Sistem mi değişti ben anlamadım hep bu tür şeyler okuyorum ana okulu oyun resim yapma demek değil mi artık ilk okulda öğrenilecek şeyler ana okulunda mi öğretilmeye başlandı benim oğlum henüz 3 yaşında fakat bu tür şeyleri gördükçe artık bende sıkıntı yapmaya
başladım okuma yazma falan öğretim bari artık o duruma getiriyorlar insanı..
Ben bir eğitimci olarak pes diyorum oyun çağı çocuğu onlar ve ilkokuldan önce bunları yapmak doğru değil öğretmen işin kolayina kaçıyor oyun oynatmak zor geliyor demekki yazı yazdırıyor bence mudurle konusun öğretmeni degistirin
Millî Eğitim Bakanlığı Temel Eğitim Genel Müdürlüğü Okul Öncesi Eğitim Programı'nı indirip incelemenizi tavsiye ederim.Çocuğunuzundan yaş grubuna göre beklenen gelişim özelliklerini ve bazı sorularınızın cevaplarını orada bulacaksınız.
Sayıları 1 den 10 a kadar sayıp gordugunde kaç olduğunu söylüyorsa sorun yok haaa daha fazlasını bilirse güzel olur ama toplama çıkarma için eve ödev verilmesi öğretmenin üslubu çok yanlış hep reklam kokan hareketler bunlar çok şey öğretiyoruz iyi kreşiz
seneye daha çok kayıt daha çok para ne demeli bilmemki... bende özelde okul öncesi öğretmeniyim 2 işlemi yapan çocuk da var sayıyı sayamayan çocukda dergilerimiz var ve yaşlarına indirgenmiş şekilde sayilari öğreniyoruz benim kriterim 1 ve 10arAsi sayıları
ayırt edebilmeli ve sayabilmeli sonrası sınıf öğretmenlerinin gorevi...
Sayıları 1 den 10 a kadar sayıp gordugunde kaç olduğunu söylüyorsa sorun yok haaa daha fazlasını bilirse güzel olur ama toplama çıkarma için eve ödev verilmesi öğretmenin üslubu çok yanlış hep reklam jokan hareketler bunlar çok şey öğreniyoruz iyi kreşiz
sene daha çok kayıt daha çok para ne demeli bilmemki bennde özelde okul öncesi öğrwtmeniyim 2 işlemi yapan çocuk da var sayıyı sayamayan çocukda dergilerimiz var ve yaşlarına indirgenmiş şekilde sayilari öğreniyoruz benim kriterim 1 ve 10arAsi sayıları ayırt
edebilmeli ve sayabilmeli sonrası sınıf öğretmenlerinin gorevi...
Oğlum da özel okulun ana sınıfına gidiyordu geçen sene. Sadece 1den10 a kadar sayıları tanıma üzerine çalıştılar. Sadece haftasonu eve bir sayfa mesela 1 sayısı gelirdi, o da üzerinden geçerdi. Ayda bir sayı filan ama yanı, öyle üst üste sayıları öğretmediler.
Şu anda 1. Sınıfta başka bir okulda. Bir dönem geçti yeni toplamaya başladılar. Sizinkiler fazla iddalı geldi bana. Hiç gerek yok çocuğu zorlamaya. Ayrıca evde çalışmak neyin nesi, anaokulunda daha çocuk. Okulda öğretirlerse ve o da öğrenirse ne ala ama öğrenmezse
de üstüne gitmeyin bence, nasılsa ilkokul birinci sınıfın konusu bu.
Ben ne çocuğa sayıların, okumanın vs. erken öğretilmesine, ne de çalışmaya teşvik edilmesine karşı biriyim. Ama öğretmenin tavsiyesini buna rağmen çok yadırgadım. İlkokul birinci sınıfta bile evde 40 dakika en az oturup çalışmanız lazım gibi bir tavsiye
gerçekçi olmuyor. Bir şekilde çocuğunuzun geride kaldığından ya da sizin az ilgilendiğinizden şüpheleniyorsa öncelikle bunun nedenlerini tespit etme yoluna gitmek, birlikte oturup yaratıcı çözümler üretmek lazım. Zorlamanın değil, motive etmenin, öğrenmeye,
çalışmaya özendirmenin yollarını bulmak lazım.
