Buna nasil dur diyebilirim yardim edin! lutfeeeenn!

annesininnecesiii soruyor: 8

K. Valide ve k.pederle ayni evde kaliyoruz. Son 1 aydir delirmek uzereyim. Benim bebegm 5 bucuk aylik 9 kiloya yakin kilosu. Doktorumuz kilosu boyu gayet iyi erkenden ek gdaya baslamaya gerek yok dedi. Sadece anne sutu aliyor. Son bir aydr ne duzgun konusmaktan anliyolar ne kotu konusmaktan anliyolar. Neymis yavas yavas alissinmis. Istahsiz olurmus ilerde. Ben odadan ayrildigim anda cocugun agzina bseyler tikistirmaya basliyorlar. Gecen karni ac olan cocuga kaynatilmamis su veriyolar. Agzina cay kasigiyla recel veriiyolar. Hazir yogurt veriyolar ki ustune basa basa defalarca soylemiisimdr. Ek gdaya baslayinca ona gunluk yogurt mayalayacam hazirt yogurt vermeyecem dye. Ama anlayan kim? Agzina sarelle suruyolar. Dun aksam sofra kurdum ekmek dilimlemeye mutfaga gttim bi geldim cocuga mercimek corbasi ve patates yemeginin suyudan patatesinden pure seklinde veriyorlar.ben vermeyin dediikce inadina yapar gbi veriyosunuz ben burda essek basimiyim? Dedim aldim kizimi. Ondan sonra basladi tartisma yok neymis babamin evinden cocuk mu getirmisim ogullarinin cocugunu onlardan kiskaniyormusum. Bz cocuklarimizi oyle buyuttuk bi sorun var mi aslan gibiler vs vs. Esimle ayrilma noktasina geldk bi cok konu yuzunden %90 bunlarin yuzunden yilbasinda evi ayiracaktik kaynananin rahiminde kist varmis. Cigerinde de ufak bi leke varmis. Rahim ameliyati olacakmis ondan 3 ay sonra akciger ameliyatii olacakmis gitmesek iyi olurmus falan flan diyip duruyolar. Valla biktim usandim esimde napalim ozlem gidelim mi gitmeyelim mi? Sen karar ver diyo bunlar bu haldeyken nasil durayim bunlarin yaninda. Napacagmi sasirdim....

Bu soruyu cevapla


8 Cevap


elif1908

Durumunuza üzüldüm çok,  anlaşılan vicdanınızda bir yandan bırakmıyor sizi. Bu dede, anneanne,babaanneler bazen düşüncesiz olabiliyorlar maalesef. Hani 1 yaşındaki çocuğa verseler insan yine bir olur yan arayacak ama 5 aylık bir bebeğe yaptıkları eziyet hakikaten. Baş etmesi de zor bir durum. Bir doktor kontrolüne beraber gidin ve doktorunuz söylesin anne sütünden başka bir şeye ihtiyacı yok,  hazmedemeyeceği gıdaları verirseniz ileride bağırsak ve mide sorunları yaşar, şeker çağımızın kanser sebebi zaten bırak bebekleri yetişkinlerin bile uzak durması gerekir diyede verin gazı.  Bu çocuk hasta olursa yarın bir gün sorumluluğu kabul ediyor musunuz diyede sorun. Eğer varsa vicdanları biraz anlarlar bence. Aynı şeyleri kendi annem yaptı oğluma, baya uğraştım ama  sonunda vazgeçti. Diğer konu gerçekten zor bir durum, dışarıdan biri olarak yorum yapmak, bir şey söylemekte zor. Allah kolaylık versin size.


