Oruç

moonay soruyor: 10

emzirirken oruç tutan veya tutmayı düşünen var mı?

Bu soruyu cevapla

15 Cevap


ssultan

bebeğiniz daha çok küçük ek gıdaya yeni başlamış olsa gerek oruç tutmanız sütünüzü azaltıp yavrunuzun rızkını azaltıcağı için şu an için tutmayın derim..ben de bebeğim doğduğu yıl tutmayıp bir yıl sonra ek gıdayla doyabilceğini bildiğim için tutmaya başlamıştım..tabii bu konular öyle herkesin yorum yapıp benceyle olacak şeyler değil...siz yinede daha doğru bi bilgi almak için ehil insanlardan fetva alırsanız daha sağlıklı olacaktır....


mzrkbl

ben tutmayı deneyeceğim. çünkü sütün gelmesinin sahur ve iftarda alınan gıda ve bol sıvı ile sağlanacağını düşünüyorum. dahası süt gelme işi - eğer işin içinde ciddi nedenler yoksa- tamamen psikoloji ile ilgili. bir de uyku tabi.  


nilsafak

gectiğimiz yıl kızım 4 aylıktı,ve fazla sütüm olmadıgı için riske giremedim,tutmadım oruç,bu yıl süt yine az ,ama bir iki gün denemeyi düşünüyorum duruma göre karar vericem,belki 1 gün ara vererek tutabilirim,birde gectiğimiz yılramazanda inanılmaz hurma tükettim ve o 1 ay boyunca nerdeyse hiç devam sütü vermedim gibi bişey,bu yılda deniycem ..


ipekkusgoz

Benim bu ramazan oruçsuz geçen 3. yılım olacak. İlki hamileliğime denk gelmişti.Bu yıl hala emzirdiğim için yine tutmayacağım.Sahura kalkıyorum, anneme ve eşime sahuru ben hazırlıyorum,iftarı da onlarla bekliyorum ama oğlumu düşünerek tutmuyorum.Zaten gün içinde de etrafta oruçlu arkadaşlar varsa o kadar rahat yiyip içemiyorsunuz ama gizli saklı da olsa içilen suyun etkisi olduğunu düşünerek oruç tutmuyorum.Seneye inşallah tutuyor olurum:))


ipekkusgoz

Ben açıkçası cesaret edemiyorum şu an.1,5 ay kadar önce sütüm kesilmişti , zar zor geri getirmeyi başarmıştım.

nilsafak,hurmanın sütünü artırdığını anlıyorum mesajından. Peki niye daha sonrasında hurma yemeğe devam etmediğini merak ettim.



nilsafak

ipekkusgoz halen tüketiyorum hurma ama ramazanda yediğim miktarlarda mümkün değil,sanırım onun sayesinde hala emzirebiliyorum, çok şekerli bir besin,o dönem hergün  1 kase civarı yiyordum bu kadar uzun süre o miktarlarda yiyebilmem mümkün değil,


ipekkusgoz

anladım nilsafak,teşekkürler.


iflah_olmaz

ben tutmuyorum oruç. ama tutan annelere hep derim  sevdiğim arkadaşlarım var.kıymayın bebelere derim:-))bu benim mantığım tabi.rızkı falan bilmiyorum.bence seneye tutun orucunuzu.sütünüz bol olsun:-)))


eloskovecanuk

benim kuzenimin eşi (biraz fazzzzzzla muhafazakar) hem hamileliğinde hem de geçen sene tuttu, bebesi sizinkinden biraz daha ufaktı, ve malesef o aydan sonra emziremedi...Artık sütü mü kesildi, bebek mi bıraktı tam bilemiycem, ama henüz riske girmeye deymez. Biz artık 14 aylık olduğumuz için düşünüyorum bu sene ama süt mevzusundan değil de bütün gün çılgın bebenin arkasında aç, susuz nasıl dolanırım onu bilmiyorum:S Hayırlısı diyip, deneyip görücez...


MCA

geçen sene hamileliğime denk geldi tutamadım bu sene deneyeceğim bakalım ne olacak. ben doğru dürüst bişey yemesem de sütüm oluyor orucun sütü azaltacağını -arkadaşların dediği gibi- zannetmiyorum. benim sorunum şekerim düşüyor, bebek yokken dayanamadığımda uyurdum şimdi mümkün değil tabi.



Cevaplamak için Üye ol