Modoko / dolandırıcılık

esgi soruyor: 10

Merhaba sevgili anneler, 


İkinci bebeğimi bekliyorum ve bir sorun olmazsa da 20 gün sonra sezeryanla kucağıma alacağım. Tabii eğer sinirden bir iki gün içinde doğurmazsam...

Kızımın mobilyalarını oğlumda ve evlenirken olduğu gibi Modoko'dan aldık nisan başında. "Baby World" isimli bir mağazayı seçtik, mobilya içimize sindi, sipariş verdik, kredi kartına 8 taksit vardı onu da ödedik. 

Ama bugün mobilya ne durumda diye aradığımızda öğrendik ki mağaza sahibi tüm mobilyaları kamyona atıp ortadan kaybolmuş. Sadece satışçı arkadaş var mağazada, adamın her yere borcu varmış, sizin gibi mağdur birçok aile var diyor. 

Şu an mobilya için yaptığımız ödemeye mi, bayılarak seçtiğimiz mobilyanın yapılmayacak olmasına mı yoksa bana bu haftalarda bu sinir harbini yaşatmalarına mı kızayım bilmiyorum. 

Ama ne yapacağımı bilmeye çok ihtiyacım var. Eşim avukatla ve bankayla görüştü. Banka, adam parayı almadıysa harcama itirazı ile kalan bakiyeyi kurtarabilirsiniz demiş ama ben buna ihtimal vermiyorum. Bu kadar hamilenin ahını almaya korkmayan adam, bankadan paranın tamamını almaya da çekinmez. Avukat da tüketici mahkemesine başvururuz ama pek bir sonuç çıkacağını düşünmüyorum demiş.

Benim sormak istediğim iki şey var; öncelikle aranızda böyle bir dolandırıcılık mağduru olup parasını kurtarabilmiş olan var mı? Varsa hangi yollarla?

İkincisi, aramızda hukukçular varsa, Modoko gibi büyük ve bilinen bir mobilyacılar sitesinin böyle bir rezaletin mağduru olan müşterilerin zararlarını karşılamak gibi bir yükümlülüğü olabilir mi? Varsa nasıl öğrenir ve ne şekilde ilerleyebilirim?

Yardımlarınıza şimdiden teşekkürler.

Bu soruyu cevapla


17 Cevap


benbb

merhaba,

çok geçmiş olsun. çok bilgi sahibi olmasamda. bizde geçtiğimiz ekim ayında küçük benzer bir durum yaşadık.

kipa'da mağazası olan bir yerden bebek yatağı aldık. taksitlerini ödemeye başladık. ve gel gelim firma kapatıp kaçtı. kipa içinde olduğu için önce orasıyla görüştük ama sadece mağaza kiraladıklarını bu durumda çok kişi geldiğni ve birşey yapamayacaklarını söylediler.

sonra banka ile görüştü eşim. ürünü teslim almadığımızı ve ödemelerin durdurulmasını talep etti sanırım bir iki dilekçe ile durum ortaya çıkınca sonrasında bizede bankadan aylık olarak geri yattı kredi kartına.. tam detayları eşime sorarm akşam daha çok bilgi vermeye çalışırım. biz sanırım iki yada üç taksit ödemiştik

modoko'da sorumluluk almıyordur. çünkü orası mobilya sitesi dükkan kiralıyorlar diye düşünüyorum.aynı kipa'da olduğu gibi.

 


esgi

Merhaba benbb,


Yanıtınız için çok teşekkürler. Banka prosedürleri ile ilgili daha detaylı bilgi iletebilirseniz gerçekten çok sevinirim. Her banka aynı değildir tabii ama bir yerden başlamak lazım... 


benbb

bizim banka garanti idi. eşimle konsutum biraz önce şu tarihte şu kadar taksitle alısveriş yaptım ürün teslim edilmedi firma ile irtibata geçemiyoruz ödemenin durdurulması ve iade edilmesi gibi bir dilekçe yazmış. önce veremeyiz demişler ama bddk kanunlarına göre inceleyip bakıyorlarmış.

dolayıysla sizde internet üzerinden benzer bir dilekçe buabilirseniz kolaylık olur size. yada bankacı arkadalar yönlendirirse . eşim şehir dısında ancak bu kadar öğrenebildim kusura bakmayın . tekrar çok geçmiş olsun


esgi

Bu kadarı bile yeterli, en azından bir umut oldu :(


Tekrar teşekkürler!


gizembilge

Merhaba,

 

bugun sabah aynı şekilde arkadaşımdan öğrendiğim kadarı ile aynı firma tarafından o da dolandırılmış. Ama onlar nakit peşinat vermişler. yani banka aracılığı ile bir işlem olmadığı için biraz ümitsiz görünüyor. Firmanın tam ünvanını biliyor musunuz? ticari sicilden kontrol edeceğim.



esgi

Merhaba,


Tam ünvan: Bebek dünyası mobilya ve dekorasyon dilek güldiken. Hatta sicil nosunu da verebilirim: 887320/0.