annesininnecesiii

ah ahhhh doktorada beraber gittik soyledi doktor da ama eve gelince o doktor cok biliyo biz ona kalirsak bu cocuk ac kalir istahsiz olur. neyms efendm o doktoru pek sevmemisler baska doktora mi gecsekmis. yav bes aylik bebege sarelle verilir mi gozunu seveyim ya. olsunmus tatliyada tuzluyada alissinmis. simdi ben evi ayirsam bu evden uzak bi eve tasinacam ki gelmesinler ama k.valide ameliyat olacak bu cocukla ben o kadar yolu nasil gelecem hergun ki gelmesem de ayri dert evi bi sure daha ayirmasam ben cildircam of bu vicdanimi ........ allahtan esim arkamda bu konuda ama o da bana birakiyo sen karar ver diyo. simdi gidelim desem aklim burda kalacak hemde icten ice esimde uzulecek gitmesem kafam rahat olmayacak delirmeme ramak kalacak. yirmi bir yasindayim ama kirk yasinda gibiyim ruhen. napacagimi sasirdim. gecen tartistik esim kaza yapti arabayla biraz masraf cikti. k.peder esime bagirdi cagirdi. esimde yaptirdi arabayi. al araban kadar konus dedi. bu evde  senin benim varsa al o zman arabani, cocukta benim cocugum sevmeyin o zaman istemiyorum dedi. sevmiyo gibi gorunuyolar ama caktirmadan ben odadan cikinca opup seviyo. geldigim anlayinca hemen yerine oturuyo. yaptigim yemekleri yemiyo cayi icmiyo bunlari yasadigim halde brakip gitmek icime sinmiyo nedense. napacagimi sasirdim


nilinmasali

Çok aile içi bir mevzu size şunu yapın diyemem ama ben olsam ne yapardım buna cevap verebilirim...Olaylar daha da sarpa sarıp iyice kırıcılaşmadan tasınırdım ,öncelikle çocuk benim çocuğum, tamam aile büyükleri hatır gönül işleri muhakkak ki çok önemli ama ben mutlu olacagım ki çocuğum mutlu olsun,beni mutsuz eden kendi çekirdek dünyamızda ailemi mutsuz eden ne sebep varsa onu ortadan kaldırmak yoluna giderdim,eşiniz öyledir diye söylemiyorum ama böyle bi konuda 'sen karar ver'demek bence sorumluluktan kaçma çabası,ailesiyle arası açılmasın diye beni kötü yapmasına müsade etmezdim,nihayetinde böyle bir durumda birinci muhatabım eşim!Neden tasınmak istediğimizi lisan-ı münasiple anlatacak kişi kendisi olmalı ,ben tabiki kafamı kuma gömüp olaylar yatısana kadar ölü taklidi yaparım demiyorum ama durumu onlara izah etmesi gereken ben değilim..

Tasınmak bütün aile bağlarını koparmak anlamına gelmemeli ,evlatlarına ihtiyacları varsa elbette yanlarında olacaksınız ama bunun bir mecburiyet olmadıgının farkına varmaları lazım, onları sevdıgınız yada saygı duydugunuz yada iyi bir insan oldugunuz için yanlarında bulundugunuzu bilmeleri gerekiyor ki karşılıklı sınırlar aşılmasın,şu anda da baska bir evde oturuyor olabilirdiniz ya gelip bir süre sizde kalırlardı ya siz gidip bir süre yardımcı olurdunuz yada bu konuda dısardan destek alma yoluna giderdiniz tek çözüm orda yaşamanız değil;)

Ne kadar çok severlerse sevsinler çocuk bi sorun yaşadıgında kimsenin canı annesinin ki kadar yanmaz bu yüzden bazı konular tartısmaya kapatılmalı zaman içerisinde sizi bu şekilde kabullenmeleri gerektiğini anlayacaklardır


deryakuzusudefne

Ben olsam ayırırdım, kalıp daha kötü olmaktansa, zannetmiyorum çok uzaklaşacağınızı ameliyat olsun bakarsınız gene ama en azından kendi evin olursa kapını kapatırsın istediğin vakit eminim daha huzurlu bakacaksın böyle olursa önemli olan şuan çekirdek ailen ve güzel fıstığınız ;)



