Kreş? 2 adet bebek :)

derya275 soruyor: 5

öncelikle herkese hayırlı güzel günler arkadaşlar aslında sorumu çok erken sordum farkındayım  ama içim içimi yiyor lütfen içimi rahatlatacak birşeyler söyleyin ben sağlık sektöründe çalışıyorum taki 2 bucuk yıl öncesine kadar ilk kızımın doğumu sonrası 3 ay ücretsiz izin sonrası işe başladım 1 ay çalışıp bakıcı sorunsalı yüzünden işime ara verdim neyse 2.bebekte dünyaya geldi yaklaşık 24 aydır iş hayatından uzaktayım....

1 ay sonra Allah kısmet ederse işe başlayacağım yannız nasıl olucak nasıl yapıcam bilmiyorum iş yerinin kreşi var yani benim seçeneğim kreş konusunda yok mecburen oraya vereceğim şartlar ne olursa olsun ama işte canımı sıkanda bu alışma süresi nasıl oluyor alışma sürecinde ben yanlarındamı olucam aynı sınıftamı olucaklar yaş aralığından dolayı olmazlar gibi ooofffff iki küçük bebek daha araştırdığım kadarı ile kreşlerin ikindi kahvaltıları gün gibi oluyormus (kek,sarellei ekmek meyve suyu) ben ki her sabah onlara özel kahvaltı hazırlarken böyle şeyleri düşünmek çok sinir bozucu inşallah böyle bişe olmaz   büyük kızım tamam susadığı zaman su diyor istiyor yemeğini yiyor ama küçük çok küçük ay nolur bişe deyin ya içim içimi kemirir oldu 

Bu soruyu cevapla


5 Cevap


beatrix

Öncelikle herkes aynı süreçten geçiyor. Dünyada bu şartlarda yaşayan ne ilk ne son insansın. Böyle düşün. İçin içini kemiriyorsa çocuklarını düşündüğün için. Annelik bize sürekli önden düşünüp plan yapmayı dayatıyor resmen. Mesela benim oğlum yemek seçen zar zor yiyen bir bebek. Öğlen dışarı çıkacaksam ve proğramım akşama sarkacak olursa diye evden çıkmadan yanıma öğle yemeği meyve yoğurt akşam yemeği bile almam gerekebiliyor. Sabah 11 gibi evden çıkabilmek için öğünlerini düşünüp pişirip ayarlamalı yanıma almalıyım

bazı işlerde böyle mecburuz önden herşeyi her ihtimali düşünmeye planlamaya

sen işe başlasan ve kreşi denesen olamazsa yapamazsa çocuklar ona göre yeni bir plan yapma olanaĞın var mı

yaşadığın stresli sıkıntılı süreci her iki çocuğumda da yaşadım. İşe başlayınca o hafta hasta olmalar yemek yememeler uyumamalar falan düzenli olan çocuğum bile kendini bozdu ve ben çok çok yıprandım. 

Yerinde olsam maddi olarak yükü kaldırabileceksen bir bakıcı bul küçük evde bakılsın büyük yarım gün kreşe gitsin. Büyük anne büyük baba teyze etrafta güvenilir kim varsa bakıcı ve ufaklığa  arada görünsün

işe başlamak seni mutlu edecekse önce çocukların mutluluğu için önce senin mutluluğun. Hastalık zamanlarına vicdanına arkandan ağlamalara hep bu günler geride kalacak diye bak. Krizlere hazırlıklı olmalı ve iyi yönetmelisin. Allah yardımcın olsun


derya275

allah hepimizin yardımcısı olsun anne olmak gerçekten çok çok zormuş özelliklede 1den fazla çocuğa yetebilmek maalesefki çevremde abraba namına bişey yok hani öyle çoçuğuma bırakabileceğim bakıcı olanakları zaten tavan yapmış durumda ki şu an bunu karşılayacak pozisyonda değiliz maddi olarak çok zor süreçlerden geçtik ve artık çalışma hayatına başlamam gerekiyor 

işte benim korkularımda birazda bu yüzden ben işe başladığımda çocuklarımdan biri hasta olursa yada alıştırma sürecinde beni neler bekliyor hiç bilmiyorum sanırım birazda ben çocuklarım konusunda takıntılıyım birazda akışına bırakmam lazım tş ederim cevap için sağlıcakla kalın....


akasya2213

Kolaylıklar dileyerek başlamak isterim. Umarım beklediğinizden daha kolay şekilde atlatırsınız bu radikal değişikliği. iki çocuk hakkında tecrübem yok fakat ben oğluma 27 ay boyunca kendim baktım. sonra işe döndüm 1 yıl da ananemiz idare etti ve 3.5 yaşında kreşe başlattım. Kreşle ilgili söyleyebileceğim hiç bir olumsuzluk yok (elbette doğru yeri bulur iseniz). Bizi pozitif anlamda disipline etti kreş. yatış saatimiz kalkış saatimiz gün içinde neler yediğimiz neleri takviye etmemiz gerektiği vs.. vs..

Fakat bir gerçek var ki ilk iki yıl çok sık hasta oluyor çocuklar. bizim bu yıl ikinci yılımız ve hala çok sık hasta olduk. bu anlamda keşke bir süre daha ya siz idare etseniz ya da bakıcı alternatifini düşünseniz. 

Sadece tecrübemi paylaşmak istedim. Zor, sancılı bir süreç ama bir şekilde atlatılıyor,en önemlisi minikler sağlıklı olsun:)

Tekrar çok kolaylıklar dilerim.


happy06

İyi günler yaşamış olduğunuz kaygı inanın çok normal ben batıkent te bir kreş kurucusuyum 2 yaştan itibaren ruhsatı olan 7 yıllık bir kuruluş öncelikle gezeceğiniz yerlerde istediğiniz zaman gelip gitmenizin ve yemek numunelerini görmenizin sıkıntı olup olmayacağını sorun şeffaf ve düzgün tüm kurumlar buna müsade eder çocukların yaşı küçük ise ara öğün almaları gerekir bu konudaki esnekliklerini sorun hepsinden önemlisi ruhsatlatının kaç yaşa uygun olduğunu sorun zaten karşınızdaki kişinin samimiyeti sizi az çok bilgilendirir.yaşı küçük çocuklar için en önemli ayrıntı önce bakımdır.gerekli program yaş gruplarına göre uygulandığı sürece zaten öğrenme süreci rutininde devam edecektir. Sınıfa girmenizin gerekli olup olmadığına çocuğunuzun durumuna göre karar verilir. Biz gerekli durumlarda ebebeynleri misafir olarak alıyoruz ve ilk günler watsup tan sürekli fotoğraf gönderiyoruz.her kurumun farklı yöntemleri olabilir bu konuda bizim için önemli olan çocuğumuzun ruh sağlığı olduğu için onun yıpranmaması adına gereken ne ise yaparız.Çocuklarınız için en hayırlı seçimi yapmanızı  dilerim. Saygılarımla.


derya275

Cevaplaniz icin cok tsk ed3rim saglikli gunler dilerim...



Cevaplamak için Üye ol