öğün yapmayı beceremiyorum

Handan_Anne soruyor: 10

kızımla ek gıdaya 8. ayda gecebildik o da düzensiz bi şekilde... şimdi  20 aylık ve halaa bi yemek düzenimiz yok kilosuu da çok az doğduğunda 3kilo 800gramdı şimdi 8kilo 880gram arkadaşlar ben kızıma nasıl yeme düzeni oluşturabilirim her şeyi denedim beceremiyorum bi yerlerde yanlış yapıyor olmalıyım kızım mağdur aç geziyor gibi geliyor bana ama gayet mutlu enerjik uykuları düzenli ilerde problem çıkar diye çok korkuyorum çünkü ihtiyacı olan besinleri almıyor aşağıda beslenmemizle ilgili bilgi vermeye çalışacağım ama aldanmayın bunlarıın hepsini yemiyorr her zaman yemekle oyun oynuyor arada accık yiyor bi öğünü tam yapsa bütün gün bi şey yemiyor ben de arada devam sütü pirinç unu muhallebisi veriyorum ayrıvca beni emiyor siz ne dersiniz arkadaşlar yardımcı olur musunuz ben ne yapayıım bana bi düze oluşturalım lütfen :(((

sabah kahvaltısında yarım çay bardağı kadar süt biraz yumurta 1 küçük diilim peynir reçel/pekmez/fıstık ezmesinden birinden birkaç çay kaşığı
 öğlen birkaç kaşık yoğurt ya da ayran bikaç kaşık pilav ya da makarna iyi günündeyse birkaç kaşık çorba
ara öğünlerde kuru üzüm fıstık mısır sütlaç meyve olarak mandalin nar
akşam yerse yine çorba pilav..vs et olarak balık tavuk yiyor kırmızı et köfte falan yemiyor bi ara kavrulmuş kıyma yerdi şimdi o da yok yemiyor ama bi düzen yok yediği de oluyor yemediği de sebze yemeği yemiyor oyunla falan belki bi iki fasülye ıspanaği dün ilk defa accık tattı

Bu soruyu cevapla


21 Cevap


velvele

merhaba;


kadir tuğcu günlük minimum 600 ml süt/yoğurt +1 köfte kadar et + 1 parça meyve ve sebze yesin üzerine ne yerse der hep.


ben de kızımı çok iştahlı olmadığı için bu düzenle besliyorum kilosu maşallah çok iyi ben de çok yıpranmıyorum sürekli öğünler oluşturacağım diye,genelde evde ne varsa veriyorum.


kolay gelsin. 


sebnemak

merhabalar,

öncelikle kendinizi çok üzmeyin, budasizin için bir stress kaynağı olup, gerginlik olarak yansır. bence çocugunuza muhallebi gibi bir gıdayı vermemeniz  daha ıyı olur. çünkü  muhallebi sadece tok tutar, yanı herhangi bir besin değeri yoktur, çocugunuzun diğer öğünlerini de atlatır. onun yerine başka bir gıda verin. hala da emziriyorsunuz , bu da çok güzel bir besin kaynağıdır. çocugunuz her şeyi aynı anda yemez,daha bebek çünkü, kahvaltıyı -size göre- iyi yapmadı diye sofradan kalkar kalkmaz yerine başka bir şey verirseniz ,çocuga acıkması ıcın bıle fırsat vermemiş olursunuz. bilmiyorum hangı sehırdesınız ama naçizane tavsıyem kahvaltı sonrası çocugunuzu ,yanınızda meyve veya kuruyemıslerle beraber parka çıkarın. bırakın koşsun oynasın ve acıksın sonra meyve veya kuruyemısını yedırın . bırakın bıraz daha oynasın. - saat sonra öğle yemeğini yedirin.


ssebnemm

Bizim de yakin zamana kadar sebzeyle büyük sıkıntılarimiz vardı hiç yemezdi. Şimdi çorba muhallebi arası bir kıvamda hazirliyorum yiyor çok şükür. Siz de bir deneyin isterseniz. Hangi sebzeyi vermek istiyorsam önceden hasliyorum (karnibahar, brokoli, ispanak, havuç vs.) Acisi çıkmış oluyo. Sonra süzüyorum. Zeytinyağında bir kaşık unu biraz kavurduktan sonra su ekleyip suzdugum sebzeyi de koyuyorum muhallebi kıvamına gelince blendirdan geciriyorum. He bir de hafif tuz ekleyin. Yalniz birkac sebzeyi bir anda karistirmayin ki cocuk sogumasin. Renginin farkli olmasi da dikkatlerini cekiyor. Bir de kasikla yemek istemezse once parmaginizin ucuyla tattirin veya cesitli kasiklar deneyin. Ozellikle sizin yediginiz kaşıkla yemeye bayılıyorlar. Bir de tabağı mutlaka bebeginizin onune koyup eline de bir kaşık verin bir yandan da siz yedirin. Kendisinin yedigini saninca daha çok yiyorlar. Kiyma için de ben çok sıkıntı yasamadim ama belki duymussunuzdur Aydina ozgu bir yemek var SIKMA diye. Kiymayla hamur gibi hazırlanıyor. Çok pratik bişey onceden hazırlanıyor pisirirken de sadece salcali su yapiyorsunuz ona bayılıyor benimki. Onu da denemenizi tavsiye ederim.