Endişelerinizi de yerinde buluyorum. Kendini yaşıtları ile karşılaştırdığı bir yaş. Belki de sırf kendi öğrenme hızına, biçimine, ya da o yaştaki ilgisine uygun olmadığı için henüz yapamadığı şeylerin daha okula bile başlamadan kendini başarısız hissetmesinin
olumsuz sonuçları olabilir. Belki de öğretmen de bundan endişeleniyor, olmasın diye uğraşıyor, sadece nasıl yapacağını bilmiyor, bu da olabilir. Ama böyle bir stresi hem çocukta hem velide yaratmak için kesinlikle çok erken ve ödevle olmayacağı kesin. Bir
çocuk psikologuna gitmenizin çok yardımı olabilir, hem çocuğunuzun bulunduğu ortamın uygun olup olmadığı konusunda, hem de çocuğunuzu gelişimi için fikir verebilir.
Eğer matematik konusunda da çocuğunuzu geliştirmek için bir şeyler yapmak istiyorsanız günlük hayatın içindeki matematiğe yoğunlaşarak sohbetlerinize katmanızı tavsiye ederim. Üçümüz yemek yiyorduk, baba, sen, ben (parmaklar gösterilerek), baba gitti,
yani bir gitti (bir parmak kapatılır), kaç kaldık? gibi. Başta hiçbir şey anlamıyor gibi görünebilir, hatta ben sayıları anlamıyorum gibi önyargıları oluştuysa sulandırma emareleri de gösterebilir, ama zamanla kafasında oturdukça ilgilenmeye başlayacaktır.
O zaman biraz daha kağıt kalem sokabilirsiniz sohbete. Baba gitti, iki kaldı dedikten sonra, yani üç eksi bir eşittir, iki, bak sana göstereyim deyip kağıda 3-2=1 diye yazarken bastıra bastıra söyleyebilir, altına cinalilerle çizip pekiştirebilirsiniz. Bu
şekilde kısa kısa süreler, çocuğunuzun ilgisini yakaladığınızda küçük beceriler ekleyerek hem daha verimli öğretir, hem daha keyif alır, bu yaştan ders çalıştırma stresi ve çatışmasına girmezsiniz.
Tekrar belirtmek istiyorum, saatli planlı çalışmalara kesinlikle karşı değilim, ama çocuğun buna hazır ve istekli olması lazım, bu da sanırım çoğu çocukta ancak 8 yaşlarından sonra olabiliyor (2 hatta 3. sınıf).
merhaba yurt disinda yasiyorum ana sinifinda ogluma sayilari ve basit tolama cikarma islemi ogretiyolardi ancak eve odev cok sacma bi uygulama o yasta bi oyun cocugu icin bir tek hafta sonlari eve bi masal kitabi veriyolardi biz okuyoduk onlarda masalin
hoslarina giden bi bolumunu resim ciziyolardi zaten ilk okulun birinci sinifi hem cocuklar hemde aileler acisindan zor bi yil ancak nacizane tavsiyem az biraz hazirlikli olmasi cocugun yoksa bazi aileler durumu ep ey abartmis oluyorlar ve cocuklar arasi esitsizlikler
soz konusu olabiliyor buda hem cocuk hemde aile icin yipratici olabiliyor soyle ki o bildi ben bilemedim ogretmen ona afferin dedi bana demedi gibi...
Bence öğretmenininiz rakamları yazmasından/yazmamasından çok küçük kas gelişimine takılması (tabir-i caizse) gerekiyor.kaslarının gelişimi beklenen düzeyde mi değil mi?öğretmen önce bunu netleştirsin.yazamaması (ben tazsın demiyorum yanlış anlaşılmasın)
bu sebeptendir muhtemelen
28 Cevap
Sistem mi değişti ben anlamadım hep bu tür şeyler okuyorum ana okulu oyun resim yapma demek değil mi artık ilk okulda öğrenilecek şeyler ana okulunda mi öğretilmeye başlandı benim oğlum henüz 3 yaşında fakat bu tür şeyleri gördükçe artık bende sıkıntı yapmaya başladım okuma yazma falan öğretim bari artık o duruma getiriyorlar insanı..
Ben bir eğitimci olarak pes diyorum oyun çağı çocuğu onlar ve ilkokuldan önce bunları yapmak doğru değil öğretmen işin kolayina kaçıyor oyun oynatmak zor geliyor demekki yazı yazdırıyor bence mudurle konusun öğretmeni degistirin
Millî Eğitim Bakanlığı Temel Eğitim Genel Müdürlüğü Okul Öncesi Eğitim Programı'nı indirip incelemenizi tavsiye ederim.Çocuğunuzundan yaş grubuna göre beklenen gelişim özelliklerini ve bazı sorularınızın cevaplarını orada bulacaksınız.
