Mzirmeden sonra göğüs ucu beyazlaması ve ağrısı

Gozdenur38 soruyor: 10

Merhaba arkadaslar ben yeni uye oldum buraya bi kac yil once benim gibi sorunlari yasayanlar yazmislar ordan buldum benim sorum suki 2,5 aylik kizim var oncelikle gogsumde mastit olustu arkasindan da boyle bi sorunla karsilastim emzirme sonrasi gogus ucum beyazliyor ve sirtima dogru siddetli agri eslik ediyor daha sonra bi yarim saat 45 dakika sonra kendiliginden geciyor kac kez doktora gittim hic bisey anlamadilar nhollandada yasiyorum ben biseyden anladiklari yok bu insanlarin ne olur bilgisi olan yardimci olsun cok feci bi aci dayanamiyorum 

Bu soruyu cevapla


12 Cevap


Asozen

Cok gecmis olsun. Meme ucunda mantar oluşmuş olabilir. Emzirme sonrasinda nemli kalan meme ucu mantar olusumu icin cok müsait oluyor. Birde meme başı çatlaklari da mantara zemin hazırlıyor. 

Aynı süreçlerden geçmiş biri olarak tavsiyem şunlar olacak;

Öncelikle her emzirme sonrası meme uclari kuruyuncaya kadar acık bırakın. Mümķün oldugunca havalandırın. Emzirme aralarında kuru kalmalarına özen gösterin, ancak süt sızıntıları icin kullanılan pedler, hiç hava aldırmadığı icin durumu daha kötüleştirebiliyorlar, yoğun süt sizintisi varsa goğüs kalkanlari(avent gögüs kalkani diye arastirabilirsiniz) kullanmanizi tavsiye ederim. 

Emzirme aralarinda meme uclarini sirke ile silmeniz, biraz beklettikten sonra iyice yikamaniz ve nazikce kurulamaniz da iyi sonuc verecektir. 

Bu tedbirlerle birkac gun icinde iyilesmemesi durumunda, doktorunuzla gorusup bir mantar kremi isteyebilirsiniz. Ancak tabiki kullanimi sonrasinda cok iyi durulamaniz gerekir. 

Umarim kisa surede rahatlarsiniz. Sevgiler



Gozdenur38

Cok tsk ederim asozen meme ucu catlaklarim vardi daha sonra mastit ardindan mantar 2 bucuk aydir dunyam basima yikiliyor kizimin agzinda pamucuk var sanirim ondan oluyo mantar ilaci kullaniyoruz bende krem kullaniyorum ama banamisin demiyo cok siddetli bi aci meme ucum morariyo resmen agridan sirke derken hangi sirkeden kulkanayim birde suyla karistiripmi kullanmam lazim 


Asozen

Bebeginizin agzinda pamukcuk varsa, mantar ihtimali cok daha güclü demektir. Bebeginizle eş zamanli tedavi olmalisiniz. Yani pamukcuk gecmedigi surece mantar gecmeyecek, ayni sekilde sizdeki mantar gecmeden de bebegin agzindaki pamukcuk iyilesmeyecek. 

Önerimi yineleyim, doktorunuzla görüşüp mantar icin krem isteyin. 

Sirkenin ne sirkesi oldugu farketmez, üzüm elma hepsi olur.

Ne kadar siddetli bir agri oldugunu biliyorum, bicak saplanmasi gibi. Benimde basima gelmisti, o yuzden sizi cok iyi anliyorum



Gozdenur38

Hemde nasil ama sadece bir memede digerinde cok sukur bisey yok emzirirken aciyo sadece ama yarali meme ölduruyo beni daktarin diye krem kullaniyorum kiziminda agzina mantar icin ilac kullaniyorum 1 kutu bitti ikinciyi kullaniyoruz salyasi cok akiyo nedense herkes karbonatla sik diyolar onuda yapmayi onermiyo doktorlar turkiyeden travazol krem gerirmistim onu kullansam olurmu emzirmeden once iyice yikayip siliyorum tabiki 


gunarctic

Mantarlı memenizi iyileşene kadar bir pompa ya da elle sağıp, bu süre zarfında sadece sağlıklı memenizi emzirmeniz çözüm olur mu acaba? Doktorunuza bunu danıştınız mı?



Gozdenur38

Ever gunarctic ama bebegim ne biberon nede emzigi kabul ediyor sadece emiyor o yuzden baslikla bile emmek istemiyo 3 aylik olcak yakinda artik kandiramiyorum iyistirmek zorundayim sirke baya ise yariyo galiba diger arkadas onermisti onu denedim bugun


gunarctic

Aslında memeden başka bir yol kabul etmemesi güzel bir şey,  biberona alışıp memeye dönmeyen bebekler de oluyormuş...

Çok geçmiş olsun tez zamanda iyileşirsiniz umarım...


Gozdenur38

Keske ya keske iyilessem korkulu ruyam oldu sali gunu mastit oldum surekli bisey geliyo basima sutum azaliyo bide 



gunarctic

Insallah cabucak iyilesirsiniz. süt sadece bebek emmezse kesilir endişelenmeyin. Benim de 3. Ayda kesiliyordu az kalsın, hemen bir emzirme kampına girdim toparlandı. Tamamen kesilip 1 ay sonra bile geri gelen tanıdıklarım var... o konuda rahat olun.


Gozdenur38

Evet emzirince geri toparlaniyo cok sukur emzirme kampi nasil oluyor suan emzirdim gogsum oyle yaniyoki napacam saskinim 



Cevaplamak için Üye ol