Bizde tüm bilgileri mevcut, ancak malesef ben de çok umutlu değilim... 


elvis52

aynı şey bizim de başımıza geldi. Sizinle aynı mağazadan / Baby World'den biz de sipariş verdik ve biz de dolandırıldık. 
Şu an şoktayız. Ve eşimin doğum yapmasına da günler kalmışken...


Bugün karakola gideceğiz şikayet için, kontratla beraber.
Ve eşim inagöldeki fabrikayla konuştuğunda 30 nisanda yollarını ayrıdıklarını, adamın mağazayı başkasına devrettiğini söylemişler ve sürekli bu konuyla ilgili şilayet alıyoruz demişler.
Ve bir de, dilerseniz modoko müdürlüğüne de şikayette bulunabilirsiniz demişler.

Bu arada ben şikayetvar.com'a da şikayette bulunacağım.

Yeni bir bilgi ortaya çıkarsa lütfen birbirimize haber verelim.

Umarım bu şerefsizi yakalarlar ve paramızı geri alabiliriz.
Konu sadece para değil elbette, fakat neden paramız hırsızda kalsın.


gizembilge

Merhaba,

 

öğrendiğim kadarı ile yarın modoko da toplantı yapılacakmıs. whatsapp dan bi grup kurmuslar. Modokoda baby world un bi elemanı bekliyormus. toplantının saatini öğrenince iletirim.



elvis52

Teşekkürler. elde edeceğimiz tüm bilgilere ihtiyacımız var.


esgi

elvis52 size de çok geçmiş olsun :(


Polis ve savcılık opsiyonlarını biz de düşündük ancak sonuç alabileceğimizi zannetmiyorum malesef. Bizde dükkan sahibinin kimliği dahil tüm bilgileri mevcut, whatsapp'taki gruba da dahil oldu eşim. Mağdur durumda 15 civarı aile var şu anda bu grupta. Baby worldün elemanı Mesut'la da sürekli kontak halindeyiz ama hiçbir gelişme yok. Modoko müdürlüğü de malesef konuya kayıtsız. Anladığım kadarıyla tüm ailelerin toplam zararı 80bin TL civarında. Modoko müdürlüğünden destek istenmesi planlanıyor yarınki toplantıda. Saati de 10 ya da 16 olacak - henüz netleşmedi. Benim şahsi fikrim, Modoko gibi büyük ve ünlü bir organizasyon her şartta bu zararı telafi etmeli. Sonuçta o markayı zedeleyen bir durum. Ben evimdeki en küçük çöpe kadar tüm eşyaları oradan almışken bundan sonrası için herkese uzak durmasını söyleyeceğim en basiti...

Bugün eşim daha önceden oğlumun odasını aldığımız mağaza yetkilisiyle görüşmüş. Onların mağazası da Baby worldün 2-3 yanında. O yetkili de umutsuz konuşmuş açıkçası. Baby worldün sahibi yurtdışına kaçmış, tefeciler dolaşıyormuş etrafta ama kimse adamın bulunabileceğini; bulunsa da üzerinde mal varlığı vs.. olacağını sanmıyor. Yani şikayet edilse ve bulunsa bile, tazmin edilecek bir şey olması ihtimali çok az...

Kısaca banka yoluyla alım yapanlar bir ihtimal parasını kurtarabilir - ki o da bankanın insafında. Nakit alanların işi daha zor görünüyor... En kötüsü de herkesin yıkılan hayali... Ben bu hafta odayı bekliyordum en basiti, haftasonu kızımın eşyalarını yıkayıp yerleştirecektim. Şimdi her şeyi en baştan yaşayıp, tekrar dolaşıp mobilya seçip, en zoru da birilerine güvenip sipariş vereceğim. Bir de işin maddi boyutu var tabii.. Bankadan olumlu bir yanıt almadan bunları da yapmak çok zor olacak.

Umarım yarın Modoko müdürlüğü beni yanıltır ve itibarını kurtarmak için uğraşır...



Cevaplamak için Üye ol