3 yaş anneleri, çocuklarınızın düzeni nasıl ?

Kozzy soruyor: 10

Merhaba,


oğlum şu anda 35 aylık. bızım mevcut şu ankı duzenımız asagıdakı gıbı ;

akşam 20:30 da odasına gotururum, 21.00 gıbı uyumus olur.
sabah 06:30-07:00 gıbı uyanır ve 200 cc ballı süt içer.
08:15 gibi kahvaltısını yapar.
şu anda yaz oldugu ıcın saat 10 gıbı dondurma yer, kışın meyve yedirirdim ama degısıklık olsun dıye dondurma verıyorum. bazı gunler de meyve ...

12'de ogle yemegını yer.
saat tam 13:00 gıbı uyumus olur. 2 saat cıvarı uyur.

uyandıgında muzlu süt yaparım. 1 tam muzu sutle blenderdan gecırır ıcerırım cok sever. 

sonra dısarı cıkarız ama cebıme kuruyemız koyarım. fındık, yer fıstıgı ve cevız. bır de kuru uzum.
bır avuc kadar bundan yedırırım.

akşam 19:00 gibi akşam yemegını yediririm.

bızde duzen bu sekılde.

sızde durumlar nasıl ?

Bu soruyu cevapla


21 Cevap


miraymar

Bana göre hep süt var gıbı geldı ben saatıne pek takılmıyorum ama normalde o yaslarda halaki öyle 3 ana öğünü vardır sebze yemeği Çorbası ve yoğur 3 lü grup halınde örnek verırsem Çorba yesıl fasulye yoğurt veya köfte makarna semızotu yemegı ve sut sadece sabah ve gece yatarken verırdım sokağa çıkarken kuruyemış veremiyorum korkuyorum çok örnegıne rastladım ve basımada geldı koşma yürüme ve anı hareketde dırek nefes borusuna kaçıyor Allah korusun

şimdi kızım 2 yasa yakın ona sabah 1 dılım ekmege peynır bal sürüyorum dıl peynır az ve tam yumurta cay bardağı sut ıle kendısı yiyor 

Saat 2 gıbı etli Çorba veya sebze yemeği 

uykudan sonra saat 6 gıbı meyve 

7 gıbıde akşam yemegı o gun ne varsa köfte pilav yoğurt 

veya yesıl fasulye 1 köfte az yoğurt 

veya suluköfte Çorbası 

ne bılım evde ne pişerse genelde onların sevdıgı yemekler yapıyorum yanı bellı sızın Çocuğunuz yemıyordur ama bana az geldı


Kozzy

neyı az geldı anlayamadım tam olarak ?

2 ara ogun ve 3 ana ogun yıyor.

hep sut var demıssınız. günde 2 kez ıcıyor. onu da anlayamadım açıkçası ?


miraymar

Yada şöyle dıyeyım 3 yas çocuğu ıçın sankı yeterli degıl ben sut ve dondurmayı öğün olarak sayamadığım ıçın abur Çubur öğününe gırıyor belkide çocugun yemesıne bağlı bazı çocuk yer bazıları yemez benımkılerın ıştahı yerınde ara öğunlerdede tıkınırlar saat ve öğün pek dıkkat edemiyorum ama gunluk bu tarz beslenıyor ufaklığım arada ekstra oluyor muhakkak Börek kek sut elma vs boyu kg yerındeyse sorun degıl tabıkıde


suzimeli

Merhabalar kozzy, düzeniniz çok iyiymiş.

Benim oğlum da 35 aylık. Hafta içi bakıcısıyla.

Hafta içi rutini:

8:30-9:00 Uyanma

09:30: Kahvaltı (yarım yumurta, biraz bal-tereyağı, biraz peynir, 1-2 dilim ekmek, yarım muz ve 1 küçük çay bardağı süt) Kışın tahin-pekmez ya da ceviz ezmesi yiyordu, yazın bıraktı.

Sonra çıkabilirlerse parka çıkıyorlar.

Park dönüşü banyo yaptıktan sonra;

12:00-13:00 arasında 1 kase yoğurt, yarım muz ezmesi ve 1-2 dilim ekmek

13:00ten 15:00-16:00'ya kadar uyuyor.