annesininnecesiii

evet ayiriyoruz evi gece esimle konustuk. bu aksamda babasi annesiyle konusacak esim. bakalim ne tepki vercekler. cunku ciddi oldugumuzu hala idrak edememislerdi. kiralar pahali kucuk bi bebeginiz var elektrik su dogalgazi var bunun yapamazsiniz. allah askina bes bin lira maasla yediyuzelli lira kira elektrik su dogalgaz ve uc kisinin mutfak masrafina yetmez mi.  ama onlara gore yetmezmis. gecinen nasil geciniyo. valla yetmedigi yerde yapacak bisey yok yemegi uc cesit degilde bir iki cesit yapariz. yav umrumda degil hicbisey tek istedigim bu evden kurtulmak . dedim esime annen iyilesene kadar dort kisilik yaparim hergun goturursun haftada bi kerede evi toparlamaya giderim dedim. iyilestikten sonrada ayda bir kere ziyarete gideriz dedim. ama sunu cok iyi biliyorum benimde adim ozlemse su iki yildir cektiklerimin acisini fitil fitilgecircem burunlarindan.biz nasil onlar yuzunden esimle huzursuz olduysak onlarda iki kati huzursuz olacak torun ozlemiyle yanip tutusacaklar........


alevgulmez

Neredeyse size yakin bir durumdaydim tek farki ayri evlerde olmamiza ragmen gelip bizde kalir ve bu dediginiz seyleri yapmaya calisirlardi. Asla engel olmazsiniz esinizle araniz iyice acilir. Nacizene tavsiyem doktor kontrolune onlarida goturmeniz ve doktora onceden haber verbilme imkaniniz varsa bilgi vermeniz. Doktordan yardim isterseniz ce onlar kulaklari ile duyarlarsa daha ilimli yaklasabilirler. Ben de esimle bosanma noktasina gelmistim cocuk buyudukce yaptiklari yanlis davranislarda buyuyor ve sizin tahammulunuz hic kalmiyor. Biz sorunu cozduk suan kizim 5 yasinda hatta 2. kizimda var o henuz 3 aylik siz huzurlu olursaniz cocugunuzda huzurlu olur lutfen buna dikkat edin gerekirse gormezden gelin. Ben ilk cocugumda cok kafaya takip stres yapmistim bunun zararini cocugumda gordum oda agresiflesiyor. Allah yardimciniz olsun. 


annesininnecesiii

vallahi billahi gecen ki kontrole hep birlikte gitti doktora anlattim bunlarii bunlari veryolar diye. doktor vermeyin dedi doktor kotu doktor oldu. biz kizimin doktorunu cok sevmemize ragmen onlar begenmemis degistirsek iyi olurmus. onlarin suyuna gitmedi ya doktor o yuzden kadni begenmediler. o nasil bi doktormus onun lafina gore mi hareket edeceklermis biz o doktorun her dedigini yaparsak bu cocuk olurmus. allah korusun tovbe tovbe ya. o da ise yaramiyo yok zaten kurtuluyorum insallah. ayda bir kere gormek cokta kotu olmasa gerek. zaten yenii kiralayacagimiz ev iki arti bir olacak biri cocugun odasi birisi bizim.salonada koltulari avangard takm aldim mi yatak olamayacagi icin kalamazlarda. ohhh o zamn benden mutlusu yok. he su konuya aciklik getireyim esim en son kavgadan beri hep benden tarafta.ama annesine babasina laf soz dinletemiyo daha dogrusu onlarin isine gelmiyo hep onlarin istedigi olsun istiyolar esimde bikti artik oda gitmek kurtulmak istiyo hani dusunuyodum esimin kizkardesi neden kacmis acaba diye iste bunlarin yuzundenmis kizinin cocugunu bir kere olsun goremediler eceyide bu gidisle cok gorecekler gibi geliyo


alevgulmez

Buyuklerimizin yanlislari oluyor ne yazik ki neyse olay sizin istediginiz gibi olmus umarim en kisa zamanda hersey yolunan girer😊


Cevaplamak için Üye ol