ssebnemm

He bir de ara öğün olarak ıspanaklı kek yapabilirsiniz. Tat olarak normal kekten hiç farki yok.


sLnKA

Kızım hep ama he iştahsız yemek yemede sorunlu oldu. Ben şimdiler de ilmek gıda zamanı fazla stres yapıp biraz baskici oldugum icin böyle oldu diy düşünüyorum. O Yüzden sakin olmakta fayda var.

Kızım 22 ay emdi ve bu sure boyunca -aslında daha da sonra da- bir hafta içinde bir tam köfte yemiyordu. Hiç bir tam elma ya da muz yemedi. Tahıl hiç yemedi. Balık hiç hiç yemedi. Bir yaşındayken bir gun sokak iftarı vardı evimizin önünde, birlikte indik. Ben nasıl olsa yemeyecek diye teklif daha etmedim önce sonra baktım ilgileniyor çorbadan bir kasık uzattım. Ve o günden sonra kesintisiz bir buçuk sene sadece Çorba içti. Pirinç Çorbası. Beyaz Çorba.

Ilk başta pirincle sade olarak pişirdim. Sonra sebze suyuna Yaptım. Yavaş yavaş kıvamını artırdım. Içine un yerine tarhana koydum. Sonra pirinç yerine bulgur koydum. Sonra içine ezilmiş sebze ekledim. En son hali görüntü olarak yenecek gibi olmuyordu ama kızım bakılarak bitiriyordu. So zamane artık et tavuk balık ne bulursam koyuyordum. Üstüne de bol nane:) kokuları bastırıyordu. Iki buçuk yasından sonra ogun ogun yeme düzenimiz başladı bizim.

Kısaca özetlersem pirincli pirinç unlu muhallebiler yerine,sevdiği yedigi birşeyleri cesitlendirin. Mesela makarna yiyor diyelim, et suyuyla haslayin ve suyunu çektirin. Çorba mi yiyor, tadını cok bozmadan kıyma sarımsak sebze ekleyin ve koyu kıvamlı yapın.

Bir de sizi emiyor ya merak etmeyin.

Tabu kilosunu kontrol altinda tutun. Boyu uzuyorsa herhangi bir sağlık sorunu yoksa kilo cok da problem degil.



iflah_olmaz

Oglum 4.5 yasinda 6 aydan beri bir duzenimiz var hastalik,tatil vs.gibi durumlar disinda hic bozmadik.evet hicbir zaman cok istahli bir cocuk olmadi oglum ama bende yemek konusunda hic baski yapmadim.yarim saatten fazla sofrada oturtmadum.yemiyosa yemez ve siradaki öğün gelene kadar da asla eline cybuk kraker,cips kek vs.hic vermedim.zor oldu ama ogrendi.yemek yenmelidir canim istemezse annem zorlamaz ama bilirim ki yemezsem ac kalirim bidahaki yemege kadar da annem bana cikolata kek cips vermez.bunu ogrenmeli cocuk.kesinlikle bagirarak inatlasarak elinde kasikla dolanarak degil.sakince anlatmali bunu.ben cocuklarin duzene ihtiyaci oldugunu dusunuyorum.tabi sadece yemek degil uyku oyun vs.bile bizde belli saatler arasindadir.cocuklarin ozellikle 0-6 yas doneminde en cok ihtiyaci olan sey sevgi,oyun,temizhava ve duzen bence.nacizane size kres vs.gitmeyen evde olan cocuk icin fikir vereyim. Sabah. :7-7:30 kalkis.(erken kalkinca erken yatar gunu kacirmaz ve ogun atlanmaz) Kahvalti:8:00 gibi (biz genelde omlet tercih ederdik sizin yaslardeyken sebzeli avakadolu patatesli peynirli vs.vs.tonla bebek omleti cesidi var bu donemde yedirebileceginiz.neden omlet?cunku zor yiyen cocuga en pratigi bu.tereyaginda yapilan yumusak bir omlet gibisi yoktur.isteginiz herseyi uygun baharatlarla tatlandirarak verebilirsiniz cocugunuza yaninda da sut,ihlamir,rezene gibi caylarla super bir ogun olur.) Ara. :saat 10:30 gibi meyve. Öğlen uykusu:12:00-14:00 arası. Ögle yemegi :14:30 gibi (haftalik olarak sebze yemekleri et cesitleri balik ve bakliyatlar diye bir duzenleme yapabilirsiniz.tencere yemegi missss.sevmedigi sebze varsa boregini yapabilirsiniz.mesela pirasali havuclu borek.direk et sevmiyosa yemeklerini kiymali etli yapabilirsiniz.kofte yine super secenek karnibaharli sebzeli kofte mesela

