5 yaş çocuğunun anaokulu ev ödevleri...

sappho soruyor: 10

Selam arkadaşlar,


Oğlum 5 yaşını yeni doldurdu. Yarım gün anaokuluna gidiyor,geçen sene de yarım gün gitmişti.Bizim anaokulundan beklentimiz, o 4 saat içinde bir uzman gözetiminde arkadaşlarıyla güzel eğlenceli vakit geçirmesi ve eve mutlu dönmesiyken, diğer velilerin çoğunun ilk toplantıda duyduğum beklentileri çok farklıydı. Öğretmen, bu sene işleyecekleri konuları kapsayan dergileri tanıttığında tepkiler verildi:" çok basit bu dergiler, başka yayın yok mu?, ne yani bu sene sadece 1'den 10'a kadar yazmasını mı öğrenecekler?,benim kızım(oğlum),100'e kadar sayıyor, benimki adını soyadını yazıyor, bizimki teyzelerinin adını bile yazıyor,okuyor...vs." EEE sizinkilere ayrı bir sınıf açılsın,polinomları,fonksiyonları işlesinler." diyecektim ki tam neyse ilk günden antipatik olmayayım dedim. Babası ve ben bilinçli olarak oğlumuza harf, sayı vs. öğretmedik.
Şimdi öğretmen eve ödev veriyor. 1 sayfa "1"yazma,çizgilerin üstünden geçme,boyama falan...
Ödevin benim için tek önemli tarafı var, o da sorumluluk,görev bilinci, özdenetim...vs. yi kazandırmak. Yoksa akademik başarısı için endişe duymuyorum şimdiden. ama yapmıyor,yapamıyor. Hepimizin görevleri,sorumlulukları var diyorum,tanıdığı herkesin görevlerinden bahsediyorum. "Bizim seni uyarmamamız gerekiyor. bizim işe gidip para kazanmamız için kimse bizi uyarmıyor ya da size yemek yapmamı hatırlatıyor musunuz bana?,herkes kendi görevini bilmeli...." falan diyorum. Tehdit etmiyorum asla. ödevini yaparsan ya da yapmazsan diye. Biz tüm bunları önemsemediğini düşünürken, dün babasının odasına girmesini engelleyip, yarım kalan ödevini saklamış,çok üzüldük. Dün 2 sayfalık ödevin 1 sayfasını yaptı, götürdü,teslim etmemiş ve yeni ödevi çantasına koymamış.yalan söylemeyi de bilmiyor. neden yeni ödevini getirmedin diye sorduğumda: bilmiyorum,hatırlamıyorum...diyor.

Yaaa çok uzattım biliyorum ama, eşim  zorlamayalım yapmasın diyor, ben zorlamayalım ama yapsın diyorum. Diğer velilerle konuştum, tabii ki eve gelir gelmez ödevlerini yapmak istiyorlarmış.
öğretmen de sizin oğlunuz diğerlerine göre daha küçük,pek üstüne gitmiyorum diyor.ama ödev veriyor ve oğlum arkadaşlarının ödevlerini teslim ettiğini görüyor. niye bana bu ayrıcalık diye düşünmez mi? bilemedik işte. sizde de var mı böyle sıkıntılar? varsa ne yaptınız nasıl yol izlediniz, bir danışmak istedim... çok teşekkürler şimdiden yanıtlarınız için.

Bu soruyu cevapla


22 Cevap


arzu__arda

Benim oğlum 4 yaşında ingilizceden arkadaşlarından geri kalıyormuş çok üzüldüm özel hoca mi tutsak napsak.ben sadece sosyallessin istedim ama bir adım ilerleme yok.evde odev sadece odev bilinci olsun diye çok kısa tutuyoruz.babamız ilkokul ogretmeni böyle düşünüyor


ayberke

Merhabalar,

Şahsi fikrim boş verin sıkmayın çocuğu gitsin.5,5 yaşında 1 sınıfa başlayan çocukları düşününce 1,10 kadar sayıları yazması kabul edilebilir ama bence doğru değil.Benim oğluma anasıfında düz yazı olarak harfleri gösterdiler 1 sınıfta el yazısı doğal olarak çocuk dediki biz madem elyazısı yazacaktık niye düz yazı gördük vs.(Şimdi anladık ki inglizce için düzyazı gerekli)
1. sınıf çocuğuna bile günde 10 dakkadan fazla ödev verilmememesi gerektiği varsayımından hareketle (ben demiyorum uzmanlar diyor) yanlış.
Ama eğitim dediğimiz şey şua anda çok kötü bir durumda .Ağır bir eğitim var.Bu ağır eğitimi devlette çok ödev vererek, yazdırarak, özelde ise akşama kadar olan ders saatleri ile telafi etmeye çalışıyorlar.
Ne oluyor çocuk çoçukluğunu yaşayamıyor ders ders ders.
Netice olarak şahsi kaaatim önemsemeyin yapmasın bu yaş grubuna ödev verilmemesi lazım.


