2018-2019 ilkokul araştırmaları hk.

verkhoyansk soruyor: 10

Herkese merhaba. 2018-2019 eğitim-öğretim dönemi için ilkokul araştırması yapıyorum. Daha önce burada çeşitli okullar hakkında yapılmış yorumları okudum. Yorumlar kişiden kişiye çok değişkenlik göstermekle beraber tarihi oldukça eski olan yorumlar var. Siz değerli üyelerin de özellikle karşılıklı görüşme yapılmış ve gezilmiş okullar hakkındaki yorumlarınızı bekliyorum. Başkalarından duyduğumuz bilgiler yerine bizzat tecrübe edinmiş üyelerden bilgi almak isterim.

Bu soruyu cevapla


709 Cevap


guta

Merhaba. Size özelden cevap yazdım. Benim oğlum Anabilim'de okuyor. Biz genel olarak memnunuz. En önemlisi oğlum çok seviyor, okula koşa koşa gidiyor. Yüzme havuzuna takılmayın, yüzme dersi dediğiniz senede 8 ders. Gerisi önemli :) En kötü sokmazsınız havuza ama bence o derece de kötü değil.  Siz bir de Çamlıca Bahçeşehir'in havuzunu deneyin, bizim için tam bir kabus oldu o havuz. Çocuklar çıkıyor, duşlar akmıyor, soyunma odaları pis. Belki şimdi düzelmiştir biraz,  2 sene önce böyleydi. 



 


guta

Kantin konusunu unutmuşum yazmayı, kantinde para geçmiyor. Kantin kartına para yüklemeleri lazım ve ilkokul öğrencilerine kart vermiyorlar. O yüzden içiniz rahat olsun, ilkokul öğrencileri kullanamıyor. 

Üyep programı var, bizim oğlan orada değil. Ben bir sorun olarak görmedim bunu. Oğlumdan da hiçbir yorum almadım bu konu hakkında. Öğretmenler, çocuklar ortada onlar farklı diye konuşmadığından herhalde, hiçbir sıkıntı olmadı. Etüt derslerinde o sınıflar da dahil karışıyorlar. Oğlum o sınıfa gidiyor, oradan da arkadaşları var. Biz büyükler fazla detaylı düşünüyoruz, çocuklar olayın farkında değiller, biz söylemezsek de bilmediklerinden sorun olmuyor. 


queen

Merhabalar, biz de Kozyatağı Atacan Koleji ve Maltepe Yönder arasında kaldık. Kalev'i de araştırmak istiyoruz. Kalev ve Atacan Koleji hakkında bilgisi olan var mıdır?

çok zor bir süreç


supperious

Merhaba Ayberke elbette şikayet sitelerinin hepsini araştırdık maltepe yonder ile ilgili bir şikayete rastlamadim acıbadem kolejine öğretmen arkadaşım var kaynaştırma öğrencilerinden çok sıkıntı yaşadıklarını anlatmıştıilaç kullanancocuklardan rapor isteniyor hatta kızımı ilkokul için bir sene ertelediğimi söylediğimde rapor mu aldınız die sormuslardi 5 tane rehberlik öğretmenleri var bu öğretmenler yazın 2 ay kadar üstün dokmen akademide eğitim görüyorlar her anne BABA çocuğu için en iyisini hisseder biz de bu sebeple bu okulu tercih ettik umarım sizler de guvenebileceginiz çocuğunuz için en iyi seçimi yaptık diyebileceğiniz bir okul bulursunuz sevgiler


verkhoyansk

merhaba guta,

Öncelikle vakit ayırarak yazmış olduğun değerli yorum ve değerlendirmelerin için teşekkür ederim.

Kantin konusu benim dikkat ettiğim noktalardan bir tanesi. Her okulda kantin var ve ilkokul kullanamıyor. Amaç fast food tarzından uzak tutabilmek. İnternet sitesinden okuduğum kadarı ile kart içeriğine yasaklı ürün eklenebiliyor ve bu ürün okuldan alınamıyor.

