inatçı ateş

emp soruyor: 10

iki gündür inatçı bir ateş kuzumu eritti. önce öksürmeye başlamıştı. ciğerlerine inebilir diye doktorumuz oraceftin (antibiyotik), ventolin, hydryllin  ve ilaçlı buhar tedavisine başladı. iki doz oraceftin sonrası şuruplara karşı aşırı tepki vermeye başladı. içtiği anda kustuğu için tekrar doktora gittik. bu arada ateşi de yükselmeye başladı. antibiyotik şurubun yerini iğne aldı. tadı berbat olan hydryllin yerini antibeksin aldı. dolven, calpol ve fitil eklendi. buhara da devam ediyorum. ailecek nefes almıyoruz desem abartmış olmam. üst üste şurupları verince kusuyor.ama en kötüsü ateş. 38-39 dereceden inmiyor. iki gecedir acile gidiyoruz. iğne yapılıyor ama yine düşmüyor. vücut zamanla bağışıklık kazanır mı ateş düşürücülere karşı? daha önce ateşlenince bunlardan biri hemen etkili olurdu. şimdi fitil, şuruplar, ılık duş, iğne hiçbiri ateşi etkilemiyor. kafayı yemek üzereyim. lütfen yardım edin. bir de en fazla şöyle düşüyor ateşi; ayakları buz gibi oluyor ama başı, alnı, gözleri hala yanıyor..

Bu soruyu cevapla


12 Cevap


lopikcim

Büyük geçmiş olsun...ateş çıkmadan hemen önce el ve ayaklar buz keser..benim kızım da 6.hastalık geçirdiği zaman o duruma geliyordu( viral enfeksiyon olduğu için antibiyotik vermemiştik).Acaba siz herhangi bir tahlil yaptırdınız mı? Antibiyotik verilmeden önce yapılması gerekir diye biliyorum..Hatta bakteriyel enfeksiyon ise de duyarlı antibiyotiğin bulunması için antibiyogram yapılır ki bebek deneme tahtasına dönmesin...Ben rahat nefes alamadığı durumlarda ( burnu tıkalıysa yani) cold mix damlatıyorum yastığına veya yakasına


Fundaaa

Allah yardımcınız olsun,geçen sene aynı şeyi bizde yaşadık birtürlü düşmemişti ateşi hiçbirşey fayda etmemişti.Enson hastaneye yatırdılar serumlar iğneler 3 gün yattık hastanede ve iyleşmişti şükür bence tekrar dr la görüşün


kedidirkedi

Kan tahlili yaptırdınız mı? Buhar uygulaması daha kötü yapabilir. Belki de viral neden kan tahlili yapılmadan antibiyotik veriliyor. Hali varsa ateşini düşürmeye ugrasmayın.


emp

kan tahlili parmağından yapılmıştı. enfeksiyon var dedi doktorumuz, lökosit fazla dedi. idrar kültürü sonucunu da değerlendirelim dedi. bugun akşamüstü idrar verdik. kültür sonucu 2 gün sonra çıkacak. idrar tahlili sonucunda lokosit yine yüksek çıkmış (6). kültür sonucunda üreme olursa, geçen kış yaşadığımız kabus İYE geri geldi demektir. 


geçen yıl yine bronşit ve İYE birbirine karışmıştı.ateş, öksürük vb. çok fazla antibiytik kullandığı için vücut artık çoğu ilaca direnç kazanmış. kültür antibiyogram sonuçlarına göre yazacak ilaç bulamıyordu doktor. 


emp

acilden geldik. akşam antibiyotik iğnesini yaptırmaya gitmiştik. yine ateş düşürücü novalgine ile karıştırıp yaptılar. 39 derece ateş ölçtüler. fitil de koydular. yarın sabah yatış yapalım dedi acil doktoru. çocuk doktorumuzu da aradım, sabah gelin yatıralım dedi:((. o kadar huysuzlandı ki, sürekli ağlıyor. ateşten ve ağlamaktan gözlerini zor açıyor. hastanenin olduğu sokağa girince ağlamaya başlıyor.


maalesef küçük yerde yaşamanın dezavantajlarını yaşıyoruz. 

içimi döktüm. bu kadar mola yeter. şimdi buhar vermem lazım meleğime..

çocuklar hiç hasta olmasın. hiç kimse hasta olmasın..



lopikcim

geçmiş olsun:-(((



emp

çok teşekkür ederim herkese. çok şükür atlattık.sevgilerimle.hepimize sağlıklı günler..



Madre

sağsalim atlattığınıza çok sevindim. çok geçmiş olsun, umarım tekrarlamaz. nedenini öğrenebildiniz mi peki? ya da sonrasında tekrarlarsa bu hale gelmemesi için ne önerdiler? ateş bizim de korkulu rüyamız :(


emp

teşekkür ederim.nedeni enfeksiyona bağlı sanırım.birden olan bir durum. ateş hızla yükseliyor. geçen kış da yaşamıştık defalarca. ben ve eşim hala hastalanınca ateşleniriz. bize çekmiş.doktorum önerisi yok bu konuda maalesef. tek tavsiyem eğer bizim gibi hızla yükselen inatçı ateşi varsa farkedince hemen üstündekileri çıkarın ve ateş düşürücü verin. beklemek bize yaramıyor..



Cevaplamak için Üye ol