isolde

benim kızım daha çok küçük olduğu için tecrübelerimden yola çıkamayacağım : ) ama Thomas Gordon'un "çocukta iç disiplin mi dış disiplin mi " kitabını edinmenizi tavsiye ederim.


nisa06

Yapılan çalışmalara sadece ödev gözüyle bakmayın . Sorumluluk kazanmasının yanında küçük kas gelişimini destekleyen çalışmalar da olacaktır.bunların faydasını çocuğunuz zorunlu eğitime başladığında göreceksiniz.


bluelysian

5 yasindaki cocuktan bahsederken kullandiginiz "odev bilinci" kazanmak gibi 4 yasinda arkadaslarindan geri kaldigi icin uzulmek gibi....kucuk kas gelisimini desteklemek gibi farkli farkli insanlar degerli goruslerini bildirmisler... Oncelikle okula baslamadan once cocuklara akademik calisma yaptirilmamalidir. Her cagin her yasin yasanmasi gereken tecrubeleri ve gelisimsel ozellikleri vardir. Zamanindan once cocuga bir seyleri yukleyerek cocugun sahip oldugu zihinsel kapasiteyi gelistirmis olmuyorsunuz sadece icinde bulundugu kapasiteyi zorlmis sikistirmis ve cocugu yuklemis oluyorsunuz. 7 yasinda okuma uazmayi ogrendiginde o gune kadar sokakta sabahtan aksama kadar oyun oynamis bir cocukla beraber ayni sinifta ayni siralarda oturdugunda ayni mufredatla aegitim gorecek ve okudugunda ikisi de okumus olacak. Fark birinin doya doya cocuklugunu yasamis olmasi digerinin ise erken hasta belinin odev bilinci el kaslari gelistirici vs zorlamalarla egitim ogretim hayatindan erkenden sogutmak icin gerekli calismalarin baslatilmis olmasi olacak.. Gercekten seven dogal buyumus ve ilgileri dogal gelismis bir cocuk degil mekanik icine sikistira sikistira bir seyler doldurulmus ezberci itaat eden cici yaratici degil ama birin ustunden cizgi cizmeyi ogrenmis bir cocuk olacak ... Okullar halihazirda bu tur cocuklarla dolu su an... 4 yasinda bir cocuktan bahsediyoruz ingilizcesi arkadaslarindan geri.. Cocuk arkadaslarindan geri olduguna dair farkindalik kazanmayi ogrenecek her halukarda degil mi onlardan daha az oldugunu eksiklerini .. Odevini yapmadigini.. Yetersizliklerini.. Oyundan baska bir sey dusunmemesi gereken cocuga odev bilinci kazandirmaya calisiyorsunuz. BUYUK HATA! En dehset verici olan sey ise ailelerin cehaleti.. Insan yavrusuna boyle bir seyi yapamaz diye dusunuyorsunuz ama aileler bunu kendi cocuklarina iyilik yaptiklarini sanarak yapiyorlar.. Ve isin igrenc tarafi bu anaokullari ozel okullar vs bubtur calismalari yaptiriyorlar yoksa sadece cocuklara oyun oynatiræarsa aileler onlara niye para versin demi alt tarafi oyun oynatsalar... Kendilerinin ne kadar cok calistiklarini ve aldiklari paralari hakettiklerini size gostermek adina bu sacma sapan seyleri cocuklara yaptirip o odevleri utanmadan veriyorlar yoksa onlar da pedagoji egitimi almis insanlar pekala bunun pedagojik sakincalarini biliyorlar ....... Bu gun turkiye Pisa da diplerde yerlerde surunuyor acinacak halde link veriyorum acin bakin https://ourtimes.wordpress.com/2008/04/10/oecd-education-rankings/ Turkiye dipte yukarida ikinci sirada finlandiyada cocuklar 10-12 yasina kadar nerdeyse hic odev almazlar ilk 9 yasina kadar ise hic odev almazlar eve.. Tamamen cocuklarin dogal ilgilerini yaraticiklarini cozum becerilerini destekleyen calismalar yapilir ve cocuklar beraber calisirlar ... Aileler bilinclenmezse anaokullari boyle sacmasapan seyleri satmaya devam ederler arz talep meselesi.. Su yukariya yorum yazan ve bu siteye yorum yapan aileler uc asagi bes yukari egitim gormus internete giren elinin altinda bilgisayar olan insanlar ve yazip cizdikleri seyler bunlar... Cocuklariniza bunun yapilmasina izin vermeyin lutfen.. Okuyun bilinclenin ve diger aileleri de bilinclendirin .. Yoksa ulke olarak dibe yuvarlandik zaten belki biraz basimizi kaldirabiliriz



