Kendi ayakları üzerinde duran cocuk yetistirmek

yesimk soruyor: 10

Ben asırı korumaci ve asırı merhametli bir ailenin cocuğuyum. Annem babam bana hiç bir sorumluluk vermezdi.is yaptirmazdi.. Bu da benim için tabi ki bir avantaj değil dezavantaj oldu.bu tutumları nedeniyle kendi ayaklarım üzerinde durmam gerektiği zamanlarda çok zorlandım. Bu nedenlerden yaşadığım sıkıntılar nedeniyle ben de cocuklarıma annemin babamin bana davrandığının tam tersi davranıyorum. İhtiyac duymadıkta yardım etmiyorum. Mümkün oldukça kendi ihtiyaclarını kendileri görsün istiyorum. Bana bağımlı olmasın beni aramasınlar benden destek beklemesinler.

Acaba ben de çok uç mü davranıyorum bu konuda diye düşünmeden edemiyorum. Onlar daha küçük benim ilgi alaka ve sevgime ihtiyacları mı var çok katı olmasam mı. Nasıl alisirlarsa öyle gider diye de taviz vermek istemiyorum. Bir de Çalışıyorum. 3 cocuğa yetmek yetişmek de kolay değil.

Ne dersiniz?


15 Cevap


yesimk

Di mı yaaaa ; )


eges

ben de yapabileceği oranda sorumluluklar verilerek yetiştirilmesi taraftarıyım. bana da iş yaptırılmazdı, ilk kez tek başıma kaldığımda fatura yatırmak, banka işleri vs. çok gözümde büyümüştü. sonra elbet öğreniliyor ama sıkıntı..


nilsafak

yesimk ben tatlı sert bir annenin çocuğuyum,sanırım bende o yolda ilerliyorum,her yas grubunun tek basına yapabileceği bişeyler olduğuna inanıyorum ,mesela kızım su içtiği bardagı mutfak tezgahına,üstünden çıkanların banyoya koyulacagını,bi oyuncak alırken diğerlerinin yerlerine kaldırılacagını,acılan çekmecelerin kapatılacagını biliyor,dün ıslak mendille sehpamı temizlemiş:) hiç düzeltmeden örtüsünü yerleştirdim gözü üstümdeydi;)Kıyafetlerini katlıyor mesela( top haline getiriyorda diyebiliriz:) çok basarılı olması tabiki şu aşamada mümkün değil ama niyet önemli,o şekilde kaldırıyorum çoğu zaman,belki bi kaç aya yatagını toplamayıda ögrenebilir,ben fırsat verme taraftarıyım,sürekli onu yap bunu yap dikte ederek olmasada yaptıklarını takdir ederek ilerlemeyi planlıyorum,


fistikcik

Çocuklarınıza sorumluluk vermeniz, kendi işlerini kendilerinim yapmalarına fırsat tanımanız çok güzel bir şey. Bunu bozmayı düşünmeyin.
Sevgi ve ilgi başka bir konu. Ben kızımı öperek yiyebilirim adeta, ama bir yere tırmanırken, düştüğünde ayağa kalkarken kendisinin yapmasını beklerim. Çok sıkışırsa ancak müdahele ederim.
Sanırım burada önemli olan şu : sevgiyi esirgememek, herşeyi kendilerinin yapmasına fırsat tanımak ama başı sıkıştığında sizden yardım alabileceğini de bilmesini sağlamak.


Sanemm

Kendi ayakları üzerinde duran, tüm ihtiyaçlarını kendisi karşılayanlar, eğitim döneminde tüm işleri kendisi yapan, kendisi iş bulanlar; evet hayatta kendi ayaklarının üzerinde duruyordur ama içinde duygusal olarak çok yıpranıyor, küçük problemleri paylaşmayı bile reddederek hayatı kendisine oldukça zorlaştırıyor diyor uzmanlar.


Halbuki insan yardım istemeyi bilmeli, bunun güçsüz görünme olmadığını anlamalıdır. Bebeklerimizi elbette kendisine güvenen bir birey olarak yetiştirmeliyiz ancak gözünü her çevirdiğinde ona yardım edecek insanların varlığından emin ve yardım istemeye de her daim hazır olarak da yetiştirmeliyiz. Bu ikisi arasındaki denklemi iyi kuramazsak, ya çok sığınmacı bir çocuğumuz olur ya da tüm yükleri sırtlanan hayata karşı yorgun bir çocuğumuz.



yesimk

Teşekkürler. Soruyu söyle mı çevirsek. Hangi yasta hangi sorumluluklar. Ya da her cocuğun gelişimi farklı olabilir mı. Yani kimi 1,5 yasında öğrenir cisini tutmayı kimi 3 yasında.