Yada sebzeli mucverler olabilir.balik sevmiyosa ceviz var😃hergun 1 tane taze ceviz 1 porsiyon balikla nerdeyse es deger.aburcubura merakliysa sebzeli pizza yapip uzerine kasar rendelebilirsiniz.gibi gibi ) Ara. :17:00 gibiYogurt(sade sevmiyosa meyveli onu da sevmiyosa dovulmus cevizli olabilir.kefir de cok faydali.yogurt sevmiyosa kefirinde tadindan hoslanmazsa meyveli kefirleri deneyebilirsiniz.) Aksam. :Saat 20:00 gibi aksam yemegi oglen ne yediyse aynisi. Yatama saati:22:00 1 bardak sut(Gec gelebilir ama sabah 7 bucuga kadar 9 bucuk saat uyudugunu dusunurseniz bence gayet makul.benim esim eve 8 de geliyo nerdeyse. oglumuzla beraber vakit gecirebilmemiz icinde bu 2 saate ihtiyacimiz var.o yuzden bize en uygun saat bu) bu duzenin geri kalaninda ne var diye sorarsaniz.oyun park bahce gezme tozma kitap okuma teposme bogusma akliniza ne gelirse:-)ularim size az da olsa fikir verebilmisimdir.kolayliklar dilerim...


iflah_olmaz

Bir de yazamadan gecemicem ben oglumu 1.5 yasina kadar emzirdim.emziremeseydim devam sutu verirdim tabiki.ama o kadar.asla muhallebi princ unlu mamalarvermedim.bunlar besin degeri dusuk sadece tok tutan besinler.ek gidaya baslangicta asla BLENDIR kullanmadim.hep catalla ezdim besinleri.haftalar icinde purtuklu miktarini arttirdim.pure yapmamaya calistim.etraf batar demedim eline verdim yemekleri ayyyy catal gozune girer demedim mesela.o kadar cok anne var ki elini kafasina surdu diye fenaliklar geciren.nooolur kimse yapmasin bunu kendine.rahatlaesaniz bebeginiz de rahat olur diyorum.


ssebnemm

Iflah-olmaz BLENDIR iman banaysa ben de aynı şekilde ek gidaya geçerken hiç blendir kullanmadim hatta çocuğum gayet güzel bütün yemekleri puturune bakmadan yer durumda. Sadece sebzeyle sikintimiz oldugundan corbasini yaparken kullanıyorum ki normalde de çorbalarin hemen hemen hepsinde blendir kullanilir.



iflah_olmaz

İma etmek degil tavsiye .ozellikle dikkat ceksin cunku cok kullanan var diye buyuk harfke yazdim..sizi de tebrik ederim ne guzel kullanmiyorsaniz.


Handan_Anne

sevgili anneler cevaplar için çok teşekkür ederim kurufasulye barbunya yeşil mercimek nasıl veriyorsunuz ezerek mi? benim kızım tek tek yiyor onları yerse 2-3 tane bu yeterli olmaz di mi :(
hiç zorlamıyorum yesin diye etrafı kirletir kendini kirletir diye de hiç dert etmiyorum her yemekten sonra el yüzz yıkanır ya da banyo yapılır üst baş değişir o konuda sıkıntımız yok eline kaşık veriyorum tabağı öüne koyuyorum bir kaşık da ben alıyorum sıkıntı şu ki yemiyor oyun oynuyor oynarken yediği bir iki lokma... omlet yaptım geçen sabah didikledi didikledi yediği yine bir iki lokma ne yapıcam bilemiyorum mama istiyor biz ek gıdaya geç başladık ondan mı dersinizz :((



Cevaplamak için Üye ol