Uyanınca meyve saati: yarım elma ya da karpuz ya da bazen kuru yemiş.

17:00'de çorba saati: 1 kase çorba (içine kıyma koyduruyorum.) ve 1-2 dilim ekmek

Akşam 19:00 da yemek: Bazlamadan pizza ya da tavuk budu ya da köfte makarna ikilisi ya da çok peynirli sebzeli makarna ya da orta boy balık. (akşam bunlardan başka seçenek bulamıyorum maalesef. Bir de bazen pilav/ bulgur yapıyorum ama pek yediremiyorum.)

Yatmaya yakın da, kuruyemiş, meyve ya da sütlaç gibi şeyler teklif ediyorum. Bazen yiyor bazen yemiyor. Bazen de ben çok yorgun olduğumdan teklif dahi edemiyorum :(

Yatışımız maalesef 22:00'yi geçiyor.


Hafta sonu ise benimle. Birlikteyken oğlumun yemek rutini berbat oluyor maalesef. Ama köfte ve balığı sevdiği için, benim için de yapması kolay olduğu için genelde köfte/balık yapıyorum. Sebze yemeklerini neredeyse hiç yemiyor ama çiğ kabak, salatalık, havuç yiyor.

Genelde bir yemeğimizi dışarda yiyoruz. Şiş, döner ya da pide. Onları çok seviyor. Kokoreçi de çok seviyor ama bir şey olacak diye iki defa verebildim sadece :)

Mutfakta çok pratik değilim bir de oğlum benim kendisi dışında pek birşeyle ilgilenmeme (kitap okuma, yemek yapma, eşimle konuşma, banyo yapma aklınıza ne gelirse) bu aralar neredeyse hiç müsaade etmediğinden, haftasonlarımızda yemek düzenimizi hepten kaybettik. Bol bol dışarı çıkıyoruz. Yüzmeye gidiyoruz, ormana gidiyoruz vs. Karın doyurmuyor ama birbirimize doymaya çalışıyoruz.




zeynep_bartu

Kozzy, düzeniniz çok başarılı, tebrikler valla. Herkes bu kadar planlı ve bilinçli olsa keşke.



ortosportos

İmrendim çocuklarınıza maşallah benim kızım hiç birşey yemiyor sabah kahvaltı 1 çay bardağı süt 2 dilim kızarmış ekmek üzerine tereyağ sürerek 2 tam ceviz yumurta bazen onuda haşlanmış ve sadece beyazı öğlen ya çorba 1 dilim ekmek yada 1 muz yumurta sarısı ve peynir eziyorum yatarken yine süt istiyo 1 çay bardağı içiyo akşam balık tavuk yada makarna köfte yerse 4 tane yiyiyor makarna olarak kendim kuskus yapıyorum onu haşlıyorum balıkta somon seviyo bazen yanına patetes kızartıyorum meyve pek veremiyorum reflüsü var çiğ sebze meyve ve zeytin yediğinde direk midesi ekşime yapıyo ve kusuyo bazen börek yapıyorum peynirli çok seviyo kahvaltıda sadece onu yiyo akşamları tuzsuz fıstık badem fındık yiyo bunların hepsini zorlıyarak yiyo bıraksam bunlarıda yemicek ki bazı günler sadece sütle geçiriyo eskiden çok ağlardım bu çocuk sebze yemiyo hiçbişey yediremiyorum diye ama artık bıraktım yesinde ne yerse yesin diyorum artık


fkry37

kozzy imrendim düzenine maşallah bizde durumlar berbat ötesi süt ağzına koyamıyoruz sabahları yeni yeni yumurta yemeye başladı yarım anca o da beyazı muz hiç yemiyor toplasam gün içinde yediklerini anca sizin bir öğününüz yapar sebze yemeği yok denecek kadar sayılı şeyler yiyor hala onlardanda bir iki yemek kaşığı ancak iştah denen şey bizim eve hiç uğramıyor 


berlindenbirseda

Valla mis gibi düzeniniz varmis ne güzel. Maasallah.

