Beraber çözelim lütfen!!!

atakuzu soruyor: 10

hanımlar,beraber çözelim dedim çünkü artık doktorların kendi alanlarına göre hastalık yaklaşımları ve tedavilerinin olduğunu bu bağlamda hareket ettiklerini kanıksadım.

oğlum 2,5 yaşından bu yana 4-5 kez bronşiolit oldu. ama bazıları viral bazıları üşütme.mesela bu seferki çok sıcaktan terle,soğu ve sonuç geniz akıtısı.aynı durum bende de var .bugün alerji doktorumuza gittik işte test yapalım, buyrun fıfıfıslar hep aynı.

ankarada sevgili ipek hanım oğlumu doğru düzgün muayene etmeden bu çocuk astım hepiniz astımsınız, tüm öksürükler astımdır gibi bir yaklaşımla teşhis koydu. sonra bu teşhis yanlış çıktı. tedavisi bizi resmen duman etti.

çok karışık oldu ama bu işte bi yanlış var durum aslında bizlerin küçükken soğuk su içip üşütmesinden ve öksürmesinden farksız.ama alerjici alerji, KBB geniz eti, çocukçu viral diyo.

toparlarsam, neden oğlumda sık sık geniz akıntısı oluşup 3 gün ateş ardından öksürük ortaya çıkıyor. yani bu geniz akıntısının kökeninde ne var?alerji testi yaptırayım mı?

yani çözelim artık şu sorunu ne olur şu anda da gıcık tutar gibi öksürüyor.ateş yok, genel durum gayet çılgın ne bu yani?

Bu soruyu cevapla


14 Cevap


doublebassist

şu an muhtemelen alerji testi yaptırsanız bile sağlıklı sonuç alamayacaksınız. aynı durumları yaşıyoruz.kızım aynı yaşta ve tarif ettiklerinizle uğraştık bütün kış. bize alerjik astım teşhisi kondu. eşimde çocukluğu boyunca aynı şeyleri yaşamış.genetik yatkınlık var yani.eşimin durumunda hastalığı zamanla azalmış ve ergenlikten sonra çok şiddetli hastalanmadıkça herhangi bir ilaç kullanmıyor. biz bursadayız.ve  uzm. dr. gürkan kılıç'tan çok memnun kaldık.tedavisi sayesinde bronşiolit olmadan daha hafif atlatıyoruz artık. belki onunla görüşseniz size tavsiye edebileceği bir tanıdığı olabilir?

Gürkan bey pediatrist ve çift yandalı var .çocuk göğüs hastalıkları ve çocuk alerjisi. 

ankaradaki ipek hanım belki de sık bronşiolit öyküsü ve geniz akıntısı, öksürük ilişkisinden yola çıkarak tecrübelerine dayanarak astım demiştir.
nitekim dediğim gibi birebir aynı hastalık tablosu ile bize en sonunda bu teşhis kondu ve doğru tedavi ile kızım artık çok rahatladı hastalık bakımından.

hastalık tarifiniz yaşadıklarımıza çok yakın geldiği için bu postu attım. bizde 7-8 ay teşhis konulana kadar çok sıkıntı çektik çünkü.tabi ki ben doktor değilim. sadece uygun doktoru bulabilmeniz ümidiyle fikir veriyorum. 



atakuzu

valla önce ben de inandım kabul ettim ama o aleti ve plumicortu kullandıkça ataberk daha kötü oldu. sonra buradaki hoca nemli bir ortamda nemlendirici maskeyle daha kötü yapmışınız çocuğu dedi. artı o ilacın yan etkileri de cabası oldu.çok karışığım.ben de geçen ekimden beri savaşıyorum doğrusunu bulamadım.teşekkürler.


ozgu_naz

Benim kızım alerjik bronşit. Kimi zaman çok ağır geçiyor kimi zaman geniz akıntısı ve öksürükle ilaçsız atlıyor.BUnların hepsinin kökeni alerjik bünyeli olması. Bunu kabul edip ona göre karşılıyorum hastalığı. Yani sizin de zaman zaman hafif zaman zaman ağır geçirmeniz çok normal. Alerjik bünyeyi kabul edip biraz daha sıkı önlemler almak lazım. Diğer çocuklara göre daha sık hastalanıyorlar ve daha zor atlatıyorlar. 7,8 yaşında biter dedi doktorumuz.Umarım öyle olur


doublebassist

pulmicortu buhar makinası ile değil aero chamber ile kullanıyoruz.saatlerce buhar solumadan tedaviyi 2 fıs ile hallediyor.


tabi ben sadece böyle bir ürünün olduğunu da söylemek için yazıyorum.yine tekrarlayayım bu bir tıbbi tavsiye falan değil.ben bu işin uzmanı değilim.ama doktorunuza mutlaka sorun.
biz bir yan etki görmedik kullandığımız inhalerlerin herhangi bir çeşidinde.her bünye farklı .doktorunuzla tekrar görüşün dilerseniz.


hamdusena

ben şunu sorayım klimayı çok açıyor musun klimanın bu durumu artırdığını biliyorum 



atakuzu

Valla klimayı acmayinca terliyor daha çok oluyor.aero chaamber kullanıyoum ben de daha iyi gibi cidden.flixotide ve ventolin veriyorum oksurukte.başka aldiginiz önlemler varsa yazarsınız sevinirim.sağlıkla kalın.


iflah_olmaz

ben size bi isim vericem ankara-güven hastanesi DR.HANDE ALP.

biz konyada yaşıyoruz pğlum her grip olduğunda bronşiolit oluyordu.konyada 2-3 dr.gezdik bu çocuk astım diyip çıktılar.sürekli astım ilaçları yazıyorlardı(ventolin pulmicort gibi)
en sonunda uzunca bir araştırmadan sonra hande hanımı bulduk.yarım saate kadar öykümüzü dinledi,yorum yaptı.ve asla bu çocuk astım değil dedİ.
tavsiyelerde ve ilaç yönlendirmesinde bulundu.biz çok mennun kaldık.
mutlaka kendisiyle bir tanışın derim.


gnsktl

Kadir Tuğcu ya sorabilirsiniz.Benim bebeğime de bronşiolit teşhisi konmuştu ve uzun süre ventolin ile hava verilecekti.Sadece bir kere verildi ve çok daha kötü oldu.Kadir Tuğcu ya forumdan ayrıntılı yazıp sordum ve yönlendirmesiyle ilaçsız atlattık ,zaten sadece gripmiş.Ama siz kendisinden doktor tavsiyesi alsanız çok daha iyi.Bir kaç doktor adı vermişti bazı sorularda.




kpinar7

Benim oğlumda atopik dermatit ve alerjik bronşiolit. Özellikle kışın her türlü hastalık sonrası öksürük yaşıyoruz. İster üşütme olsun ister viral olsun fark etmiyor. Biz ankara da ömer kalaycıya gidiyoruz, uyguladığı tedavi ile kısa sürede sonuca ulaşıyoruz. Makina ile ilaç vermek yerine bizde aerochamber kullanıyoruz cidden çok pratik ve hızlı. Düzenli kullanımdada etkisini hemen görüyoruz. Artık doktora gitmeden kendim başlıyorum ilaca, ömer bey de telefonda konuşarak takip ediyor, geçmemesi durumunda görmek istiyor.



Cevaplamak için Üye ol