atakuzu

Şu an mini mini birlerimle okuldaki ugrasinin dışında evde bile onları dusundugumu belirtmek isterim.benim oglum da 2011 Mayıs doğumlu ve anasınıfı grubuna gidiyor. Evet odev yapmayı bu yas da ve bazen ileride de sevmiyorlar ama anne baba ödeve bu şekilde bakarken çok da mümkün değil zaten.tekrar edilmeden pekistirilmeden olmuyor maalesef.özellikle bu yaşta beceri geliştiriyoruz.çok basitçe kek bile çok yaptıkça güzel yapılmaz mi? El alışık çünkü.inanin sokakta oynayıp 5i ters yapan ogrencimle ilgilenilmis şak şak nesnelerin karşısına rakam oturtan çocuk aynı değil. Benim için aynı ama yapamadıkça gelişen başarısızlık her seferinde güveninin kırılması bence çok üzücü. Haftasonu zevkle evdeki yazı panomuza rakamları yazdım yanına nesne yapistirdim. Oğlumla Güle güle olaya puflaya yaptık göbekli 5lerimizi.tabii bakış açısı.bu arada ben de Üniversite hayatım boyunca bahsedilen ideal anlayışla yoguruldum.dogru olabilir ama bizim siniflarimiza sinavlarimizla bu sistemle gerçek değil.


sappho

Bluelysian, tam da beklediğim yanıt, yorum buydu. Cok tesekkurler. Odev bilinci değil, görev bilinci demiştim. Sanıyorum yanlış okudunuz. Bilinçli olarak, sayı -harf ogretmedik diye belirttim .Tamamıyla size katılıyorum. Ben sizin gibi, 5-6 veli bulsam, bastiririm bu ödevlerin kalkması konusunda ama yok yok işte. Hırs mı diyeyim, cehalet mi anlayamadım ben bu ebeveynleri. Daha bunda ne var.Gecen sene daha 4 yaşındaki çocukları yaristiriyorlardi. " ya yazık çocuklara, yüklemeyin böyle şeyler, öğretmeyin ,"dediğimde, "yoooo, biz öğretmiyoruz, kendisi öğreniyor." diyorlardı. O kadar zekiler yani:))) oğlumla sadece saklambac oynarken ihtiyac duymustuk sayi saymaya. 1, 3, 10 diyordu, saklanmaya fırsat bulamıyordum." Istersen sana 10'a kadar saymasini ogretebilirim" demiştim. Denedim, baktim sıkıldı" amaaaan bosver tamam sen bir kac kere 1, 3, 10 dersin " demiştim. Tek girisimim bu olmuştu. Beni oğlum, eglenmeyi, oyun oynamayı bilen mutlu bir çocuk cok şükür. Anaokulundan da tek beklentimin, eve mutlu gelmesi olmuştur. Ben okula gönderirken " iyi eğlenceler" diyorum, diğer veliler ise " iyi dersler". Anlatabilmisimdir umarım Anaokuluna bakis açımı. Ancak benim ve eşimin düşündükleri, şu yaşadığımız gerçeği degistirmiyor ne yazık ki. Ortada onaylamasak da yerine getirilmeyen bir görev var. Bu görev, kendisiyle eşit durumdaki tum arkadaşlarına veriliyor. Onlar, bu görevi yerine getiriyor. Oglum ise getirmiyor ya da eksik yapıyor. Sorumluluk alma konusunda eğitim vereceğim zaman -ki başladık

artik- bu durum karşımıza çıkacaktır ve bizi zorlayacaktir diye düşünüyorum. "Ben bana verilen görevi yerine getirmedim ve hic bir bedel de odemedim bunun için, ohh ne güzel" ya da " ben ayricalikliyim" ya da " ben arkadaşlarıma gore daha başarısızim"......vs. gibi psikolojik etkilerinin derdindeyim. Yemisim sayi saymasini, adini yazmasını, ,umrumda değil. Bu yaşlardaki sözde !! bu becerilerin, akademik hayata ölçü alınması da ayrıca komik. Zira ilkokulda 100 'e kadar sayan arkadaşlarımızı görüyoruz, bilim adamı olmadılar...

