Cok endiseliyim yardim edin lutfen

melis90 soruyor: 4

Mrh arkadaslar. Ben bir anne olarak cok uZuluyorum. Oglum 16 aylik ve bazi seyleri beni korkutuyor. Ismini cagirdimda bazen bakiyor bazen bakmiyor. Birsey istedinde parmagiyla isaret etmiyor. Ve bunu ver bunu al dedimde anlmiyor beni. Hala bay bay da yapmiyor. 14 aylikda yurudu tam bet olarak bir cunle kurmuyo. Ba ba dede anni gibi cok seyler cikariyor . ben ilk anne oldugum icin cok sey bilmiyodum

kendimi sucluyorim. Ama diger turlu cok canli civil civil bi cocuk . Guluyor bizimle oynar . cE oynuna tepki veriyo. Babasi ise gidince arkasindan agliyor isten gelince kosa kosa kucagina kosuyor. Yanima gelip kollarini kaldirip beni kucagina al diyor. Birsey istedinde agliyo yada cok sevdigi seyi elinden alirsam agliyor. Surekli evi dagitiyor cekmecelerde  dolaplarda ne varsa cikariyor oynuyor. Ama dønen nesnelere karsi bi ilgisi yok. Yapancilik cekmiyor ama bøyle baktin zaman asla otizm bir cocuga benzemiyo. Ben yurt disinda yasiyom burdaki takip eden ebeye søyledim daha cok kucuk diyor. Aranizda  bøyle gelisimi gec olan cocuklariniz varmi . Cok merak ediyorum sadece oglummu bøyle bu yaslarda. 

Bu soruyu cevapla


4 Cevap


eymnemr

Benim oglum 18 aylik. by by filan yapamiyordu simdi bazen yapiyor kendine donuk bicimde benimkide biseyle cok mesgulse ismine bakmuyor bide bizim ki araba tekerlerini donduruyo  donen nesnelere bakiyor.isaret parmagini kullanamiyor ama parka filan goturunce kendi merdiven cikiyor kayabiliyor. Babasi eve gelince fark ediyor kucagina gidiyor bana cok duskun kucagima gelmek istiyor.catali tutup bana bisyler yedirmeye calisiyo terligi ayagima giydirmeye calisiyo bunlar aklima gelen bende cok endiseliyim dr goturmeye korkuyorum😣


ERSENIHAN

arkadaşlar, oğlum 12,5 aylık. bir de kızım var 7 yaşında. kızım 8 aylık adımlamaya başladı 11 aylık sokaklarda yürüyordu. oğlum daha 10 gündür yeni yürümeye başladı. doğduğunda her iki elinin baş parmaklarını kapalı tutuyor ve kullanmıyordu daha 3 - 4 aydır kullanıyor. kızım 10 aylık kendi yemek istiyor ve ağzına götürebiliyordu ama oğlum daha yeni yeni talep ediyor. hatta sıkılıp atıyor kaşık çatalı. konuşma derseniz o da yok cümle kurmak bir yana daha net olarak söyledikleri annnnneee, hayyydii, ve gel. :) bunların haricinde kendi çapında bir şeyler söylüyor ama anlamsız. iki çocuğumunda ilgilerini çeken şeyler ve yapabilirlikleri o kadar farklı ki. çocuk çocuğu tutmaz diyorlardı doğruymuş. bu arada oturması, yatarken dönmesi, tepkiler vermesi falan da hep geç oldu kızıma göre.   ama süreki olarak aylık periyotlarda doktora kontrole gidiyoruz herşey normal diyorlar yani geç yapıyor olmasında bir sakınca görmiyorlar, herşeyi yapabilmek için max bir ay / yaş varmış. mesela kızım 12 aylıkken yanılmıyorsam 8 dişi vardı ama oğlumda daha 3,5 tani 3 çıktı biri de yeni yeni patladı daha. ama doktor 18 aya kadar hiç çıkmasa idi sorun vardı dedi. demek ki geç çıkartacak ama sorun yok diyor. bu arada doktora 30 günlükken geçirdiği kalp ameliyatı sebebi ile her ay çocuk doktoru ve kardiolog kontrolü var. yani gelişim korkusundan başlamadım doktora kızımda da tedbiren gitmiştik her şeyin yolunda olduğunu duymakta iyi geliyor anneye. demek istediğim başka çocuklar ile kıyaslamayın, geç yaptıkları veya yapmadıkları şeyler her zaman sorun anlamına gelmez. aklınıza kötü düşünce getirip çağırmayın, ama kendinizi yemektense bir an evvel düzenli olarak doktor kontrolüne başlayın. en azından Allah korusun bir şey var ise öğrenip gereğini yaparsınız, sorun yok ise de (temennim bu yöndedir herkes için) kendinizi yemekten kurtulur bebeğiniz ile hayatın keyfini çıkarırsınız. geçen hiç bir gün geri gelmiyor çok çabuk büyüyorlar ve özlüyorsunuz bu günleri. 

ama tavsiyem iyi bir doktor edinin, rutin kontrollere götürün, buna göz, kulak burun boğaz ve diş hekimi de dahil. mesela ilk göz kontrolü 6 aylık olması gerek sonrası 2 yılda bir gibi. diş içinde yıllık rutin oluşturun zamanı gelince. örneğin 3 yaştan itibaren.   vs vs 





durudan

Doktora götürmenizi tavsiye ederim,erken teşhis çok önemli 


FeyzaZ

Öncelikle bahsettiğiniz her şey doğal gelişiminin bir parçası olabilir. Her çocuğun gelişimi, yaptıkları/yapamadıkları o kadar farklıdır ki. Otizm ihtimalini düşünmenizi çok iyi anlıyorum. Bundan korkmadan daha detaylı bilgi alarak biraz daha rahatlayabilirsiniz. Hangi ülkedesiniz bilmiyorum ama ebe dışında bir sağlık profesyonelinden görüş alma imkanınız varsa lütfen öyle yapın. Otizm hakkında bu linkte ve sitede çok güzel bilgiler var.

https://www.tohumotizm.org.tr/otizm/otizm-spektrum-bozuklugu/

çok küçük bir ihtimal bile olsa peşini bırakmayıni erken teşhis çok çok çok önemli.

Yavrunuzu sağlıkla büyütmenizi dilerim.



Cevaplamak için Üye ol