ÜYEP programını görüşmede onlar belirtmedi. Ben önceden siteyi incelediğim için ve görüşme sırasında fasikülleri gördüğüm için sordum. İlk başlarda bana biraz ayrımcılık gibi geldi ama sanırım şimdi alışıyorum bu farklılığa. Kitap olarak da incelediğimde ÜYEP programında tek fark 6 tane ingilizce kitabın fazla olması. Bu işler zor işler. Özelden de cevap yazdım.



verkhoyansk

bu sıralar aklımda şu soru var. Anasınıfında okuma-yazma öğretilmesi ve ilkokula geçmeden önce okuma yazma olayının bitmiş olması doğru mu? yanlış mı? Bazı kaynaklara ve -malesef bizim gitmiş olduğumuz okula göre de- pek doğru değil ve ilkokul 1 sırasında öğrenilmesi gerek. Diğer yandan bazı okullar -ismi olan ve revaçta olan okullar- bu işi anasınıfında çözüyor. ilkokul başladığında bu iş bitmiş oluyor. Siz bu okullar ile görüştüğünüzde "Çocuğunuz okuma-yazma biliyor mu?, ona göre sınıf ayrımı yapacağız. Bizde okuma yazma bilenler ile bilmeyenler ayrı" diye bir soru ve değerlendirme ile muhatap oluyorsunuz. Hatta benim çocuğumla aynı yaşta olan ve mahalle arası anaokuluna giden arkadaşımızın çocuğu şimdiden okumayı da yazmayı da öğrenmiş. Demem o ki; sırf ismi var diye revaçta olan okullardan çok şey beklememek lazım. Detaya bakayım derken acaba resmin bütünü farketmiyor muyuz? Şahsen anasınıfında okuma yazma işinin bitmesini isterdim ben kendim adıma. o nedenle en başından anaokulunu bile doğru seçmek gerekiyor.


verkhoyansk

BAHÇEŞEHİR (ATAŞEHİR): dün bir görüşme yaptım. 10 gün öncesinden randevu vermiş ve 10 dk öncesinde arayıp teyit almış olmalarına rağmen beni görüşmeye 15 dk geç aldılar. herhangi bir yorumda bulunmadım ama hiç memnun olmadım bu durumdan. Bahçaşehir-Ataşehir'i merak edenler için şahsi değerlendirme ve yorumlarımı belirtmek istiyorum.

Dikdörtgen ve düz bir mimari. Konsept gereği diğer okullarda bulunan her modülün olması için fazlaca sıkıştırılmış bence açıkçası. Giriş bahçesi küçük.

Servis olarak City Turizm ile çalışıyorlar ki bu benim için özel bir detay. Etik ve ahlak bakımından bu firmayı sevmediğimden dolayı çok olumsuz benim için.

görüşmeyi halkla ilişkiler yaptı. haftalık ders saatlerini ders bazında sordum ama yanıt alamadım. müfredatı bulamadılar. çok etkili bir görüşme olmadı. Bana göre tek olumlu yanı ingilizce ders saati. söylediklerine göre 13 saat/hafta Türk Öğretmen, 5 saat/hafta native speaker ve 5 saat/hafta together sistemi olmak üzere 23 saat/hafta ingilizce varmış.

havuz, spor salonu -2.katta. havuzu küçük. sadece havuzu gezdirdiler. soyunma odası ve duşları göstermedikleri için fikrim yok. ışık almıyor ve tavanı da siyah kaplama yapmışlar. oldukça karanlık ve basıcı geldi benim için. spor salonu da aynı şekilde. tribün yok. oturup veli olarak bir maçı izleme şansınız yok. cimnastik odası bana küçük geldi. atolyeler de -1. katta. aynı şekilde ışık alma problemi var. görsel sanatlar odası çok büyük gelmedi bana. yemekhane en üst katta ve büyük. Giriş katında kütüphane ve bilgisayar odası var.

konferans salonu mutlaka vardır ama gezdirmediler.

Evimize çok yakın olduğu için 600-700m alternatifler arasındaydı. Okulu gezdirmek için pek de istekli değillerdi. mutlaka okulu gezin ve detaylı olarak görün derim.


guta

Okuma yazma konusunda, bazı okullar mesela İstek kesinlikle anaokulunda öğretmiyor. Bizim oğlan da Bahçeşehir e gittiğinde okuma yazma bilmeyen sınıfında okudu. Okuma yazma bilenler ayrı sınıftı. Bir dönem farklı müfredat uygulandı. İkinci dönem ortak gitmeye başladılar. Ama bunu okuma yazma bilmeyenler kötü sınıf olarak algılamayın, anaokulunda öğretilmemiş. 