Bu arada diger yorum yapan arkadaslara da teşekkür ederim.seviyorum burayı...ama ben hala isin içinden cikabilmis değilim o ayrı.


bluelysian

Atakuzu bu bir bakis acisi degil kanitlanmis bilimsel gercek... Bunu yapan ulkelerin cocuklari egitimde problem cozme becerilerinde yaraticilikta akillarini kullanmada nal topluyor.. Lisye kadar yaris ati gibi 5 cizsin panoya birseyler yapistirsin dediginiz cocuklariniz kurslarda dershanelerde cocukluklarini gecliklerini donen dislislere meze ederken ustune para idediginiz cocuklariniz gercekte ezilip kaliyor .. Sizler icin insani duzeyde daha iyi olmalari degil etraflarindaki akranlarindan iyi olmalari daha onemli hayir ogretmenim 5 i ters yapan cocuk belkide  sak sak nesnelerin karsisina rakam oturtan cocuktan daha zeki daha yetenekli ve aslinda ruhsal olarak ic gucu daha yuksek daha dengeli ve mutlu bir cocuk... Ama sizlerin tek gordugu besi ters yapmasi ve bu nedenle de sizin gozunuzde bir degil.... Siz ve yavrunuz kendi bakis acinizin kurbanisiniz aslinda .. Ve o cocuk da zamanla bir seyleri becermediginin farkinda bir insan olarak yasamina devam edecek....



bluelysian

Sappo odev bilinci sizin metninize atifta bulunmuyordu ben asagiya yorum yazan herkesin yorumlarini okudum. Sizin diruma bakis aciniz cok daha saglikli. Icinde bulundugunuz sartlarda dogru yonlendirebilmek gercekten cok zor.. Eger pedagojik olarak daha prensip sahibi ve daha ahlakli bir egitim kurumuna gonderme sansiniz varsa yavrunuzu lutfen oraya gonderin .. Yok gordugum kadariyla herkes yanlis bir ata binmis gidiyor ve mantik bazlari bu hata uzerine kurulmus her adim dogrudan gittikce uzaklasiyor ve eger uymak zorundaysaniz ve alternatifiniz yoksa yapabileceginiz en guzel sey cocugunuzu bu durumla baristirmak olmali .. Mumkun oldugunca onunla konusmasi icin cesaretlendirin yetersilik duygularinin icinde yesermesine izin vermeyin .. Zamanla daha iyiya gidebilecegini herkesin ayni olmadigini bazi insanlarin resimde bazi insanlarin yazida bazilarinin ise oyun oynamada cok iyi olabileceklerini ancak yasamimiza devam ederken bir cok farkli sey yapmamiz gerektigi icin diger alanlarda da kendimizi gelistirmek icin calismalar yapabilecegimizi ........ Vs vs.. Bunlarin hic birisi sonucta zarari kesmeyecektir ancak cocugunuzu bunlara karsi biraz daha dayanikli hale getirebilir icsel destek ve gucunu arttirabilir.. Cocugunuzun ozguveni biraz da sizin ona verdiginiz guvenden edinilir icinde yeserir... Sistem kiyaslamaya calisacaktir ogretmenler de kiyaslarlar tum bunlara karsi cocugunuza korumak gercekten cok zor olabilir eger siz bu dalgaya kapilmazsaniz cocugunuz eninde sonunda sizin dalganizi yakalayacaktir.. Lutfen icinizdeki inancin ve niyetin zamanin ve sistemin carklari arasinda ezilip kendine cevirmesine izin vermeyin bu yeter.


maviboncukk

Okul oncesi cocuklara odev verilmesine siddetle karsiyim. Cocuk oyun oynamal, ogretmn derste ogretmeli, yapamadigini velidn bklememwli..



Cevaplamak için Üye ol