Sayıları 1 den 10 a kadar sayıp gordugunde kaç olduğunu söylüyorsa sorun yok haaa daha fazlasını bilirse güzel olur ama toplama çıkarma için eve ödev verilmesi öğretmenin üslubu çok yanlış hep reklam kokan hareketler bunlar çok şey öğretiyoruz iyi kreşiz seneye daha çok kayıt daha çok para ne demeli bilmemki... bende özelde okul öncesi öğretmeniyim 2 işlemi yapan çocuk da var sayıyı sayamayan çocukda dergilerimiz var ve yaşlarına indirgenmiş şekilde sayilari öğreniyoruz benim kriterim 1 ve 10arAsi sayıları ayırt edebilmeli ve sayabilmeli sonrası sınıf öğretmenlerinin gorevi...
Sayıları 1 den 10 a kadar sayıp gordugunde kaç olduğunu söylüyorsa sorun yok haaa daha fazlasını bilirse güzel olur ama toplama çıkarma için eve ödev verilmesi öğretmenin üslubu çok yanlış hep reklam jokan hareketler bunlar çok şey öğreniyoruz iyi kreşiz sene daha çok kayıt daha çok para ne demeli bilmemki bennde özelde okul öncesi öğrwtmeniyim 2 işlemi yapan çocuk da var sayıyı sayamayan çocukda dergilerimiz var ve yaşlarına indirgenmiş şekilde sayilari öğreniyoruz benim kriterim 1 ve 10arAsi sayıları ayırt edebilmeli ve sayabilmeli sonrası sınıf öğretmenlerinin gorevi...
Oğlum da özel okulun ana sınıfına gidiyordu geçen sene. Sadece 1den10 a kadar sayıları tanıma üzerine çalıştılar. Sadece haftasonu eve bir sayfa mesela 1 sayısı gelirdi, o da üzerinden geçerdi. Ayda bir sayı filan ama yanı, öyle üst üste sayıları öğretmediler. Şu anda 1. Sınıfta başka bir okulda. Bir dönem geçti yeni toplamaya başladılar. Sizinkiler fazla iddalı geldi bana. Hiç gerek yok çocuğu zorlamaya. Ayrıca evde çalışmak neyin nesi, anaokulunda daha çocuk. Okulda öğretirlerse ve o da öğrenirse ne ala ama öğrenmezse de üstüne gitmeyin bence, nasılsa ilkokul birinci sınıfın konusu bu.
Ben ne çocuğa sayıların, okumanın vs. erken öğretilmesine, ne de çalışmaya teşvik edilmesine karşı biriyim. Ama öğretmenin tavsiyesini buna rağmen çok yadırgadım. İlkokul birinci sınıfta bile evde 40 dakika en az oturup çalışmanız lazım gibi bir tavsiye gerçekçi olmuyor. Bir şekilde çocuğunuzun geride kaldığından ya da sizin az ilgilendiğinizden şüpheleniyorsa öncelikle bunun nedenlerini tespit etme yoluna gitmek, birlikte oturup yaratıcı çözümler üretmek lazım. Zorlamanın değil, motive etmenin, öğrenmeye, çalışmaya özendirmenin yollarını bulmak lazım.
merhaba yurt disinda yasiyorum ana sinifinda ogluma sayilari ve basit tolama cikarma islemi ogretiyolardi ancak eve odev cok sacma bi uygulama o yasta bi oyun cocugu icin bir tek hafta sonlari eve bi masal kitabi veriyolardi biz okuyoduk onlarda masalin hoslarina giden bi bolumunu resim ciziyolardi zaten ilk okulun birinci sinifi hem cocuklar hemde aileler acisindan zor bi yil ancak nacizane tavsiyem az biraz hazirlikli olmasi cocugun yoksa bazi aileler durumu ep ey abartmis oluyorlar ve cocuklar arasi esitsizlikler soz konusu olabiliyor buda hem cocuk hemde aile icin yipratici olabiliyor soyle ki o bildi ben bilemedim ogretmen ona afferin dedi bana demedi gibi...
Bence öğretmenininiz rakamları yazmasından/yazmamasından çok küçük kas gelişimine takılması (tabir-i caizse) gerekiyor.kaslarının gelişimi beklenen düzeyde mi değil mi?öğretmen önce bunu netleştirsin.yazamaması (ben tazsın demiyorum yanlış anlaşılmasın) bu sebeptendir muhtemelen