Dolven zararlı mıdır?

fatmagunes soruyor: 10

haftasonunu ateş ve kusma ile geçirdik, ateşi yükseldiğinde oğluma dolven verdim, şimdi biyerde denk geldi, mideye zararlı diye, acaba o yüzden mi kustu yavrum çok huzursuz oldum, 4te doktora gideceğiz.

Bu soruyu cevapla


20 Cevap


fatmagunes

offff :((( ne kullanacağız ateş düşürmek için? calpol de zararlı deniyordu. kafayı yicem artık.


MelekBugra

calpol dolven hepsi hikaya ibramin cold tek geçerim hem soğuk algınlığı hem ateş düşürücü hastalanmasını en ufak hissettiğimde hemen bir ölçek veriyorum hiçbirşey olmuyor hastayken de kullanıyorum ertesi günü toparlıyor Allah ın izniyle


iriss

Alternatif sunmadan bu bilgileri paylaşanları hiç de iyi niyetli bulmuyorum , bence tamamen ticari amaçlarla uydurulmuş şeyler , çok organik ekolojik takılan anneler kızabilir ama sadece ılık su ve ılık havlu kompresiyle düşmüyor her ateş... İlaçlardaki paraben koruyucu dozda ve zarar vermeyecek miktarlarda ,bunu artık hepimiz öğrendik ,hergün hergün sosyal paylaşım sitelerinde çıkan bu haberlere de itibar etmeyin artık. Akıllı telefonlar , kablosuz/kablolu modemler , avm lerdeki radyoaktif alanlar ,tv den yayılan radyasyon bile daha zararlı bence , her çocuğun elinde bir tablet / akıllı telefon ama annelerine sorarsanız dolven kullanmıyorum içinde paraben var derler...Lütfen yorumun yanlış anlaşılmasın ,etrafımdaki anneleri gözlem sonucu yazılmış bir yazıdır ,siz öyle olmayabilirsiniz...


Doktorum der ki; " tıp bilimine inanın , doğru teşhis ,doğru doz ,doğru ilaç" ...


chroma

İriss +1.
Dolven'in uzun vadeli kullanımda sindirim sistemi üzerine etkisi olduğunu söylemişti bizim doktorumuz. Tedbiren aç karna vermemeye ve ateşlendiği zaman gün boyu sadece Dolven kullanmamaya, Calpol'le dönüşümlü kullanmaya gayret ediyoruz.


Sinemce_e

Faydalı paylaşımlar yapalım derken birbirmize zarar verdiğimizin farkında olmalıyız bence, iburaminin çerisinde de dolvenin etken maddesi olan ibuprofen var hatta yanında da diğer başka etken maddeler...Endikasyon dahili olmadan bu ilacı tavsiye etmek bize fayda değil zarar verir...

Dolven(yani ibuprofen)  antienflamatuvar olduğu için, ve her antienfalmatuvarda olduğu kadar mideye yan etki yapma ihtimali elbette var, doktora gitmeniz iyi olur ama bu çok da sık görülen bir yan etki eğildir, belki de çocuğunuzun enfeksiyonun seyrinde olan bir ağrıdır, çok çok geçmiş olsun Fatma hanım...

Dolven de calpol de keza diğer ilaçlar da, çok ciddi testlerden geçerek onaylanan ilaçlardır, mutlaka hiçbir kimyasal masum değildir, ama su bile kimyasaldır, iki hidrojen bir oksijen atomudur, yani kimyasallardan kaçma şansımız yoktur..Fayda zarar ilişkisi yaparak kullanmak felsefesiyle kullanıma sunuluyorlar, ve bence büyük nimetler bizim için...

Ayrıca, kullanılan yardımcı maddelerin doz miktarları da hesaplanıyor, bu konuda aklınızda şüphe kalmasın derim...Unutmayalım ki, her ilaç bir zehirdir ilaç ile zehiri ayıran dozdur. Hatta su bile zehirler, öldürür eğer ki doz aşımı olursa...

Ben eczacı olarak, kullanıyorum ve kullanmayın demenin büyük bir sorumluluk olduğunu düşünüyorum...Başkası için değil, kendi çocuğunuz için bile bu kullan ya da kullanma  kararlarını  verirken çok cesur davranmayalım diye düşünüyorum...

