Antibiyotik,sık kaka

velvele soruyor: 3

merhaba
salı günü 20 lik diş çekimi akabinde doktor banaaugmentin bıd 1000 mg yazdı ,o zamandan beri kullanıyorum.ama dün kızım 4 kez dolu dolu kaka yaptı (ne sıvı ne katı) iştahsız olduğu için az yemek yer zaten maximum 2 kere yapardı.bu sabah da kahvaltı için sadece yarım bardak süt içer içmez kaka yaptı.yani bence bi anormallik var derken ilaç prospektüsü okuyunca-- böyle bir şey yaşayan oldu mu?emzirmeyi kesemeyeceğime göre antibiyotiğin son 3 gününü içmesem mi acaba?

AUGMENTIN'in iki etkin maddesi de anne sütüne geçer. Dolayısıyla emzirilen bebeklerde ishal ve nıukoz membranlarda mantar enfeksiyonu görülme olasılığı vardır, bu nedenle emzirmeyi kesmeniz gerekebilir yazıyor.

Bu soruyu cevapla


3 Cevap


kakamel

Antibiyotiği süresinden önce kesmeyin bence. Bebeğe haşlanmış patates, yoğurt ve kefir verin ki barsak florası düzenlensin. Antibiyotik barsaklardaki sindirime yardımcı bakterileri de öldürdüğünden ishal oluyor bebeğiniz. Yoğurt ve kefir bunları yeniden yerine koymayı sağlar.



mustafamami

binlik augmentin çok kuvvetli bir antibiyotik. bir yandan başlayınca kesmeyin diyorlar ama bu durumda bence doktora da söyleyip kesin derim. 


velvele

bol bol yoğurt iyi fikir .

bence bu diş çekimi olduğu yani belli bir enfeksiyon varken tedavi amaçlı değil de koruyucu olduğu için bence kessem olur gibi de doktora ulaşamadım:(3 ay önce de dizanteri geçmişi var o da beni tedirgin etti tekrarlıyor mu diye o da böyle sık kaka ile başladı:(



Cevaplamak için Üye ol