çocuğa kitap okuma konusunda nasıl bir tavır takinmaliyim?

bigsister soruyor: 7

4 yaşında kardeşim var. 1 yıldır duzenli olarak yatmadan önce kitap okuyorduk. Günde 2, 3 tane falan. Bana surekli oku derdi. Ama artık bana okuma istemiyorum diyor. Tamam canım ben okuyayım sen dinlemek istersen dinlersin istemezsen dinlemezsin diyorum. Okuyorum ve can kulağıyla dinleyip resimlerle ilgileniyor. Merak ediyor neden, niçin soruları soruyor. Hatta kitapları ezberliyor. 

Şimdi o dinlediği için okuyorum ama okuma dediği halde okumam da zorlama mi oluyor biraz sizce ? Bu konuda aynı sorunu yaşayan ya da bi bilgisi olan var mı ? Nasıl bir yol izlemeliyim sizce. Malum kitap okumanın çok büyük önemi var. İstemese dinlemez diyorum ama neden okuma diyor onu da anlamıyorum :)  

Bu soruyu cevapla


7 Cevap


ayazlali

Benim oğlum da bazen öyle diyor ve ben kendim okumak istediğim için eh sen istersen dinleme ben kendime okuyacağım diyorum ve okuyorum. Bence bu zorlama değil, sonuçta sandalyeye bağlayıp zorla dinletmiyorsunuz, gerçekten isterse dinler. Bazen gerçekten de istemiyor olabilir kitap okumak, bence hiç kendinizi uzmeyin, çocukların ilgileri ara ara değişir. Onunla sohbet etmek de en az kitap okumak kadar yararlı, siz ona yakın olun, dinleyin, konuşun, gerisi önemli değil. Çok iyi bir ablaya benziyorsunuz, bir paragraftan onu anladım :-)


SelmaOnurEmre

Bu yaşta çocuklarda normaldir. Parka gitmek istemiyorum der gidince çok eğlenir falan. Okumaya devam et sen. Kardeşin çok tatlı harika bir ablasin belli ki :)


uykudanonce

Belki kitap sonrası uyuyacağını bildiği için onu geciktireceğini düşünüyordur. Hiç takılma, aynen devam :)


ogretmenanne

4-5 yaş çocuklarında abartılı ifadeler sıkça görülür. İstemiyorum, asla gibi ifadeler de bu abartılı tavırların bir parçası olabilir. Hayır ve istemiyorum sözcüklerinin gücünü merak ederler. O yaşlarda çocuklar kendi kimliklerini ortaya koyup tepkileri ölçmeyi isterler. Aslında gerçek isteklerini belirtmek değildir o an için, amaçları. Siz kitap okurken mutlulukla ve ilgiyle dinlediğine göre aslında "kitap okumanızı istemiyor," değil. Ya daha önce de yazıldığı gibi, kitabı uykuyla özdeşleştirdiği için "istemiyorum" diyor, ya da karşıdan gelecek tavrı ölçmek için.


bigsister

Cevaplar için teşekkür ederim. Yorumlar için de ayrıca teşekkür ederim :) evde bu konuyla ilgili kimse bir şey yapmadığı için ben elimden geleni yapmaya çalışıyorum :)

Mantığımda hep sizin dediğiniz gibi söylüyor ama arada içime bir kurt düşmüyor değil acaba bir yerlerde yanlış mı yapıyorum diye :)


Damla

Bir kişi ilgilense yetiyor, kardeşiniz çok şanslı :)

Buradan bir arkadaşımızın tavsiyesi üzerine keşfettim. A101'de tanesi 2 TL'ye güzel kitaplar vardı. Ben kızıma aldım birkaç gün önce, çok sevdi, çizimleri ve hikayeleri çok güzel. Belki ilginizi çeker diye paylaşmak istedim. Halen kaldıysa bir bakın isterseniz Nele serisi.


bigsister

Aa hem de 2 lira. A101 uzakta ama en yakın zamanda uğramaya çalışacağım. Bi bakayım. Sağolun:) 

Aslında kitap okuma için 1 kişi yeterli geliyor ama alışkanlık kazanması konusunda yeterli geldiğine emin değilim. Yani bi çocuk düşünün annesi babası kitap okumuyor tv, tel ile uğraşıyor. Sadece onlar da degil komsuya, akrabaya gidiyorlar tv karsisinda telefon ellerinde.Neyse ki kardeşim tel ve tv ye maruz kalmiyor bunun için de çok uğraştım.  Hala da ugrasiyorum mesela o ortamda tv aciksa insanlara kapa tv yi diyemedigimden kardesimin dikkatini dagitmaya calisiyorum surekli oyun oynamaya tesvik ediyorum. Bana çocuğu sıkıyormuşum muamelesi yapıyorlar bazen. Gercekten ne yapacağımı şaşırıyorum arkadaşı annesinin telefonunda video izlerken kardeşim benim gözlerimin içine bakıyor. Üzülüyorum da yani keşke çocukların ellerinde sürekli tel, tablet görmese. Hiçbirimiz görmesek :(



Cevaplamak için Üye ol