6 ay üstü bebişi olan anneler....

denizberke soruyor: 10

arkadaşlar sizden ricam bebişlerinizi gün içerisinde nasıl besliyorsunuz bir günlük beslenmesini yazabilirmisiniz bir de ne çesit ek gıdalar veriyorsunuz tarifleriyle beraber verbilirmisiniz....

Bu soruyu cevapla


20 Cevap


duygu_e

merhaba.. bizim beslenmemiz şu şekilde ;

7:30 emzırme

11:00 kahvaltı bir yumurta sarısı, biraz peynir yarım bebek ekmeği ve 40 cc kadar anne sütü ile kahvatı

12:30 biberondan anne sutu alma(ne kadar ıcerse)

2:30 çorba

4:30 anne sütü

6:00 meyve

8: emzırme

10.00 emzırme


denizberke

bir yumurta sarısına geçtimnizmi ben yarım veriyorum onuda hiç sevmiyor bende iki çay kaşığı labne peyniri bir tatlı kaşığı dut pekmezini yarım yumurta sarısını karşıtırıyorum birazcıkta ekmek içi doğruyorum anca öyle yiyor bende genelde şöyle yapıyorum 

 sabah uyanınca (6buçuk-7 gbi) emziriryorum çok kısa emiyor sonra ben okula gidiyorum annem saat 8 buçuk gibi 90 cc lik mama veriyor sonra bu dediğim kahvaltı karışımı 9 buçuk gibi  sonra öğlen tekrar 90 cc mama içiyor sonra ben eve geliyorum sütümü sağıyorum 80 cc 2 gibi fala onu içiriyorum kalnıda kaşıkla içiriyorum tekrar uyku uyanınca ya çorba yada irmikli muallebi veriyorum sonra çocuğum acıkmak nedir bilmiyor akşam 7 -8 gibi tekrar ya mama ya da anne sütü veriyorum sonra tekrar gece uykusan geçiş 
   tabi bu düzen herzamn böyle olmuyor evde birileri varsa yada biz bir yere gittiysek iştahsızlık başlıyor düzen bozuluyor... bu arada meyveyide irmik muhallebisinin içinde yiyor yada emme süzgeci var ona koyuyorum onda yiyor...  ama niyese içim rahatlatmayan bişeyler var... 


aycancan

7:00 ANNE SÜTÜ
10:00 KAHVALTI (YUMURTA CEVİZ PEYNİR ANNE SÜTÜ İLE KARIŞTIRILMIŞ ZEYTİNİ DE AYRI VERİYORUM)
13:00 MEYVA PÜRESİ (ARMUT ELMA MUZ DÖNÜŞÜMLÜ OLARAK)
15:00 YOĞURT
18:00 SEBZE PÜRESİ VEYA ÇORBA (BİR ÇOK TARİF EDİNDİM ÇÜNKÜ KIZIM 2 GÜN AYNI YEMEĞİ YEMİYOR)
20:00 MUHALLEBİ (İRMİKLİ VEYA NİŞASTALI BUNLARDAN DA ÇOK TARİFİM VAR BUNDA DA ÇEŞİT İSTİYOR KIZIM)
 GECE BOYU DA ANNE SÜTÜ VERİYORUM 3 KEZ KADAR EMZİRİYORUM

NOT: HER ÖĞÜNDEN SONRA KIZIM EMMEK İSTEDİĞİ İÇİN EMZİRİYORUM. AMA ÇOK EMMİYOR KARNI DOYDUĞU İÇİN. BU DÜZENİMİ KURALI 1 AY OLDU VE KIZIM 700 GR ALDI. 


denizberke

benim oğlum normalde zaten az kilo alıyor bu ay dahada az aldı  bu duruma alıştım zaten sizin kızınız öğünlerden sonra ekstra emdiği için güzel kilo alıyordur maşallah diyelim nazarımız değmesin :))) pirinçli tarifiniz var mı bir de ev yapımı tarhana çorbası yapıcam onun içerisine formül mama ya da anne sütü katmama gerek varmı



aycancan

Hiç dert etmeyin benim kızımda 2.kez 700gr aldı normalde 500gr ve altıydı. Pirinci hemen hemen her yemeğin içine atıyorum. Ama sadece sütlaç tarifim var isterseniz:) Tarhanayı ben suyla yapıyorum, zaten kendisi başlı başına vitamin deposu gerek yoktur diye düşünüyorum. Ama sen bir bebeğin durumuna bak belki sevmez formül mama ile denersin :) Biz tarhanayı hiç sevmemiştik :)




aycancan

Sütlaç
200ml su, 6 ölçek mama, 2-3 çay kaşığı haşlanmış pirinç.
Su kaynatılır, içine haşlanmış pirinç ilave edilir, soğumaya yakın 6 ölçek mama ilave edilir, ılıyınca bebeğe verilir.


denizberke

ben pirinci nerelerde kullanıcam onu bilmiyorum birtek sütlaçta veriyorum onu da çok seviyor.siz nasıl yapıyorsunuz sütlaçı ben inek sütüyle yapıyorum formül mamayla sütlaç olurmu?


denizberke

peki daha sonra o sütlaçı rondodan geçiriyormusunuz....



ahmetim_

yumurta yiyebiliyorlar mı benimde mi kahvaltıya başlamam lazım artık pekmez agır olmaz mı hiç bilgim yok daha ben 20 yaşındayım zaten  



denizberke

6.aydan sonra dut pekmezi verebilirsiniz yumurta sarısınında önce dörtte biri . bir hafta sonra yarısı sonraki hafta dörtte üçü bir sonraki hafta ise yumurta sarısının tamamı...iki çay kaşığı labne peynırı



Cevaplamak için Üye ol