Umarım, hiçbir ilaca ihtiyaçları kalmadan büyür yavrularımız...



azzraa

Kızım ateşlenince ılık duş,koltuk altlarına ıslak bez ya da başka yöntemler düşürmüyor.Calpol ve dolveni arada da fitili dönüşümlü olarak çok kullandım.4 saat ara ile kullanın diyorlardı ama ben 2 saatte bir verdiğim günleride çok iyi hatırlıyorum.Artık çoğu şey zararlı iriss arkadaşımın dediklerine kayılıyorum.


eczzeliha

iriss size tamamen katılıyorum. hem bir eczacı anne hem de mümkün olduğunca doğal çocuk yetiştirmeye çalışan bir anne olarak. bedenimize giren her türlü gıdanın bile eğer dozunu aşarsak zararı var. oyuncaklar bile bazen ilaçlardan daha tehlikeli olabiliyor ya da yedirdiğiniz bir mama. zaten bebeğinize hemen ilaç vermeyin. ama gerektiği durumda da inat etmeyin. eğer doktorunuzun önerdiği dozda kullanırsanız sorun yaşamayacaksınız. çünkü normal hayatta yemediğimiz içmediğimiz ama çok zararlı olan bir çok şey. çocuklarımızı doğal şeylerle besleyerek, aktivitesine destek olarak evdeki kimyasalları azaltıp temizlik kurallarına dikkat ederek birçok şey yapmış oluruz. az ateşte hemen ilaca antibiyotiğe sarılmadan onu takip edin. bebeğinizin neşesi yerindeyse ılık duşla falan ateşi düşüyorsa tabi ki gerek yok. ama havale gerçirecek duruma da gelmeyin. olmadı çok güvendiğiniz hemen ilaç yazmayan doktorlara götürmeye çalışın. ilaç özel bir metadır. gerektiğinde kullanılmalıdır. dolvenin içindeki e lerden bahsedilmiş ama birçok gıdada kozmetikte dolu onlardan. araştırmalar yapıldıkça bazı ilaçların yan etkileri daha da aydınlatılıyor. ama zaten ilaç aynı zamanda bir zehir, sadece kar zarar dikkate alınıp ilacı almazsanız vücudunuzun göreceği zarar ilacı aldığınızdakinden fazla ise ilaç kullanmanız gerekiyor. ve her ilacın içinde de bu tür maddeler var. insanlar talep ettikçe daha doğal olanlar üretilecek tabi ki. ama bu iş bu kadar da basit olmayabiliyor bazen. ilaçlara doktorlara eczacılara hiç işimiz düşmesin ama onları da aratmasın.


fatmagunes

çok teşekkürler herkese, belki de sık olmasa da ( 6-8 saatte bir )  dolveni yalnız verdiğim için midesine dokundu ve zaten ateş yüzünden hassas olduğu için çıkarma ihtiyacı duydu bilmiyorum.iştahsız olup midesi de çok dolu olmadığından da ağır gelmiş olabilir dediğiniz gibi.

tabi dolvenle ilgili yazıları okumadan aklıma gelmedi bunlar maalesef :( midesini de üşüttü diye düşündüm hep :(

umarım avnininsine_si nin de dediği gibi hiçbir ilaca ihtiyaçları kalmadan büyür yavrularımız.



kedilerinannesi

bende gördüm o yazıyı ve bana gayet saçma geldi

birincisi her ilacın yan etkisi olur prospektüslerde koca bir bölüm ona ait bulantıdan şuur kaybına bir sürü bişeyler yazıyor ama kullanıyoruz

ikincisi aspartam ve bikaç tatlandırıcı içerdiğini söylemiş o tatlandırıcıların hepsi aldığınız sakızlarda bile var çocuk ateşliyken ilaç içmiş o mu dokunacak

yani bana gayet mantıksız geldi


fatmagunes

dün akşam doktora gittik, boğazda ve kulakta iltihap varmış, antibiyotik verdi, geniz akıntısı için de şurup verdi, 5 gün kullanacağız. gece yine ateşi 1 kez yükseldi, minoset verdim. dolvenle dönüşümlü ver dedi doktor. sabah iyi görünüyordu bakalım, kısa sürede toparlar inşallah.



Cevaplamak için Üye ol