Benim fikrim anasınıfında sıkmadan biraz okuma yazma öğretilebilir. İstek de artık sanki 3 yaş çocuğuna öğretir gibi 6 yaşındaki çocuğa anne a ile ağaç a ile başlar sadece bunu öğretiyor. Artık çocuklar çok zeki, biraz daha ileriye gidebilir diye düşünüyorum. Zorlanırsa öğrenmesin hiç problem değil. Ya da sırf buna yüklensinler, oyun oynatmasınlar da doğru değil. Ama kararında bir okuma yazma hazırlık yapılabilir diye düşünüyorum. Sonrasında fark oldu mu derseniz, tabi ki olmadı. İki grupta ikinci dönem eşitlendi. Tek fark ilk dönem bizimkilere çok yüklendiler eşitlemek için.

Anabilim de sınıfları ayırmıyorlar bildiğim. Bilenler biraz takılıyor herhalde, nasıl eşitliyorlar bilmiyorum. Ben de küçük oğlum İçin aynı sorularla karşı karşıyayım. Çünkü anaokulundan ona göre seçmek lazım. 



verkhoyansk

Ben de aynı fikirdeyim. Ana sınıfında okuma-yazma öğretilebilir. Çocuklar bence hazır. Diğer okullarda öğretiliyorsa ve siz öğretmiyorsanız sonuçta geri kalıyorsunuz. DENGE çok önemli. Sizin de dediğiniz gibi mutlu çocuk kavramından uzaklaşmadan ve oyun da ihmal edilmeden çok kolay bir şekilde öğretilebilir. Boşuna dememişler. "Hayat, yaşanmış tecrübelerin bir toplamıdır"... 


ayberke

Merhabalar, anaokulunda okuma yazma öğretilmesini doğru bulmuyorum.Zaten 1 sınıf okuma yazma toplama çıkarma akademik anlamda.1. Sınıfta zaten çocuklar için özel okullarda  etkinlik dersleri ve ingilizce ağırlıktadır. Eğitim sistemimiz ezberci olduğu kadar akademik anlamda başarılı çocuk odaklıdır.Yani çalışkan iyi çocuk sever malesef. Çocuğunuz akıllı çalışkan ise ne ala devlette de olsanız başarılı olursunuz.Çocuğa verdikçe çocuk alır.Ama alan çocuk sayısı %5 ve %10 lardadır.Ama geri kalan alamayan çocuklar için eziyettir.Mutsuzluk kaynağıdır.Ama ilerleyen sınıflarda durum eşitleniyor.Bu bağlamda önden gitmenin çocuğun çocukluğundan almanın bir manası yok bence.Bir çok eğitimcinin katıldığı forumlarda öğrendiğim kadarı ile;Üstün zekalı dahi olsanız bile eğitim sürecine girdiğiniz zaman bunların başlangıç ve bitiş sürelerine bakıldığında başarılı olmadıkları görülmüş.İyi başlayanın iyi bitirdiği anlamına gelmediği gibi kötü başlayanın da iyi bitiremeyeceği anlamına da gelmiyormuş.Başarılı olmak için  ilgi ve alakalı olunan konuda yoğunlaşma ve çalışmanın gerekliliğinden bahsediliyor.

Okuduğunu anlama konusunda geriyiz.Erken okumaya başlasanız bile bunu yaşamın içersinde düzenli bir şekilde sürekliliğini sağlayamadığınız zaman  pek bir anlamı kalmıyor.

Netice olarak bu eğitim sistemi içersinde uzun ders saatleri ile çocukları bilgi bombardımanına tutuyoruz sonrada o bir sürü konuda hakkında sınava sokuyoruz.Sindirmeden yorumlamadan vs olmadan.Sonrada o konular ileride unutulup iş hayatı içersine çocuklarımız atılıyor.

