Bebeğim taneli yiyemiyor

SLNKRTL soruyor: 8

Oğlum Yeni 8 aylık oldu ama cicibebe haricinde yemeklerin içindeki taneleri yiyemiyor boğazına takılıyo kusucak gibi oluyo ztn sebze fln yediremiyorum kışın güzel meyvede bulunmuyor elma muz yemekten sıkıldı çocuk anlayacağınız tek yediği hipp in Kaşık maması cicibebeli sütlü mama veya elma muz püresi başka bişey yediremiyorum ne önerirsiniz neler verebilirim NASIL verebilirim????? Her yemek yedirmem işkence resmen çok moralim bozuluyo

Bu arada alttan bitane dişi çıkıyo diye iştahı hiç yoktu tam açılır gibi oldu yine gitti .. :(((( Ama yemek yememesi dişinden değil saydıklarım haricinden hiçbişey yediremedim bgne kadar..

Bu soruyu cevapla


8 Cevap


berlindenbirseda

http://ardaakalin.blogspot.de/search/label/9%20ayl%C4%B1k%20doktor%20kontrol%C3%BC10%20ayl%C4%B1k%20doktor%20kontrol%C3%BC

Ben buradaki bilgilerden cok faydalanmistim. Kisaca diyor ki, bebekler icinde kati parcalar olan sivi seyler yemekten hoslanmazlar. Katiyi ayri, siviyi ayri vermeli.

Cicibebe bence cok tatli bu arada,  bu kadar sekerli seye alisinca bir kez damak, daha az tatli seyleri, sebzeyi vb. sevmesi zor olur. Citasini simdiden bu kadar yükseltmeyin :)

Blogdaki diger doktor kontrolü yazilarini da basip bastan sonra okumustum. Ankara'da yasiyor olsam da oglumun doktoru olabilse demisligim vardir.

Son olarak, baby led weaning denilen ve ikinci bir cocugum olursa mutlaka uygulayacagim bir yaklasim var, gurmebebek ve daha bircok Türkce sitede bilgi bulabilirsiniz.


guta

8 aylık daha, taneli yiyememesini bu kadar dert etmeyin bence. Bazı bebekler 6 aylıkken başlıyor ama genelde taneli yemesi 1 yaşından sonra oluyor. Benimki de şu anda 1 yaşında. Makarnayı yiyebiliyor tek tek ama yemeğin içine taneli bir şey ver yutmadan çıkarıyor. Büyük oğlum da öyleydi, kendi kendine öğrendi sonra. Eninde sonunda alışıyor. Sebzeleri rondodan geçirmeyin, çatalla ezin. Yavaş yavaş daha az ezin, çaktırmadan yani :) 


guta

berlindenbirseda, tam olarak benim oğlumun durumu. Çorbada tane verince onu sıvı zannedip hüp diye yutmaya çalışıyor ve boğazına kaçıyor. Ama pilav makarna ya da patates yiyebiliyor küçük küçük. Ya katı ya sıvı olacak demek ki.


cagla_yan

@berlindenbirseda 'ya katılıyorum. ikinci çocuğumda bende blw deneyeceğim.. sadece kendi rahatlığım için :)



cagla_yan

ayrıca taneli yiyebilmesi veya taneli verildiğinde yutamaması veya öğürmesi 8 aylık bir bebek için çok normal.. benim oğlumda öyleydi.. şu an 12 aylık ve çok rahatladım bu konuda. bende hiç bi zaman yiyemeyeceğini düşünyordum.. henüz yemek olayına tam olarak alışmış değiller.. birden alışmasını beklemeyin nolur.. içinizi ferah tutun.. herşeye alışacak, zamanla..


musbet

Benim oğlum 15 aylık olana kadar taneli yiyemedi. Sonrasında kendiliğindrn alıştı.Zamanla öğrenecektir


AyazDenizz

Selam, benim oğlum da 1 hafta sonra 8 ayını dolduracak. Nacizane bir kaç örnek vermek gerekirse; oğlum Ayaz`ın yediklerinden yola çıkarak; 
Sabah ilk uyandığında, genelde saat 8 gibi mutlaka Devam sütü veriyorum ( kendi sütüm olmadığı için) siz emziriyorsanız ilk öğün anne sütü olmalı. 10:00 gibi kahvaltı olarak labne peyniri çok seviyor, ıhlamur ve biraz ekmek (bebek ekmeği). her öğlen mutlaka sebze yemeği yapıyorum (günlük taze olarak) patates,havuç,kereviz,brokoli,pırasa,kabak,ıspanak kullandığım sebzeler. bir gün kabaklı yapıyorsam,diğer gün pırasalı vs. tercihinize göre. sebzeleri pişirdikten sonra zeytinyağını ekliyorum. önceden blender yapıyordum, şimdi ise çatal ile eziyorum daha güzel oluyor. günlük ev yapımı yoğurt yemeyi çok seviyor, tabii bende yoğurdunu ara sıra renklendiriyorum, içine bazen pekmez, muz, ananas, armut vs.gibi.(hepsi bir anda değil) bir de sadece elma ve muz`a bağlı kalmamanızı öneririm. Ayaz armut ve ananas çok seviyor, onlarıda deneyebilirsiniz. mesela ben kuru erik ve kayısıyı haşlayıp blender dan geçirip meyve püresi olarak yediriyorum. tabii meyveleri cam rende de püre haline getiriyorum. değişik muhallebiler de yapıyorum oğlumun zevkine göre. mercimek çorbası yapıyorum, et suyuna domatesli şehriye çorbası ( et suyu, et veya tavuk haftada 1 kez veriyorum) organik tavuk olmasına dikkat edelim. Ayaz da henüz çok taneli yiyemiyor, ben fazla takılmıyorum, nasıl olsa bir gün o haliyle de yiyecek. siz ne kadar rahat olursanız  bebiş de sizden aldığı rahatlıkla daha zevkle yiyecektir. biz yemek yerken şarkılar söylüyoruz değişik eğlenceler vs. bir de ben istemediği birşey olunca çok da fazla zorlamıyorum daha da çok tiksinmesin diye, zamana bırakmayı tercih ediyorum. Zevkle yemek yiyeceğiniz günler dileğiyle.


SLNKRTL

Sorunda o ztn yapmadığım şaklabanlık kalmadı ama tarhanaymış şehriye çorbasıymış yok kafasını çeviriyo zorla ağzına sokmayı başarırsam o geri çıkarıyo Kaşık mamasından başka bişey yemez durumda


Cevaplamak için Üye ol