İyi ilkokul öğretmeni nasıl olmalıdır?

barba soruyor: 10

İlkokul için okul değil öğretmen seçin tavsiye ediliyor bütün sorularda. Fakat iyi öğretmeni nasıl anlayacağız, nasıl bulacağız? Hangi özellikleri olması/olmaması gerekiyor? 

Bu soruyu cevapla


13 Cevap


guta

Sorunuza cevap olmayacak ama yine de yazmak istedim :) öğretmen seçin diyorlar da öğretmen nasıl seçilir ben anlamıyorum. Özel okula verecekseniz, hiçbir özel okul öğretmen bilgisini vermiyor. Siz bir şekilde birkaçını öğrenseniz bile onun gelecek sene devam edeceği meçhul, etse bile sizin onun sınıfına düşeceğiniz meçhul. Çok bilinmeyen var. Öğretmen seçmek devlet okullarında biraz daha kolay olabilir. Özel okul düşünüyorsanız bence genel olarak Veli'lerin memnuniyetini öğrenmeye çalışın. Sadece sınıf öğretmeni değil çünkü çocuğun göreceği. 20 saat sınıf öğretmenini görüyorsa 20 saat İngilizce ve diğer branş derslerinin öğretmenlerini görüyor. Bu yüzden okulun genel tutumu, yönetimi, velilere yaklaşımı filan da çok önemli. Özel okulda öğretmenin garantisi yok maalesef.


nisa06

Biz öğretmenler de iyi veli arıyoruz ama bulamıyoruz maalesef.iyi öğretmen sizin beklentinize uyan öğretmendir.eğer beklentinizi karşılıyorsa sizin için iyi, bir başka velinin beklentisini karşılamıyorsa onun için kötüdür.öncelikle çocuğunuzu iyi tanımalı ve analiz etmelisiniz.çocuğunuz nasıl bir kişiliğe sahip? Düzen mi sever?disiplinden sıkılır mı?sorumluluk sahibi mi?yoksa rahat bi kişilik mi?bağımlı bir yapıya mı sahip?sosyal yönü ağır mı basıyor?arkadaş edinirken zorlanır mı?vs vs bu özelliklerini iyi tespit edip ona göre öğretmen seçebilirsiniz.öğretmenin dış görünüşünden ya da sosyal medya hesaplarından öğretmen seçilen günümüzde en iyi fikri ondan mezun olan öğrenciler verecektir bence. Hem anne hem 17 yullık bir öğretmen olarak naçizane fikrim bu.


ayberke

Vakti zamanında taksicilik yapan bir öğretmene bu soruyu sormuştum.(Karı koca öğretmenler miş)

İyi öğretmen az ödev veren, çocuklara sevecen yaklaşan,işini seven, çocuklar arasında ayrımcılık yapmayan,çocukları sevendir demişti.
Bana sorarsanız ,işini, çocuklarını seven aldığı eğitim ilede bilgisini çocuklara aktarabilen bunu yaparkende bireysel farklılıkları göz önünde bulunduran, bireysel farklılıkları minimize edebilen, çocukları tanıyabilen empatı kurabilen ve iletişimi iyi olan doğru zamanda yönlendirmelerini yapabilen, çocuklara inanan çocukları kategorize etmeyendir.
Misal anasınıfı öğretmenimiz çok iyiydi.Kaç tane anasıfı okuttuysa bir tane öğrenci bile hocasını sevmemezlik yapmamış 1 tane veli de öğretmen ile sıkıntı yaşamamıştır.Bizler de anasınıfındaki gibi başka  öğretmenlerde  var zannettik ama hala denk gelemedik.Diyeceğim o ki beklenti değil aslında olunca oluyor yani.


guta

Nisa06 ya katılıyorum. Bizim okulda 2 öğretmen var mesela, birisi çok sıkı, disiplinli, bizimki yumuşak, daha anaç. Oğlumun ikiz arkadaşı var, birisi bizim sınıfta, biri de sıkı öğretmenin sınıfında Annesi ile konuştum, öğretmenleri karşılaştırmasını istedim. Oğlunun çok hareketli, fazla odaklanamayan bir çocuk olduğunu, o yüzden sıkı öğretmenin ona çok iyi geldiğini, çok memnun olduğunu söyledi. Ama kızım daha uysaldır, sıkı öğretmende iyice ezilir gider, ona da bizim öğretmen çok iyi geldi dedi. Yani aynı ailede bile iyi kötü kavramı çocuktan çocuğa değişiyor. En önemlisi de aile beklentisi. Bir anne hiç ödev vermeyen öğretmeni çok iyi bulur, diğeri mutlaka ödev olmasını ister. Artık herkesin bakış açısı. Ama sevecen olması, empati kurabilmesi, çocuk ayırmaması tabi hepsinde olması gereken. Ama maalesef daha önce de yazdığım gibi seçmesi çok zor. Hepimizin şansı bol olsun.


barba

Çok sıkı disiplinli veya anaç ne demek mesela gözümün önünde canlandırmakta zorlanıyorum. Bizim zamanımızdaki okullardan öğretmenlerden her şey çok farklı bunu anlayabiliyorum. Çocuğa vuran öğretmen kalmadı herhalde artık mesela. Ama evde anne baba çocuk saatlerce ödev yapma diye bir şey yoktu yani ben hatırlamıyorum en azından. Yani demek ki gerçekten az ödev önemli sorulması dikkat edilmesi gereken bir konu olmalı bunu öğrenmem iyi oldu burada okuduklarımdan. Bunun gibi öğrencisini velisini bulsam neler sormalıyım bunları belirlemek istiyorum. Memnun musun diye genel sorunca çalışkan olan memnundum, tembel olan memnun değildim diyebilir. 


