Yer yataginin yerden yalitimi

babu soruyor: 10

3 yasindaki oglum icin yer yatagi yapmayi dusunuyorum ancak konu hakkinda bilgi sahibi bir arkadasim yataklarin altinda mutlaka hava alacak bosluk olmasi gerektiini soyledi. Vucudumuzun nemi, toz vb seyler eger yatagin altinda bosluk olmazsa cok fazla akar olusmasina yol aciyormus. Yer yatagi o anlamda sakincali oluyor, altina izgarali gibi birsey koymak gerekiyor.

3 ay kadar kalacagimiz evimiz icin yaptiracagimdan cok para harcamak da istemiyorum. Herhangi bir oneriniz/yorumunuz var mi konuyla ilgili?

Tesekkurler


11 Cevap


Taita

banu,
hani masabaşı çalışanlar ayak altlarına ahşap bir şeyler koyarlar ya (hani meyveleri koydukları tahta kasalar gibi) onların büyüğünden yaptırabilirsin. çok da para isteyeceklerini sanmıyorum


ozlemada7

Yaptirabileceginiz bi yer yok mu,marangoz gibi


Meowwow

japonlar yer yataginda yatiyor ama her gun topluyorlar, arada guneste tutuyorlar. o sekilde toz toplanmasina engel olabilirsiniz. baska aklima hic bir sey gelmedi :)


masalmasal

Açılıp kapanan tek kişilik somya yatakda olabilir hem fiyatlarıda uygun sanırım..


babu

ozlemada ve sahra sorayim yaptiracak bir marangoz tanidiklarima. 

meow, arkadasim da ayni bilgiyi verdi japonlar icin :) ama benim her sabah toplayasim da yok, gunese cikarma imkanim da maalesef. cok sagol
masal masal, duser diye korkuyorum, bir de yer yatagini seviyorum :) 



Damla

Yatağı aldınız mı? Eğer almadıysanız latex almanızı öneririm. İzolasyon için bir şey gerekmiyor. Biz kendimiz lateks yer yatağında yatıyoruz, İKEA. Latex doğal bir malzeme (kauçuk), zaten yatağın kendisi göz göz hava alıyor. Altına hiçbir şey koymuyoruz kendi dış kılıfı sökülüp yıkanıyor. O kadar rahat ki hamileliğin son dönemlerinde gece yer yatağından kalkıp yatmak zor olmasına rağmen gidip başka bir yatakta yatmak istemiyorum. Altında da herhangi bir toz, vs. birikmiyor.


CokBilmis

Ben de o toz işini düşündüm. Bizim yattığımız yatakların altında da tahta somya var. Ha yere sermişim, ha dümdüz tahtanın züerine sermişim. Altı boydan boya kapalı yatağın sonuçta.

Sonra hatırladım ki babaannem divanda yatardı, divanının kendisi ızgaralı metaldendi, üzerinde de döşeği vardı. Demek en sağlıklısı oymuş.

Akar alerjisi olan eşime söylemem lazım hemen bunu.

Latex önerisi için de teşekkürler Damla.


Damla

Eğer yatak yaylı ise, hele de yatağın kenarına oturma alışkanlığınız varsa ızgara türü somyanın üzerinde yatak kısa sürede deforme oluyor, yayları homojenliğini kaybediyor, vücut ağrıtıyor. Bizim de yer yatağından önce ızgaralı somya üzerindeydi yaylı yatağımız vardı, her yerimiz ağrıyordu. Yer yatağına geçtikten sonra yatağı değiştirip latex aldık, alırken ben altı için şilte arıyordum, İKEA'daki görevli söyledi latex'lerin altına şilte kullanılmadığını. Yatağın kılıfı fermuarlı, içini açınca görünüyor zaten yapısı. İlk alındığında bir süre kauçuk kauçuk kokuyor yalnız, 1 hafta falan sürüyor kokunun gitmesi.


Babu kısa süreli gerektiğini yeni okudum. Yeni alacaksanız latex pahalı olabilir biraz, rulo yapılıp taşınabiliyor ama polipropilen süngerler gibi hafif değil.


babu

Tesekkurler bilgiler icin. 

Aslinda 3 yer icin yer yatagi dusunuyorum. Istanbul icin ogluma, kendi evimiz icin kendimize ve ogluma. 
Damla, bizim de Ikea'dan alinmis izgarali somyali yatagimiz vardi, o kadar rahatsizdi ki elden cikardik ve baska bir yatak aldik. Bunun tabani da, cokbilmis senin dedigin gibi dumduzdu, yani akar sorunu olacaksa yere koymakla ayni sey. Uzatiyorum ama o bocekli cikti, onu da elden cikardik ve yer yataginda yatiyoruz ve biz de cok mutluyuz. Yalniz galiba latex degil yatagimiz. Burada her turlu bakteri vb minik seyin hem iceri girmesini hem disari cikmasini engelleyen ozel bir kilif var, ondan alabilirim. 
Oglum icin buraya yaz sonunda dondugumuzde alacagim yatagi latex alayim bu durumda. 
Istanbul icin kisa sureli olani da, 3 ayda birsey olmaz mantigiyla hesapli birsey alip konuyu kendime dert etmeyeyim. :) Daha sonra onu kalici kullanmaya karar verirsek luceanima'nin dedigi gibi bir taban yaptiririm. 

Tekrar tesekkurler herkese



yesimk

Yer yatağı derken anlamadim ben direk halinin ya da parkenin üzerine mi koyuyorsunuz. Benim de ranzam var bi bir de park yatak. Biri park yatağa sigmayinca böyle bi çözüm düşünebiliriz. Biraz aciklarsaniz. Bu arada bahaettiklerinizden dolayı içime kurt düştü. Evdeki bütün yatakları toplayip atasım geldi.

Latex yatak nedir çok mu pahalidir arastirmam lazım



Cevaplamak için Üye ol