracy,feber vs.yontemlerin hicbiri duygusal anlamda kafama yatmadigi icin uygulamadim..yani daha dunyaya geleli 4-5 ay olmus bebegimle boyle bi savasa girmek bana ters.uygulayanlara lafim yok tabiki cunku tercih meselesi.ben hep anin tadini cikarmaya calistim.. gogus uclarimin acisindan duvar tirmalayiip artik aglama noktasinada gelsem agladim rahatladim emzirmeye devam ettim.cunku ilerde pisman olmak istemiyorumm:)) onunla gecirdigim her dakika her saniye canima can katiyo..her bebegin kendi duzeni,istekleri oldugunu dusunuyorum..bir yontem asla birbirinden farkli milyonlarca bebege uygun olamaz.ve hep dedigim gibi eskilerin bi bildigi vardir.hersey bi sekilde duzene girecektir.minik bebegimi kendi haline biraktim dogdugundan beri cani ne zaman isterse uyudu emdi..tek planladigim 6.aydan itibaren gece uyku saatini oturtmak zaten dr. da bu ayin uygun oldugunu soyledi.gece uyanmalari icin hicbir cozum yoktur dedi rahat ol.yakinda ise basliyorum cok zor olacak ama inanin emzirmek buyuk bir keyif veriyorki ek gidaya gececegi icin uzuluyorum bazen:))




Cevaplamak için Üye ol