Doğum raporu ile ödeme

pnrhkn_ soruyor: 6

Merhabalar ben çalışan bir anne adayıyım .Etrafımdan duyduğuma göre devletin 16 haftalık ücretli izin ödemesinden hariç çalışan annelere doğum sonrası farklı bi ödeme daha yapıyormuş. Bunun için sgk ya doğum raporuyla gitmemiz yeterliymiş. Bu konu hakkında bilgisi olan duyan yada böyle bir ödeme alan annelerimiz varsa bilgi verirlerse çok sevinirim. Teşekkürler.

Bu soruyu cevapla


6 Cevap


nilayy

Sgk kurumuna doğum raporuyla gitmiyorsunuz ; hamileliğinizin 32 ve 37. Haftalarında herhangi bir SGK hastanesine veya SGK geçen özel hastaneye başvurup hamile olduğunuzu ve doğum haftanızı vs onaylayan bir rapor çıkarttırıyorsunuz; ancak bu raporu onlar kendileri sizin bağlı bulunduğunuz SGK'ya iletiyorlar. İzin bittiği zaman siz de bağlı bulunduğunuz sgk'ya gidip; iş görmezlik ödemesi adı altında bu ödemeyi talep ediyorsunuz. Başvurduktan bir hafta, 10 gün sonra ziraat bankası'nın herhangi bir şubesinden TC Kİmlik numaranızla ödemeyi alıyorsunuz.


pnrhkn_

Nilay hanım verdiğiniz bilgi için teşekkür ederim ama bu paranın dışında farklı bi ödeme daha yapıyorlarmış çoğu insan bunu bilmiyor ama iş göremezlik parası dışında yine iyi bir rakamla ücret alan bi iki kişi duydum ama tabi direk onlarla iletişime geçemediğim için konuyu yarım yamalak biliyorum ne yazikki :s


guta

Çok düşük bir ücret alıyorsunuz süt yardımı kapsamında. Ama komik bir rakam, süt yardımı olarak düşünüldüğünde. Doğum olduktan sonra başvurmanız gerekiyor. Valla yalan olmasın ama bir kerelik 100 lira gibi bir şey.


amasmid

Ben nilayy'ın dediğni anlamadım, zaten doğum izni ücretli bir izin, maaşımızı almaya devam ediyoruz, maaşın yanı sıra bir de iş göremezlik ödeneği mi yatıyor? yoksa maaş almayanlar mı alıyor bu işgöremezlik ödeneğini?


amasmid

benim bildiğim süt yardımı ve doğum yardımı var, süt yardımı gutanın dediği gibi 1 kerelik veriliyor ve komik bir rakam, gidip geldiğinize değmiyor. Doğum yardımı eğer siz ya da eşiniz memursa, maaş aldığı kamu kurumu tarafından bir kereliğine maaşa ekleniyor 200-300 tl bir şeydi. kamuda çalışmayalanr için nasıl oluyor bilmiyorum. ben ikisini de almadım.


nilayy

sevgili amasmid; söyle açıklayayım, benim çalıştığım işyerim doğum izni süresince her ay maaşımı ödemeye devam ediyor. ancak izin dönüşü yukarıda bahsettiğim işgörmezlik ödemesini SGK'dan alıp kendi şirketime geri yatırıyorum. Bunun anlamı da şu oluyor, dopum izninde olduğum dönemde maaşımı aslında şirketim değil SGK vermiş oluyor. Yukarıda bahsedilen ve süt parası ismiyle anılan şey ise yine yukarıda bahsettiğim işgörmezlik ödemesinin içinde yapılıyor. Ben oğlum doğduğunda 89 TL almıştım.



Cevaplamak için Üye ol