Bizim halimiz de su:

Hafta ici:
07:30 kalkis
08:00 kahvalti 100 ml süt
10:00 kreste meyve
12:00 kreste ogle yemegi
12:45-14:00 ogle uykusu (opsiyonel, artik birakti sayilir, kitap vb. okuyorlar)
15:00 kreste ekmek - meyve
17:00 meyve/kuruyemis, bu aralar dondurma
19:00 aksam yemegi (sebzeli bulgur pilavi / köfte / balik / bakliyat / etli-nohutlu-sebzeli yogurtlu corba)
20:30 yataga gidis
21:00 uyku

Haftasonu 3 ana ogün yedirdigim cok nadir oluyor, daha gec kalkiyor, ogunleri kayiyor veya disarida yiyoruz. Hafta icine gore cok daha düzensiz. Haftasonlari da ogle uykusu uyumuyor genelde.

Biberonu birakinca süt icmeyi de birakti sayilir, günde sadece ortalama 150 ml kadar süt-yogurt yiyor. Aksamlari eskiden 150 ml daha süt icerdi. Simdi sadece kakaolu süt verirsem iciyor. Seker almasin diye onu nadiren veriyorum o yüzden. Doktorumuz süt vermemin cok da elzem olmadigini soyledi dün. Üst sinir günde 500 ml, alt sinir yok dedi :)

Bunun disinda ne yedigine -caktirmadan- bakarim ama ne kadar yedigine hic bakmam, ne zaman doyacagini kendisi billir :)  Maalesef Alman yemeklerinden cok hazzetmediginden kuzum (ki kendisini cok iyi anliyorum :), oglen patates/pilav türevlerini seciyormus, onun icin aksam yemeginde sebze olmasina gayret ederim o kadar. Et, balik zaten sevdigi seyler. Sevdigi 2-3 sebze var ama sadece, don dolas onlar piser.



dilrubaa

Duzen cok basarili bence de. Dondurma algida filan gibi aslinda dondurma degil de sutlu yagli buz olan dondurmalardan degil de guvendiginiz bir yerden aldiginiz pastane dondurmasi ise, ki muhtemelen oyledir, cok besleyici bir ara ogundur. Borek ve kekten daha saglikli. Uyku saatleri de bence cok iyi. Ne yazik ki ben tembelligimden bir duzen oturtamadim uyku konusunda ama eylulde ise baslayinca duzene girer diye umuyorum.

Kizim 8.30da uyaniyor. 9da kahvalti yapar. Tost ya da omlet yaparim, yarisini yer. Koskanin tahin bal ve tahin pekmezi var kucuk tuplerde, tadini sevmez ama bu seni buyutuyor diye ikna ettim her gun ikisinden birinden bir sıkımlık yer, ustune hemen portakal suyu icme sartiyla. Arada bir iki kasik cilek receli. Ne yazik ki peynir ya da zeytin yediremiyorum. Sadece tostun icinde erimis halde yiyor. Sonra okula gidiyor. Oglen yemek saatinde aliyorum, okulda birsey yemiyor. Eve gelince kuru yemis ya da meyve yer. Yaninda nesquikli sut icer. Bazen kek ister cani yaparim, ya da kurabiye. Ya da bu aralar yarim sut misir. Oglen ara ogun yapiyor yani. 3te uyumaya gireriz, uzun oyunlar masallar sonunda 4e dogru uyumus olur. 6da uyanir. Aksam yemegi yer. Asil ogunu budur. 9 gibi yine meyve ya da dondurma yer. 10 gibi uyku moduna girmeye calisiriz ama iyi ihtimalle 11 gibi uyumus olur.


gokceseda

8 de kalkar koşar süt içer.

9 da kahvaltı yapar.

11 gibi meyve yer.

13 gibi öğle yemeği.

15 16 gibi kek kurabiye yaptıysam süt ile onlardan yer. Ya da tost. Dışarda isek dondurma ya da ayran simit.

19 gibi akşam yemeği.

21 de cis diş yatak :)

Öğlen uyursa 12de yatiyordu o zaman düzenimiz kötüydü. Şimdi gayet iyiyiz.



Cevaplamak için Üye ol