@nisa06 iyi veli nasıl olmalı peki?



guta

Benim sıkı olarak bahsettiğim daha kuralcı, daha disiplinli öğretmenler. Mesela güzel yazmadı mı bir daha yazdıran, sınıfta konuşmalarına kesinlikle izin vermeyen, her gün ödev veren, ödevleri yapmayanları uyaran, mutlaka yaptıran, işlemleri kendi öğrettiği şekilde yapılmasını isteyen, daha kuralcı yani. Anaç da toleranslı, ödev yapmadı mı tamam diyip hafif bir şekilde uyaran ama hiç üstüne gitmeyen, sınıfta konuşmalarını koşturmalarını çocuktur yapar gözüyle bakan ve fazla uyarmayan, güzel yazıp yazmadığına fazla bakmayan, nasılsa düzelir diye yaklaşan. Ama benim görüşüm illaki anaç olan iyi olacak diye bir şey yok. Disiplin her zaman gerekli, kararında tabi. Yoksa her şeye tolerans gösteren öğretmenlerin sınıfında uslu sessiz çocuklar sakinliği seven çocuklar eziliyor. Otoriteyi kurması çok önemli bence. Benim gözümde iyi öğretmen sevgisiyle otoritesini kurmuş öğretmendir.

Velilere çocuklara yaklaşımını sorabilirsiniz, ödev verip vermediğini, yapmadığından Nasıl bir tutum izlediğini, aileye geri bildirim yapıp yapmadığını sorabilirsiniz, enerjik olup olmadığını, çocuklarla sevgisini gösterip göstermediğini, çocuğunun öğretmenini sevip sevmediğini sorabilirsiniz. Benim şimdilik aklıma gelenler bunlar.


guta

Size bir örnek vereyim. Bu sene benim oğlum 1. sınıfta. Facebook da 1. sınıf anneleri diye bir grup var. Genelde devlet okullarında 1. sınıfta okuyan çocukların anneleri. Ben okuduklarıma şaşıyorum gerçekten. Birkaç ay önce bir anne öğretmenin sınıfta hala okuyamadıkları için sinirlenip cetvelle duvarlara vurup cetveli kırdığından bahsetmiş. Ve annenin olaya bakışı ama o da haklı, çocuklar çok yoruyor şeklinde. Böyle bir şeyi asla kabul etmezdim. Ya da her gün veliler öğretmenlerin dakikada kaç kelime okuduklarına dair sınıfta çocukları yarıştırdıklarından bahsediyor. Ve az okuyan çocukların isimleri tahtaya yazılıyor. Amaç onları teşvik etmekmiş. Adınızın tahtaya yazıldığını düşünsenize, çok mu okumak istersiniz yoksa sınıfta kaybolup gitmek mi? İşte iyi öğretmen bunları yapmayan öğretmendir. Çocukları birbirleriyle yarıştırmayan, yapamayanı rencide etmeyen, yapamadığında birkaç dakikasını ona ayırıp öğretebilen.


06

13 yıllık bir öğretmenim. 3 yıllık veliyim. Bu sorunuzun net bir cevabı yok . Tıpkı "iyi anne nasıl olur? " sorusunun net bir cevabı olmadığı gibi. Annelik üzerine okuduğumuz tüm teorik bilgileri uygulayabildik mi? Hayır. İşte öğretmen olunca da üniversitede öğrendiklerinizin çoğu işe yaramıyor. Sınıf yönetimi özellikle ilk kademede çoook zor. Çocuklarımızın öğretmeni iyi niyetli ise, onları seviyor ve çocuklarımızın gelişimleri için çok çalışıyorsa yöntemlerini eleştirmek yerine ona destek olalım. Mesleğe ilk başladığımdönemle karşılaştırdığımda sınıf içi veli müdahalesinin arttığını görüyorum. Bir doktorun hastası, bir avukatın müvekkili bu kadar işine karışıyor mu? Ama biz veliler -mümkün olsa- sınıftan çıkmayacağız. Özellikle özel okulda "öğretmeni de satın almış" gibi davranan eliler var. Kendi çocuğumda özel okulda ve öğretmenin kurduğu "whatsup" veli grubundan takip ediyorum. Öyle beklentiler var ki okuduklarıma inanamıyorum. Bu öğretmen bu kadarının altından nasıl kalkacak, nasıl bu işi severek yapacak diye düşünüyorum. Sorunuza cevap olmadı belki ama içimi dökmek istedim.  



ayberke

Sevgili  guta sorunumuzun çok derin kaynakları var malesef. Tek başına veli öğretmen sorunu değildir. Sistem sorunudur.O yüzden herkes kendi kulvarında yapabildiğinin bulabildiğinin en iyisini yapmaya çalışıyor.


guta

Ayberke bana cevabınızı anlayamadım kusuruma bakmayın. Daha açık yazabilir misiniz? Ben de sizin gibi en iyisini yapmaya çalışıyorum, ters bir şey söylediğimi zannetmiyorum :)



Cevaplamak için Üye ol