Emzirebilmek ya da emzirememek, bu kadar mı?

nurturia soruyor: 10

Üyenin kendi isteğiyle ya da kurallara aykırılıktan dolayı üyeliği sonlandırılmıştır.


31 Cevap


ponyy

 

  daha ne olsun  9 ay emmiş. bende  hiç emmedi sandım tepkinizden açıkcası.

  benim çoktu sütüm ona rağmen 10 aylıktı kendim bıraktırdım.  yeterli bence zorlamanın ne alemi var.

9-10 ayda sütten alacağını zaten almış oluyorlar.

insanları takmayın bence.


nurus

 aaa çok üzüldüm ama kimsenin sizi bu denli eleştirmeye ve yargılamaya hakkı yokk...


9,5 ay zaten emzirmişsiniz zaten daha ne ki!!! yoksa yok..bu da Allah'tan.geliyorsa geliyordur.
kim ne derse desin boşverin ya...çok emen sağlıklı akıllı,emmeyen sağlıksız aptal mı oluyormuş???ben 1 hafta emmişim annemi.ne çocukken ne ergenlikte ne de şimdi öyle bir ciddi hastalığım olmadı şükür.cin gibiyimdir de :)) ama görümcemi k.validem 3 yaşına kadar ezirmiş yaz kış fış fış burun,hep hasta,ayrıca da 2 yıldır üniversite sınavlarında dipte puanları.o kadar yani...hadi buyrun ....

sakkın....siz annesiniz..çevrenizi bilemeyiz ama herkese verecek bir cevabınız olsun..sütüm bitti ben  ne yapayım , Allah ın işi deyip susturun..milletin işi gücü kalmamış...


river

sevgili merdane hiç ama hiç kendinizi üzmeyin..ben bu insanları anlamıyorum yahu?mamayla beslenen bebeklere ne oluyormuş kii!!! evet ben de gördüm kızımı anne sütüyle besledim çook zorlandım kızım mememi tutamıyordu gece gündüz ağladım emsin diye.ama şimdiki aklım olsaydı inanın kendimi bu kadar üzmezdim..zaten sen bi annesin kim evladı için iyi olanı istemez ki.evet anne sütü sağlıklı,pratik vs..ama zaten 9 ay da emzirmişsiniz.bence hiç kafanıza takmayın insanlara da açıklama yapmaya çalışmayın.ben öyle uygun deyin..!valla ikinci çocucuğum olsa ve yine böyle emme problami yaşasam kendimi bu ilkindeki gbi üzmezdim.evet elimden geleni yapardım beni emmesi için,sütüm varse gerekirse sağıp veririm bi süre,ama sizin bebeğiniz 9 buçuk aylık olmuş zaten..bence hiçç kendinizi üzmeyin..


asyaperi

merhaba bence kendınızı hıc uzmeyın ve etrafınızdakı o cıkbılmıs lere hıc kulak asmayın sız bebegınızı emzırebılmek ıcın elınızden gelenı yapmıssınız ve 9.5 ay emzırmıssınız zorda olsa. evet anne sutu cok onemlı ama zaten bır cok bebege gore sanslısınız bebegınız en onemlı surecte yanı ılk 6 ay anne sutunu almıs bebegını ıstemesıne ragmen hıc emzıremeyen anneler var yada kendı tercıhıyle 6 aydan sonra emzırmeyen gayette saglıklı cocukları var benım hıc bır problemım olmamasına ragmen kızım kendı ıstegıyle 11 aylıkken bıraktı emmeyı gayet saglıklı kılosu gelısımı yerınde bır kızım var, acıkcası emzırmek bellı bır sureden sonra tercıh meselesı acıkcası ben 4 yasında memeden nasıl keserım dıye sormak ıstemezdım


esraarslan

bende emzirmeye çalışıyorum ama aynı zamanda mamada veriyorum. çevremdeki büyükler emzirmeyle kafayı bozmuş durumda. ama emzirmeyi bana işkence haline getirenlerde onlar. bebeğim ilk doğduğunda emmedi ve meme ucumu sıkmayan kalmadı :( o mahremiyet duygusu da herşeyi kaybettiler. sonra silikon meme ucuyla emdi ve hala silikon meme ucuyla emiyor. sütüm az.cünkü psikolojik olarak emzirmekten soğudum. bundan olduğunu düşünüyorum. şimdi bebeğim 2 aylık 3 saat arayla önce emdiği kadar emzirip sonra hemen ardından mama veriyorum.doymak bilmiyor o ayrı :)



psychomom

 kızımı sadece bi srüeliğine sağarak emzırmek zorunda kaldım,bence çok çok zor bi durum,hele ki yardım eden birisi yoksa..uzaktan nasihat vermek herkese çok kolay,tabi ki emzırmek yararlı,harıka bi mevzu ama olmuyosa annenın kendını de suçlu hıssetmesını neden ısterler anlamıyorum..


