Geçer mi? :(

BirKurt soruyor: 6

Merhabalar güzel insanalar ,Bebeğim 36 günlük o dünyaya alışmaya çalışıyor bende anneliğe ama çok zorlanıyorum :(Ağladığında deli gibi telaşlanıyorum nesi olduğunu anlamıyorum. , ve neden ağladığını anlayamamak  o  kadar tedirgin ediyor ki beni bunu  için de  yine kendimi suçluyorum nası anneyim diye :(Uykusuzluk zaten tuzu biberi.Hiç bir işimi yapamıyorum , sanki hayat hep böyle gidecekmiş gibi asla dışarı çıkamıyıcam arkadaşlarımla görüşemeyeceğim eşimle eskisi gibi olamıyıcaz:( vb vb vb ...

Tecrübeli tatlı anneler bana bi akıl verin normal mi bu korkularım :(Geçecek mi :(


Bu soruyu cevapla


6 Cevap


ayazlali

Ay ay ay çok iyi anlıyorum sizi. Önce tebrik ederim yeni bebeğinizi, sağlıkla mutlulukla büyütün. Geçecek, hepsi geçiyor. İşleri boşverin. Yardım edecek kimse yoksa bırakın evi bok götürsün, dışarıdan yemek ısmarlayim, siz bir tek bebeğe ve kendinize odaklanin. Ben de aynen sizin gibi bütün hayatım böyle mi geçecek diye ağlardım. Yeni doğan zamanları hep en zor gelmiştir bana, ama geçiyor. Neye ağladığını anlamak, bilmiyorum, ben anlıyor muydum ki, önce memeyi verirdim, sonra altına bakardım. Tabi bir de uykusunu uyuduğundan emin olmak lazım. Başka da derdi olmaz minik bebeklerin, altı kuru, uykusunu uyumuş, karnı tok olsun. Taşıyıcınız varsa baglayın üstünüze gezdirin dışarılarda, size de iyi gelir. 


beyaslale

Tabi ki geçecek hic merak etmeyin...çocuğunuz buyuyecek..hatta bebekligini ozleyeceksiniz bazen:)


Desario

İnanır mısınız ben hiç özlemiyorum o günleri :) hatta yeniden yenidoğanla uğraşmak gözümde büyüyor şimdiden. Bildiğim bir ihtiyacı yoksa her ağladığında emzirirdim ben, biraz da kendi rahatım için. Zaten ufacık mideyle sık acıkmasının da, sancının da, yalnızlığın da çaresi emmek onun için. Hayatınız eskisi gibi olmayacak ama böyle de kalmayacak, bebeği hayatınıza katmayı öğreneceksiniz. Eşinizle de eskisi gibi olmayacak (kişisel tecrübeme göre). Bazı yönlerden daha da iyi olacaksınız, ama daha önce göz yumabildiğiniz bazı sorunlar artık kavga sebebi olacak. Hatta benim eşimin alttan almasına kızdığım bile oluyor, önemli bir konuyu tartışmadan geçiştiriyorsun diye :) hayat alıştığınız gibi gitmeyecek ama her şeyi baştan keşfetmenin de ayrı bir tadı olacak, ben bunu çok sevdim mesela. Korkularınız, kaygılarınız normal ama muhtemelen abartılı. Ben çevremde benim yarı yaşımda anne olup bi şekilde üstesinden gelen küçücük kızları düşününce kızıp cesaretlendirmiştim kendimi. İşi gücü bence de boşverin, bir saatlik uyku arasında ev işi yapmak mı mutlu olmak mı ikileminde kalırsınız, canınızın istediğini yapın o bir saatte. Hayırlı uğurlu olsun, kolay gelsin :) 


emineaslihan

Geçecek ve bu günlerini özleyeceksin desem. :) benim kızım prematüre doğdu ve 8 ay gaz sancısı çektik gece gündüz çıldıracağımı hissederdim ama geçiyor ya zaman akıp gidiyor sonra resimlere bakıp ne güzel zamanlarmış diyorsun :) bu arada bebeğinizi güle güle büyütün. 


babu

ah ne zor gunler. her gun 1 ay gibi geliyordu o zaman. 5 dk gec beslesem acliktan olecek saniyordum. bebeklerin o kadar da dayaniksiz olmadigini cok sonra anladim maalesef :) 

neden agladigini ben de hic anlayamazdim. bir de oyle kitaplardaki gibi bir emme duzenimiz de olamamisti ve hep baska baska emme sorunlari yasadik. su an acliktan mi agliyor, yoksa asiri beslendi de ondan mi agliyor anlamiyorum diyordum. o kadar anlamiyordum yani :) sayisini unuttum ama gunde 6 miydi acaba, yeteri kadar islak bez degistiriyorsaniz, yeterinc kucaginizda tutuyor, seviyor sariliyorsaniz zaten geregini yapiyorsunuzdur. o yasta bebegin istegi ihtiyaci bu. ve elbette aglayacak, o da ne yapacagini bilmiyor. dile gelse de niye agladigini bilmiyor olabilir :)

tok mu ac mi bilmiyorum diyordum. cok beslersem de gazi artiyor diye endiseliydim cunku. herkes annelik icgudunu dinle, ona gore karar ver diyordu. o annelik icgudusu de ben de ancak bu yil falan olustu herhalde (oglum 9 yasinda) yani o lohusa haliyle saglikli icgudu gelistirip cocuga ne yapacagina karar verip huzur bulan kadinlara hep hayran oldum ama ilk cocugunda oyle olabilen bir kadinla da tanismadim. belki sadece kurgusal bir karakter onlar. 

sonucta evet gececek. her seyin yolunda oldugunu kendinize sik sik hatirlatin. alabildiginiz herkesten destek alin. bebeginize bol bol sarilin, sakin olmaya calisin. baska sorulariniz olursa da gelin nurturia'da sorun. cok dogru bir yere gelmissiniz. ben ilk yil nurturia'yi bilmiyordum diye hala uzulurum. 





arelsmommy

En kisa surede geçsin istiyorsanız tracy hogg okuyun inanin şifre çözücü gibi kitapları. Ben 4. Aya doğru keşfettim ilk 3 ayim kabustu:( hep hayiflanirim keşke hamilelikte biri deseydi de okusaydim diye. 



Cevaplamak için Üye ol