Nilaafak Masal becerikli bir kız olacak bence ; )


nilsafak

yesimk,bişey söyliyim mi bu bahsettiğim şeylerin hiç biri benim masaldan yapmasını talep ettiğim şeyler değil aslında, ama sanırım karakteri böyle,dagınıklığa,kire lekeye tahammülü yok,mesela yemek yedirirken mama sandalyesinin tablasına bir damla çorba dökülse onu sildirmeden devam etmiyor yemeye,yada üstüne 2 damla su dökülsün komple değiştiriyoruz,elinde bi mendil bıraksan dip köşe temizleyecek :/ önceki gün dısarı cıkarken ayakkabılarını giydirmedim kucagıma alıp arabaya koyacaktım  ,kıyamet koptu ev ayakkabısıyla cıkmadı kapıdan ,henüz 18 aylık ve bu durum beni rahatsız ediyor,markette seker reyonuna saldırır onları alamayız diyince aldıklarını yerlerine yerleştirir yazdıkca aklıma geliyor,gün içinde böyle bi çok şey var çok mu derli toplu olacak yoksa bu bi takıntı halini mi alıyor endişelenmiyorda değilim,şevkini kırmakta istemiyorum,kendine güvenini zedelemekten korkuyorum,bi garip ruh halindeyim
Birde şöyle bir durumumuz var benim annem çok eli çabuk becerikli ve sabırsız bir kadındır,asla birine bişey öğretmeye sabır gösteremez çocukluğum onun hadi hadi çabuk çabuk laflarıyla gecti, sonuçta bende titz bir insan oldum ama birinin söylemesiyle parmagımı kımıldatmam,hatta annem bişey yap derse ekstra ağırdan alırım çünkü her daim söylenir o yüzden dısardan birilerinin yönlendirmesi bir yere kadar işe yarıyor,tasıma suyla değirmen dsönmüyor...


yesimk

Nilsafak Kızım da öyleydi ikizler de öyle bebekler yaradılışdan Öyle doğarlarmış. Ben de kızımı takıntısı sanırım üstüne su dalmasa değiştir derdi. Kızım o leke değil kurur gecer desem de ikna edemezdim. 3,5 yas civarı ortalama bir hal alıyorlar. İkizlerde şimdi elleri kirlensin hemen yıkanırlar. Bir bez gördüler mı halıyı vs silerler.


ozgu_naz

bu hem benim hem de babasının en hassas olduğumuz nokta.çünkü her ikimizde sorumluluklarını bilerek büyümüş,kendi harçlığını ihtiyaç olmadığı halde çok erken kendisi kazanmaya başlamış ebeveynleriz.ben üniversiteye başladığım sene ders vermeye başlamıştım ingilizce ve matematik. o da anketörlük yapmış ve şuan kendi işini yapıyor pazar araştırma sektöründe.ama bunun yanında ev işinden çok kaçmışımdır zamanında:) bizim sabah kahvaltı soframızı Naz hazırlar.dökecek kıracak diye hiç endişe etmem.az zeytinyağı temizlemedim yerlerden.yumurtalarımızı o kırar tavaya babasıyla, yada soyar.yemekleri yoğurmak yada karıştırmak onun işidir.tabi bizle beraber.hamur bile hazırlar.çamaşırlarını o makineye atar.aldığımız sebze meyve ve yumurtaları yerleştirmek onun işi:) biraz daha büyüdüğünde babasıyla işe de gidecek sanırım:) bunların hiçbiri zorlama değil hep kendi isteğiyle edindiği sorumluluklar.zaman ne gösterir nasıl devam eder bilmiyorum ama umarım gidişat bu olur.


nilsafak

ahh umarım öyledir,yada umarım karakteri böyledir:) zira teyzesi bir temizlik manyağı,bir yegenimde  masalın yaslarındayken market raflarını düzeltirdi,e bende fena sayılmam;) balerina cif ailesi olarak yasayıp gidicez bi süre daha anlasılan:)



Cevaplamak için Üye ol