Malesef ki günümüz şartları bunu gerektiyor diye bizlerde çocuklarımız için en iyiyi yapmaya çalışıyoruz yoksa kimsenin başka bir niyeti yok.İşte bu durumda sınırlı sınırsız kaynkalrımızı onların eğitimi için harcamaya çalışıyoruz.İyiyi yaptığımızı düşünüyoruz fakat onların oyunlarından  çocukluklarından çalarak yaptığımız zaman erken zamanlarda bir çok sorunlar ile boğuşuyoruz.Mutlu edemiyoruz.Hemen en iyi olmak istiyorlar. Halbukisi eskiden eğitim ,tecrübe ve yaş alma ile kazanılan sindirilen şeyler günümüz toplumunda yer bulmuyor. Bu nedenle de erken yaşta çocuklarımız müdür başkan ceo olmak istiyorlar.Sorunlar ile karşılaşıldığında ise (kalp krizi yada başka) çözüm üretemediklerinde kötü sonuçlar ortaya çıkmakta.

BİLFEN okulu başarılı bir okul fakat çocuğu seçer, yapmayan çocuğu da eler.Bir ton para vericeksiniz oda ayrı cabası.İşte alan çocuklar bir arada.Ama bence gerçek başarı bu değildir.Normal bireyler arasında genel bir %70 başarı sağlarsanız bence başarıdır.

Uzun uzun yazdım ki daha iyi anlatayım diye.Bizler çocuklarımız iyi eğitim alsın diye özel okullara gidiyoruz.Ama alıyormuyuz işte o muamma.

Ben özel okula gönderince iyi eğitim alıcaz onlarla birebir ilgilenilecek sanmıştım.Ama malesef olmadığını gördüm.Bildiğiniz üzere evde ders çalıştırıyorsunuz.Ders çalıştırmayan gerek branş gerekse ingilizceden özel ders aldıranlar bile var.Biz hiç aldırmakdık, çünkü anne ve baba desteklemeye çalıştık ve kabullenemiyorumda özel okula para verip özel ders aldırmayı.Bunu çok yapan var.(Devlet okullarında da bir sürü insan özel ders aldırıyor)

Yani özel özel diyoruz ama neresi özel ben niye para veriyorum durumuna geldik malesef.Böyle düşünen sadece ben değilim malesef.

Memnuniyete gelince bir çok veli ders notlarının yüksekliği ile çocuklarının öğrendiğini zannediyor ve memnun oluyor.Sınavlar kolay soruluyor notlar yükseliyor.Eskiden bir sınıfta 3,4 kişi takdir alırken şimdi en az sınıfın yarısı takdir alıyor sonra teoğda o takdir alanlardan gerçek başarılılıar öne çıkıyor.(Bu devlette de böyle malum okul notu vs durumları var)

Özel okullarda gerçek sınavlar 4 te başlar gözünüz açılmaya başlar genelde.3 yapmaya başlayanda vardır.Hep derler kendilerine göre bir ölçme değerlendirme sistemleri vardır!

İyi iyi memnunuz bizler! i duyarsınız.

Supperoıus, niyetim okulunuzu kötülemek değil ama özel okullarda paranızı ödediğinizde , hiç problem ile okula gitmediğinizde en iyi velisinizdir.  Ama okul ile  problem yaşadığınızda görmeniz lazım.O zaman sizin çocuğunuz problemli, siz problemli oluyorsunuz ve hakkınızı savunamıyorsunuz malesef. Şikayet var com da belirtilen durumu güvendiğiniz akademi kurucular rehber öğretmenler okul niye çözememiş mesela.Gerçi o problem sizin okulunuzla ilgili değil ama bir gösterge .

Bizim geldiğimiz durum ise özel okul hikaye aslında çok birşey beklemeyin.Orta karar bir özel okula gönder özel hoca tut daha iyi şeklinde.

Yükselen değerler, stem, robotik kodlama 14,15 saat ingilizceler, 1 ve 2 sınıfta 2.diller

bunları ciddi anlamda yapabilecek eğitim kadroları var mı ?Bunları öğretebiliyorlar mı?

Sadece ve sadece birden fazla veli ile görüşün, müfredata bakın ,gerekirse çocuklarla görüşün karar vermeden önce.

Herkese okul seçimi ile ilgili kolaylıklar dilerim.










Cevaplamak için Üye ol