 başkalarının dedıklerıne kulak asmayın,kızınızı emzırememenız sizi daha az anne yapmaz.



psychomom

artı bişi belırtmek ıstıyorum,aynı kötü nıyetlı ınsanlar bebeğini uzun süre emzıren annelere de laf edıyorlar, yani ne yapsanız yaranamazsınız bu takıma..


ipekkusgoz

Tahmin edebiliyorum o insanlar yüzünden ne kadar sıkıntıda oluğunuzu. Ben çok şükür hala emziriyorum ama taa ilk günden başlayan bir emiyor mu, sütün var mı gibi laflarına gıcık olurdum. Varken gıcık olurdum, siz elinizden geleni yaptığınız halde olmuyorken kimbilir ne kadar gıcık oluyorsunuzdur. Oğlumun ilk doğum günü kutlamasını yapacağımız gün.Kahvaltıdan kalktık, oğlan mama sandalyesinde hala. Kuaföre gideceğim kimbilir kaaççç zaman sonra.Bir kesim ve fön oda, boya moya değil. Oğlum ellerini uzatıp kucağına al gibi yaptı. kayınvaliem ordan çıkıp 'emzir öyle git' diye buyurdu sağolsun. Bir yılın acısını çıkaracak kadar bir cevap verdim kendisine. kendi babam ve kayınpederimin yanında.Herkes buz gibi oldu. Sanki bir yıldır o dedi o istedi diye emzirdim ya da ne zaman , günde kaç defa emireceğimi o söyledi bu zamana kadar. Büyük gibi ' kızım sen git işine bak ' diyeceğine...

 


mantarsote

Memleketteki kişilerin hayatınıza bu kadar dahil olmalarına izin vermeyin, çok yakınlarınız olsalar bile. Bu sizin ve bebeğinizin hayatı. Onların laflarını kaale almayın. Yoksa hepimizi üzecek insan çok maalesef. Ben sezeryanla doğum yapmama rağmen kızıma hiç mama vermeden 5 ay emzirerek büyüttüm. Çok şükür Allah'ıma. Ama yakınlarım bilir göğüslerimde süt olsa bile kızım emmeyi reddetti, 2,5 aylıkken neredeyse bırakacaktı. Mama içmedi. Çok çok az emip bırakıyordu, kalan süt üzerime akıyordu. Sağıp dolaba koydum, biberonu almadı. Yani sütünüz olsa bile bebeğiniz içmeyebiliyor. Nasip meselesi. Bazısının sütü olmaz bebeği emmek ister, benim kızım da emmemek için direndi. Yılmadım, hala emziriyorum. Eskisine göre daha iyi emiyor maşallah. Ama bırakma aşamasına gelmiştik. Ve ne yazık ki benim sütüm çok azaldı. Emmediği zamanlar uyurken emziriyordum. Az uyuyan bir bebek olduğu için gün içinde çok az emmiş oluyordu. Şimdi emzirsem de ona yetecek kadar sütüm yok, yakında kesilir belki. Elimden geleni yaptım. Hepimiz yaptık. Hiçbir şey için kimseye hesap vermek zorunda değiliz. Biz anneyiz. Evladımız için elimizden geleni yapıyoruz. Ama nasipten öteye geçilmiyor. Sütünüz yoksa yoktur. Napalım dünyanın sonu değil ki.


MCA

merdane kimseye emmeyi kestim kesmedim gibi bi bilgi vermek zorunda değilsin ki. ben anlamıyorum bu kadınların ''emiyor mu? '' merakı nereden geliyor. 9 aylıktı memlekete gittim önüme gelen her kadın emiyor mu diye sordu. çoğu da ''aa kocaman olmuş emzirmeyi kes, rahat edersin'' dedi. eminim emmeseydi '' aa çok küçük, neden kestin'' diyeceklerdi. şahsen ben bu süt muhabbetinden feci sıkıldım. hatta bu muhabbet yüzünden ilk zamanlarda sütüm azdı ve çok strese giriyordum. şimdiki aklım olsa bi güzel cevaplarını verirdim ama o zamanlar komplekse giriyordum. ne kadar emzireceğini anne bilir diğerlerine söz düşmez, bu sadece annenin vereceği bir karar. emzirmeyi keserken kimseye bilgi vermeyi düşünmüyorum o yüzden.



Cevaplamak için Üye ol