Toksik sinovit ve devamı

ayseserraninannesi soruyor: 8

merhabalar,
kızım 20 temmuzdan bu yana bir hasta bir düzeliyor.
herşey 20 temmuz gecesi bacaklarım ağrıyor diye ağlamasıyla başladı ertesi gün 38-38.5 arası ateşi de olunca gittik doktora ve toksik sinovit teşhisi aldık.idrar tahlili,boğaz kültürü temizdi.
ibufeni 8 saatte bir olmak üzere kullanmaya başladık.
ateş devam edince kan tahlili de yaptırdık crp hafif yüksekti (üst sınır 5 olması gerekirken 8.82 çıktı) sedimantasyon ve kan sayımı değerleri hep normal çıktı.doktorumuz hafif enfeksiyon var kendi kendine geçicek ibufene devam dedi.biz de birkaç gün kullandık ibufeni ve şikayetler bitince kestik.
fakat kızım bayramda tekrar ateşlendi ve bu defa ateş 39.7leri gördü üstelik bir türlü de düşüremedik.sonuç:boğaz enfeksiyonu ve antibiyotik (augementin) kullanıyoruz.
dün akşam işte eve döndüğümde annem (annane bakıyor kızıma) gün içinde bacağım ağrıyor diye iki kez söylediğini ve uykudan yeni kalktığını söyledi.ben şok...kızım topallıyor yine..çok üzüldüm size anlatamam..hemen ibufen verdim ve doktorunu aradım.
doktorumuz artık bir ortopediste gitmemizi önerdi.bu arada ibufen sonrası kızımın topallaması geçti.
şimdi size sorum:böyle benzer bir durum yaşayan var mı aranızda?acaba kızımın toksik sinoviti tekrarlamış olabilir mi?yoksa başka bir durum mu vardır bu beni endişelendiriyor.
aslında bu akşam randevumuz var ortopediye götürcez ama size de danışmak istedim.belki benzer durumlar yaşayanlar vardır diye.

Bu soruyu cevapla


8 Cevap


maviboncukk

Üni. Hastanesine götürmenizi öneririm


ayseserraninannesi

ankarada yaşıyoruz gazi nüi.nin bir hocasından randevu aldık bu akşam için.bakalım belki o da ileri tetkikler için üni. hast.ni önerir.
sağolun.


belladona

Öncelikle geçmiş olsun, ağrılı eklemine mümkün olduğunca buz uygulama yapmanızı da öneririm. Ayrıca çocukluk çağında benzer tablolara yolaçabilen reaktif artrit ve bazı diğer romatizmal hastalıklar açısında Romatoloji 'ye de başvurabilirsiniz


ayseserraninannesi

teşekkürler belladona.çocuk doktorumuz da reaktif artrit olabilir mi acaba dedi bu ihtimal beni endişelendiriyor.o hastalıkla ilgili okuduklarım bende korku oluşturdu.
öncelikle ortopedi görsün ben de o doğrultuda romatolojiye de gösteririz diye düşünüyorum.
bu arada bugün hareketleri normalmiş evde annanemizle konuşuyorum ara sıra bugün normal sıkıntısı yok dedi.
hayırlısı bakalım Allah cümlemizin çocuklarına sağlıkla büyümeyi nasip etsin.



skisac

Geçmiş olsun. Sinovitin çeşitlerini bilmiyorum. Yüksek ateş eklem ağrılarına neden olabiliyormuş çocuklarda. benim oğlumda bir gece bacağım ağrıyor diye ağlayarak uyandı 1,5 gün bacağının üzerine basamadı, bacağını hareket ettiremedi. Çözümü ibufen oluyor bizde ibufen kullandık 1,5 günde tekrar normal bir şekilde hareket ettirmeye başladı.
Tekrarlayabiliyor sinovit, bizimde bir kez daha tekrarladı, ibofen kullandık geçti. 8 aydır çok şükü tekrarlamadı.
Çocuğun bacağını o dönemde hareket ettirmek için zorlamamak lazım, bol bol da yatarak dinlenmesi lazım.


ayseserraninannesi

sağol skisac,
biz hareket için zorlamıyoruz ama bizimki ibufeni alıp iyileşince kalkıyo ayağa,tabii yaş da 2.5 olunca tut yerinde tutabilirsen:)
bakalım bu akşam ortopedist ne yorum yapıcak beni endişelendiren toksik sinovit değil de aslında başka şeyler çıkmasın İnşaallah.
Allah sağlıktan ayırmasın yavrularımızı.


selencem

Geçmiş olsun. Nasıl oldunuz?


ayseserraninannesi

selencem merhaba,
kusuruma bakma görmemişim mesajı.
iyiyiz teşekkür ederim,ortopedist hiçbir şeyi yok dedi uzun uzun muayene etti eklem gevşekliği var sadece babasına çekmiş dedi.sorun yok.
yani sonuç olarak toksik sinovitin devamı şeklinde yorum yaptı kızım da ertesi gün iyileşti Maaşallah.
Allah evlatlarımızı korusun,çok endişelendirdi beni artrit vs. ihtimallerinden çok endişelendim Allaha şükür yok şimdi bişeyi.


Cevaplamak için Üye ol