Tuvalet eğitimi - sünnet

Mavipatik soruyor: 5

Merhabalar bebeğim 4 ağustosta 15 ayı bitirecek ekim sonu kasım başı gibi yani 18 aylıkken sünnet yaptıracağız daha 3 ayımız var. Sünnetten önce tuvalet eğitimi versem mi diye düşünüyorum 18 aydan önce pek başarılı olmadığını önerilmedigini biliyorum ama bebeğim sanki belirti veriyor gibi. Kakasi geldiğinde yüz ifadesinden anlıyorum saklanır gibi kenarlara gidiyor çömeliyor veya bana bezini işaret ediyor e-e diyor. Geçen gün yine kakasını yapıyordu bende çömelmesine yardım ediyordum kaka bitti mi dedim biti dedi güldü ilk kez bitti kelimesini kullandı oyun mu yaptı bilmiyorum ama anlamış gibiydi :) çişini yaparken de belirtiyor bezini gösterip çiş diyo her seferinde olmasa da ara sıra yapıyor. Biz tuvalete giderken de arkamızdan çiş diyo bizim için biliyor. Bu arada alaturka tuvaletimiz var adaptör kullanamayacağım yani lazımlıkla olacak süreç. Acaba eğitim denesem mi diyorum yoksa sünnet sonrasını mi beklemeliyim? Sünnet sonrası iyileşme süreci vs falan derken korkar erteler mi?  Başlasak kaç aya bitecek... İlkbahar gibi ise başlayacağım bakıcının veya babanenin eğitim vermesini istemiyorum benden almalı tuvalet eğitimini. O yüzden net bi planlama yapamadım tecrübelerinizi paylaşır mısınız teşekkürler şimdiden :)

Bu soruyu cevapla


5 Cevap


Nurcancan

merhaba, 

eğitim gibi değil de sinyalleri aldığınızda onu  götürün oturtun (tuvalet iletişimi deniyor bu yönteme) ben 8-9 aylıkken başladım iki kızıma da bu şekilde. eğitimde olduğu gibi birkaç haftada tamamlanmıyo, uzun süre sizin sinyalleri takip etmeniz gerekebiliyor. ikisinde de 21-22 aylıkken kurtulduk bezden.. geçişler rahat oldu bu yöntemle bence :)


annegram

Merhaba canım interntte böyle bir şey buldum seninde bir göz atmanı isterim.


Çocuklara Tuvalet Eğitimi Nasıl Verilmelidir?




Mavipatik

Teşekkürler cevaplar için.  O zaman eğitim gibi değil de tuvalet iletişimi için şimdi lazımlık edinip sadece büyük tuvaleti geldiğini anladigimda yavaş yavaş lazımlığa yaptırmaya mi çalışsam? Çisinde her zaman belirti vermiyor genelde büyük tuvaletini daha iyi anlıyorum.


ayberke

Cok erken tyvaket egitimi için.Sinyaller illaji onemli ama erkek çocuğu bence 2.5 yaş civari başlanmalı.Sünnet ise biz bebekken yaptırdık 1 haftada geçiyor.


Mavipatik

Keşke ben de bebekken yaptırsaydım iyileşme süreci çok daha hızlı hem de küçük oldukları için pek anlamiyorlar elleyemiyolar kendim de bir sağlıkçı olarak erken istemiştim ama kayınvalidemgil acıdan ağrıdan ememez el kadar bebek sütten kesilir vs dediler benim de annelik hormonlarım devreye girince erteledim :) o zaman bu kış sünneti olsun kış sonu 2 yaşa yakın bi denerim ise başlamadan bakalım



Cevaplamak için Üye ol